"Selamat sejahtera"kata pengacara majlis.
"Dipersilakan guru yang bertugas minggu lepas untuk memberi ucapan."
Cikgu singa tu pon naik keatas pentas untuk memberi ucapan.
"Ok,saya nak bla bla blab la bla"
Semua pelajar gembira kerana ucapan dari cikgu singa dah tamat.
"Pengumuman,kelas 5 SH1 dan 5 SH 2 sila tunggu di sini sebentar dan kelas lain sila masuk ke kelas masing –masing"
*Seokyung P.O.V*
"Ok,minggu depan kelas SH 1 dan SH 2 akan ada perkhemahan di hutan.Siapa yang rasa diri dia kelas SH 1 dan SH 2 ,wajib pergi ke perkhemahan tersebut"kata cikgu singa tu
"Lahai,malas nya aku nak pergi.Dah lah aku ada fobia untuk pergi ke perkhemahan"kata aku dalam hati
Ada yang gembira dan ada juga bersedih.
"Ada bantahan?"
Krik Krik
Semua diam kerana tak berani nak membantah.
"Kalau tak de,sila masuk kelas sekarang."
"Yes kalau ada SH 2,maknanya Jimin pon pergi.hora hoorey."kata Ha Na perlahan.aku hanya menggelengkan kepala.
"Seokyung,awak pergi kan perkhemahan tu?"
"Kita sedar diri yang kita ni SH 1,so kita pergilah.Tapi kan awak kita ada fobia untuk pergi ke perkhemahan"
"Apa .Kenapa awak fobia?cuba cerita sikit."
FLASHBACK
2 TAHUN LEPAS
"Kyung,esok pagi kita pergi camping tau"
"Yeke omma ?yess"aku gembira sebab ini kai pertama aku camping.
Esoknya
Aku naik kereta untuk pergi ke camp site tu.Aku menghayati keindahan alam.
~di camping site~
Omma dan appa ku memasang khemah.Aku bosan lalu aku pon berjalan –jalan disitu untuk mencari udara yang segar.Aku jalan tapi aku tak sedar yang aku telah sesat.
"Omma,appa tolong Kyung"aku menangis.Aku pasrah.Mungkin aku dah tak jumpa omma dan appa lagi.
Aku dengar suara omma dan appa.Aku pon cari suara tu.Aku jumpa mereka aku berlari kea rah mereka.Aku peluk omma.
"Itulah kali pertama dan terakhir aku jejak kaki ke hutan.I never and ever want tu go there again."aku bertekad untuk tidak pergi ke perkhemahan lagi
END FLASHBACK
"Takpa Seokyung,awak tak perlu takut kita ada.Nanti kita pergi mana –mana jangan tinggalkan each other tau"that's why I love her.She my bestfriend that I have.
[BERSAMBUNG]
tbc?
komen?
vote?
YOU ARE READING
Don't Leave Me
RandomDisebabkan lelaki, dua orang sahabat bertukar menjadi musuh. Seokyung dan HaNi menyukai dua orang yang berlainan tetapi tetap bergaduh . Jimin saya suka awak -Kim HaNa Sorry, aku suka kawan kau -Park Jimin Sebenarnya saya su-su-suka awak -Seokyung ...