{1}

961 39 16
                                    

Maddalena.

Ik rijd op mijn scooter op weg naar de ijskraam. Ik heb afgesproken met Rosemunt, mijn beste vriendin. Ze is zestien net als ik, alleen ze heeft een heel ander karakter. Zij is lief, behulpzaam, sociaal, aardig ik ben overal het tegenovergestelde van. Toch zijn we beste vriendinnen, tegen polen trekken elkaar aan, dat blijkt wel.

Ik plaats mijn scooter bij het fietsenrek, en zet hem op slot. Ik wacht op het bankje, en haal mijn mobiel tevoorschijn. Ik heb een appje van Jaxon, mijn aller beste vriend. Ik ken hem zowat al heel mijn leven, we kunnen niet zonder elkaar en zijn erg close.

^Hee, babe. Waar ben je? 💋^

Ik stuur hem een appje terug, en stop daarna mijn mobiel weer in mijn zak als ik Rosemunt aan zie komen lopen.

"Haay!" Ze komt op me afgerend en geeft me een knuffel. "Hey, alles goed?" Ze knikt, en glimlacht. "Met jou?" "Ook goed, en jammer dat de vakantie is afgelopen." Een zucht verlaat mijn mond, het is namelijk de laatste dag van de zomervakantie. Het enige voordeel is dat er nieuwe jongens zijn bijgekomen.

"Zullen we dan maar ijs gaan halen?" Ik knik, en haak mijn arm in de hare.

"Straciatella en yoghurt." De man achter de ijskraam knikt. Dit zijn mijn favoriete smaken, daar kan ik wel een liter van op. "Dat is dan vier euro," ik haal mijn paar euro's tevoorschijn en leg ze in zijn handen. "Ah, ik wou ook best betalen." Zeurt Rosemunt. Ik grinnik en kijk haar aan. "De volgende keer."

We nemen plaats op het bankje, Rosemunt heeft aardbei met framboos, dat zijn háár favoriete smaken. Ik haat aardbei daarentegen.

Na een paar uur nog door de stad te hebben gelopen nemen we afscheid. "Het was heel leuk." Zeg ik oprecht. Ze knikt vrolijk. "We zien elkaar morgen weer!" Grinnikt ze. Ik knik en geef haar nog een knuffel. "Doei!" Ik zwaai haar uit terwijl ze ondertussen wegfietst.

"Mad. Nooit verwacht dat ik jou hier zou zien." Ik draai me om, en kijk in twee blauwe ogen. "Dylan." Sis ik. "Ja, ook fijn jou weer te zien." Zegt hij sarcastisch. Ik rol enkel met mijn ogen.
Dylan is mijn ex-vriendje, we hadden een relatie maar dat duurde niet lang want hij had mijn hart gebroken. Daarom doe ik ook niet aan vaste relaties, het geeft alleen maar verdriet en problemen.

No boyfriend, no problems.

"Wat wil je eigenlijk?" Ik kijk hem ongeïntresseert aan. "Niks, ik kwam je gewoon toevallig tegen." Hij haalt zijn schouders op. Naast hem staat zijn vriend, Nathan.
"Wat kijk je?" Roep ik giftig. Nathan staat me al minuten aan te staren, en dan niet in mijn ogen.
"Je hebt een lekker lijf." Grijnst hij.
Ik laat een zucht horen, vervolgens loop ik heupwiegend weg.
Eikels.

^

Als ik eenmaal thuis kom, is er niemand thuis zoals gewoonlijk. Mijn ouders hebben een eigen bedrijf, en daarom zijn ze vaak weg. Ze hebben nooit tijd voor mij.
Ik open de diepvries en pak er een bevroren pizza uit. Ik stop hem in de oven en zet de timer.
Mijn mobiel gaat af, dus ik besluit op te nemen zonder naar de display te kijken.

"Hee?"

"Hay lieverd! Ik ben blij dat je opneemt. Sorry dat we weg zijn schat echt waar! Helaas moeten we een paar weken blijven, we moeten naar Spanje voor een job! Er ligt geld onder de plant op tafel! Je kan Jaxon uitnodigen? Het spijt me schat, ik hou van je."

Voordat ik nog überhaupt antwoord kan geven hangt ze op. Fijn, heel fijn zulke ouders. Ik smijt mijn Iphone6s op de bank en ga er met een plof naast zitten. Ik sluit mijn ogen, en haal het beeld voor me als ik wèl gewone ouders had. Er komt een glimlach op mijn lippen.

