Winter,2017
*Someone P.O.V*
Aku berjalan kaki untuk ke university.Aku berjalan-jalan dan terus jalan dan aku terlanggar dengan seorang lelaki.Aku pandang ke arah dia.Macam familiar. Ye,memang familiar pon.Aku terus lari dari lelaki itu .Aku tahu yang dia tengah kejar aku.Aku menangis sambil berlari.
"????,stop ,please!!"lelaki tu tarik tangan aku.Aku cuba untuk melepaskan tangan aku daripada dia
"Wehh, dahlah.Aku tak nak benda yang lepas berlaku lagi.Cukuplah sekali aku sakit hati dengan kau.I'm tired of this ,aku dah lambat nak masuk kelas."
akhirnya dia lepaskan juga tangan aku
"Tolong dengar penjelasan saya please"
"Kau nak apa lagi?tak cukup ke dulu kau sakitkan hati aku?"aku terus pergi dari lelaki itu.
Spring,2015
*Seokyung P.O.V*
"Seokyung,palli ireona,kamu dah lambat nak pergi sekolah"ommaku mengejutkan ku.Aku terus bangun dan mandi,sesudah aku mandi aku memakai uniform sekolah dan aku duduk dihadapan meja solek.Aku mengikat rambutku kebelakang dan membetulkan reben pada uniform sekolahku.
"Moring omma,appa"aku berkata sambil menuruni tangga.
"Morning morning,cepat sarapan kamu dah lambat dah ni"
"Takpelah appa,nanti kyung makan masa rehat je nae,Kyung dah lambat ni.annyeong"aku mencium omma dan appaku.
"Jagan tak makan pula masa rehat nanti.lagi satu omma nak pesan hati ii kat jalan tu"aku terus memakai kasut dan pergi kerana malas nak dengar omma aku berleter.
~di sekolah~[Seoul High School]
Aku nak cepat untuk masuk ke kelas sebb aku dah terlambat.Guru waktu pertama aku adalah guru kelas aku a.k.a cikgu singa.
Dalam masa aku nak cepat,tetiba aku terlanggar dengan seorang pelajar lelaki.
"excuse me,u tak de mata enh"
Aku sempat tengok muka dia sebelum aku pergi dari situ
"Sorry,saya dah lambat nak masuk kelas "kata aku lalu pergi meninggalkan lelaki tu.
~di kelas 5 SH 1~
Aku terketar ketar untuk masuk ke kelas.Semua classmate memandang aku macam aku baru bunuh orang.
"Ann-yeong ses-onim"sapaku sambil tergaggap gaggap
"Kamu tahu tak sekarang dah pukul berapa?"kata cikgu singa kepada aku.
"8.05 pagi ,sesonim"
"Menjawab.Disebabkan kamu dah buat dua kesalahan kamu kene denda.kamu tak boleh masuk kelas saya sepanjang waktu saya harini"
"aishhh!!kau ingat aku nak sangat ke masuk kelas kau.Lagi bagus selama- lama nya aku tak masuk kelas kau"kataku dalam hati
"Nae"jawabku
*End Seokyung P.O.V*
*Jimin P.O.V*
"Baru hari pertama dah bosan"aku malas nak tumpukan perhatian jadi aku pandang ke luar kelas.aku fikirkan orang yang langgar aku tadi.
Aku Nampak seorang budak perempuan jalan melintasi kelas aku.
"Tu,lelaki yang aku langgar tadi"kata seokyung apabila nampak aku.aku pndang dia dan dia pandang aku,mata kami bertentangan.dia melihat kea rah lain dulu.aku tengok muka dia dah merah .aku tersenyum
"Cantiknya,dia"kataku dalam hati
*End Jimin P.O.V*
[skip]
Waktu rehat
"HaNa ,jom gi kantin kita laparlah"kata Seokyung
"Asyik makan je,macam mnelah badan tu tak gemok.btw,kenapa awak datang lambat,awak dah tau kan waktu pertama waktu cikgu singa tu"
"Ha,tu lah kita lapar.kita tak makan tadi,kita bangun lambat.lagi satu kita terlanggar dengan seorang namja."
"Hmm,yelah jom.kesian kawan kita sorang ni ye"HaNa menarik tangan aku.
"HaNa,tulah orang yang kita langgar tadi.kita rasa dia budak baru sebab kita tak pernah Nampak pon dia kat sekolah.
"Awak tak kenal Seokyung?,dia tu anak pemilik sekolah ni.dia ahli bts."
"Ouh"kata seokyung acuh tak acuh
"Awak nak tahu satu rahsia tak?"
"Nak"
"Kita suka dia.Nama dia Jimin.Kita tunggu masa je nak confess"kata HaNa mengakhiri perbualan itu.
[BERSAMBUNG]
YOU ARE READING
Don't Leave Me
RandomDisebabkan lelaki, dua orang sahabat bertukar menjadi musuh. Seokyung dan HaNi menyukai dua orang yang berlainan tetapi tetap bergaduh . Jimin saya suka awak -Kim HaNa Sorry, aku suka kawan kau -Park Jimin Sebenarnya saya su-su-suka awak -Seokyung ...