Als ik thuis aankom stappen we af en geef ik mijn vriendinnen nog een knuffel. 'Dus fijn dat je even niet meer aan David kon denken he', zegt Liv. 'Ja dit was een goede afleiding', zeg ik zonder er bij na te denken. 'Ha ik wist het wel', zegt Liv. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan. 'Ja oké sorry dat ik het verzweeg'. 'Maakt niet uit', zegt Loes. Even blijft het stil 'je vind hem leuk he'. 'Wat nee echt niet, hij is mijn ex dat kan niet'. 'Maar toch gebeurt het', zegt Liv. 'Nou het was gezellig', verander ik van onderwerp: 'moeten we vaker doen'. Ik pak mijn fiets en loop naar de schuur. ' Je komt er niet onderuit, morgen praten we verder', zegt Loes. Als ik mijn fiets in de schuur heb gezet loop ik naar binnen. 'Hey mam ik ben thuis'. 'Hoi Hoe is het'. Ik loop naar de keuken en zie mijn moeder zitten op haar laptop. 'Wel goed, ik heb nog een jurkje gekocht in het dorp'. 'We moeten dat anders doen'. 'He wat zei je'. 'Ja dat is een slim idee', zegt mijn moeder. Ze draait haar hoofd om en kijkt me aan. Ze heeft een oortje in en belt met iemand. 'O hoi Val'. Ik negeer haar en loop naar boven. Ze is altijd met haar werk bezig. Ze heeft bijna geen tijd voor mij en mijn vader is overleden door een auto ongeluk. Ik loop naar de kamer en doe de deur dicht. Ik pak mijn boeken en ga een beetje huiswerk maken. Als het bijna etenstijd is loop ik naar de keuken. Mijn moeder zit nog steeds op haar laptop. Ik kijk in de pan en zie een pannenkoek liggen. Ik draai hem om. Net op tijd want hij is al te donker aan het worden. Ik bak nog 2 pannenkoeken en eet die zelf op. Mijn moeder merkt het niet eens, wat gezellig. Na het eten ga ik weer naar mijn kamer om huiswerk te maken. Als ik klaar ben met mijn huiswerk ga ik nog even op mijn laptop kijken. Ik kijk op Facebook en zie dat Loes online is. Ik praat even met haar maar gelukkig vraagt ze niks over David. Als we uitgepraat zijn ga ik op bed liggen. Ik bedenk wat ik morgen tegen mijn vriendinnen ga zeggen. Ik vind David wel een beetje leuk maar het is zo ingewikkeld. We zijn exen dat is gewoon raar. Na lang nadenken besluit ik om maar te gaan slapen. Ik trek mijn pyjama aan en ga naar de badkamer. Ik poets mijn tanden en doe mijn make-up af. Dan gaat mijn telefoon. Ik loop naar mijn kamer en zoek mijn telefoon. Als ik hem eindelijk gevonden heb kijk ik wie het is. Het is onbekend. Snel neem ik op.
V: hoi met valerie
D: hoi Vallerie met David
V: hoe kom je aan mijn nieuwe nummer
D: o, ik kwam Loes tegen en die gaf het me
V: oke waarom bel je me
D: gewoon ..... ik wilde weten of ze me het goede nummer heeft gegeven
V: dat heb je, en nu
D: ja
D: ik moet je nog wat anders zeggen
V: zeg maar
D: toen ik je weer zag in de les....
Bliep bliep. Ik kijk op mijn telefoon.
Hij is nog maar 5%.
V: sorry David ik moet hangen, mijn telefoon is leeg
D: oke andere keer dan
V: ik zie je morgen wel weer
D: doei
V: doeiIk hang op en leg mijn telefoon aan de oplader. Ik pak mijn laptop en zie dat Loes nog steeds online is. Ik wil vragen waarom ze mijn nummer aan David heeft gegeven, maar dan gaat is ze offline. Ik ga in bed liggen en kijk op mijn wekker. Morgen vroeg op voor school. Dan moet ik weer denken aan David. Wat zou hij me willen vertellen.
JE LEEST
Verliefd Op Mijn EX *voltooid*
RomanceWat als je... het uit maakt Wat als je... opnieuw verliefd wordt Wat als je... verliefd word op je ex