Een akelig gepiep duikt op de achtergrond. Ik schrik overeind. De pizza! Ik sprint naar de oven en haal opgelucht adem als hij niet is aangebrand. Ik schuif het op mijn bord en loop naar de eetkamer, ik neem plaats op mijn stoel en begin te eten aan de punt pizza. Ondertussen dat ik eet scroll ik door Instagram, 16 volgverzoeken. Ik accepteer ze allemaal, en leg mijn mobiel naast het bord.

Ik besluit Jaxon maar een appje te sturen om te vragen of hij wilt blijven slapen.

^ wil je blijven slapen bij me? Mijn ouders hebben alweer een job Xx^

Ik krijg al binnen no time een appje terug dat hij onderweg is. Ik glimlach, ik zou niet weten wat ik zonder hem zou moeten. Nadat ik mijn bord in de vaatwasser heb gezet gaat de bel. Jaxon woont gelukkig een straat verderop, waardoor we elkaar snel kunnen bezoeken.

Ik open met een stralende glimlach de deur. Hij heeft een bak ijs in de hand en stapt naar binnen. "Heey." Hij geeft me een kus op mijn wang en hangt zijn jas op de kapstok. "Haay, princes."
Hij loopt door naar de woonkamer en laat zich op de hoekbank neer ploffen.
"Pak je twee lepels?" Hij opent de deksel van het ben&Jerry ijs, en likt de deksel af. Ik knik, en loop snel naar de keuken waar ik twee lepels pak.

"Welke film?" Jaxon scrolt door de lijst op Netflix. De bak ijs is inmiddels al halverwege leeg terwijl we nog geen eens een film hebben uitgekozen. "Wat dacht je van deze?" Op het scherm verschijnt een cover met een masker. Onder de cover staat een titel; friday the 13th. "Uh, ja doe maar." Hij start de  film op en kruipt tegen mij aan. Ik leg mijn hoofd op mijn borst terwijl ik aandachtig naar de film kijk.

Als de aftiteling tevoorschijn komt kijk ik naar Jaxon die mij onderzoekend aan kijkt. Hij krijgt een grijns op zijn gezicht. "Wat vond je van de film." Zegt hij uiteindelijk. "Leuk, maar het had een open einde. Dat haat ik!" Ik leg de nadruk op haat. Hij knikt begrijpelijk.

"Zullen we gaan slapen?" Hij knikt en tilt me op zijn rug. Ik giechel en klem mijn handen losjes om zijn nek. "Kom maar bij mij, de logeerkamer is niet bepaalt, netjes." Hij grinnikt en loopt mijn kamer in. Hij gooit me op mijn tweepersoonsbed en staart me aan. "Ik ga me omkleden." Met die woorden loop ik naar de badkamer met mijn pyjama in mijn handen.

Ik kom terug mijn slaapkamer in, met mijn zomerpyjama aan. Ik sla de deur open en kijk de kamer rond. Jaxon staat shirtless in mijn kamer, hij is bezig met zijn joggingsbroek. "Sinds wanneer ben jij zo snel?" Hij draait zich om en kijkt me geamuseerd aan. Ik laat mijn blik over zijn buik glijden. Zoveel spieren. Niet dat ik zijn buik nog nooit heb gezien ofzo, maar door de zonsondergang schijnt het licht er perfect op.

"Schatje, niet zo staren dat is onbeleefd." Ik schud wakker uit mijn trans en glimlach als een boer met kiespijn. "Ik ben gewoon altijd al snel!" Zeg ik tegenstrijdig. Hij schud lachend zijn hoofd, en legt zich neer op mijn bed.

Hij klopt naast zich neer, ik loop voorzichtig naar hem toe en ga ook liggen. Hij slaat de deken om me heen en kijkt me diep in de ogen aan. Hij geeft me een kus op het puntje van mijn neus en glimlacht dan.

"Welterusten babey." Ik glimlach om zijn woorden en ga met mijn hand door zijn warrige haren waardoor hij gromt.  "Niet doen Mad." Ik laat mijn hand zakken. "Welterusten Jax."

Hij slaat zijn armen om mij heen en sluit zijn ogen.

En toch maar denken dat we enkel vrienden zijn, maar toch zo close.

1279 woorden!
^^^
          Wat vinden jullie van het eerste          hoofdstukje?

         Het boek is totaal zelf bedacht!

        Ik ga er namelijk nog een andere       twist aan geven xD

The player and the fuckboyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu