1

791 15 1
                                    

Ik heb net mijn jas in mijn kluisje gedaan en loop met mijn vriendinnen door de gang. Eindelijk bij ons lokaal lopen we naar binnen. We gaan achter in de klas zitten. Ik naast Loes en Liv alleen. Dan komt er een jongen binnen. Ik kan zijn gezicht niet zien want hij praat met iemand. Dan loopt hij naar de leraar. Hij ziet er best knap uit maar ergens ken ik hem. 'Oke jongens en meisjes we hebben een nieuwe leerling, dit is David. Ga maar ergens zitten', zegt de leraar. 'Aaaaah daar ken ik hem van, hij is mijn ex die ik 4 jaar niet heb gezien', denk ik bij mezelf. Hij kijkt de klas rond. Zijn blik blijft even hangen bij mij en gaat dan ergens vooraan zitten.
De hele les ben ik er met mijn hoofd niet bij. Ik zit de hele tijd te denken aan David. Wat is er met hem gebeurt, waarom heeft hij niks van zich laten horen. En waarom is hij zo knap. De les is afgelopen en ik pak mijn tas. 'Hey Hallo waarom ben je zo afwezig', hoor ik Loes zeggen. 'O niks', zeg ik snel en we lopen het lokaal uit. We lopen naar de aula en gaan aan een tafeltje zitten. 'Oke en nu vertel je me wat er is', zegt Loes een beetje boos. Ik zucht en speel met mijn vingers. Dan krijg ik een por in mijn zei van Liv. 'O Ehm die jongen van net in de klas...', begin ik: 'ik ken hem'. 'Wat je kent hem', zegt Loes. 'Ja we hadden iets 4 jaar geleden en ik heb het uit gemaakt maar wilde vrienden blijven alleen heb ik hem nooit meer gezien tot nu'. 'Waarom doe je dat hij is een stuk', zegt Liv. 'Weet ik niet'. Dan tikt Loes me aan. En ze blijft maar tikken. Ik kijk haar aan en ze wijst achter me. Ik kijk achter me en zie dat David aan komt lopen. Ik kijk snel terug naar mijn vriendinnen en probeer zo normaal mogelijk te doen. 'Eh hoi Valerie', hoor ik achter me. Ik draai me om en zie David staan. 'O hoi David', zeg ik nep blij. 'Kan ik even met je praten'. Ik knik en sta op. We lopen een stukje verder en ik kijk nog om naar mijn vriendinnen. We staan in een hoekje van de aula en hij staat recht voor me. Hij kinkt me aan met zijn mooie bruine ogen. 'Ehm sorry dat ik niks meer van me heb laten horen. Het was echt niet de bedoeling maar mijn ouders moesten zo nodig verhuizen'. 'Ik snap het'. 'Fijn, kunnen we dan gewoon vrienden zijn', vraagt hij lief. 'Ja hoor'. 'O dank je'. 'Ik ga terug '. Hij knikt. Ik loop langs hem heen naar de tafel waar we zaten. 'En wat zei hij', vraagt Liv nieuwsgierig. 'Hij zei dat het hem speet en dat hij vrienden wil zijn'. 'En wat zei jij', vraagt Liv weer. 'Ik zei dat dat goed was'. 'O, verder niks gebeurt', vraagt Loes voorzichtig. Ik schut mijn hoofd dan gaat de bel en gaan we naar de les. Deze les heb ik alleen, ik heb economie en de andere biologie, dus ik ga alleen aan een tafeltje zitten. Dan komt David binnen. Hij kijkt de klas rond en ziet mij alleen zitten. Hij loopt naar mijn tafeltje en gaat zitten. 'Zijn je vriendinnen er niet', vraagt hij. 'nee die hebben biologie'. Ik pak mijn boeken en blijf wat voor me uit staren. Dan krijg een een por van David in mijn zei. 'Je moet wel opletten', fluistert David. Ik lach naar hem en probeer me te focussen. Maar het lukt niet helemaal. Als we huiswerk moeten gaan maken teken ik gewoon wat in mijn boek. Ik heb hier geen zin in. Dit is echt saai.

Verliefd Op Mijn EX *voltooid*Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu