chapter 1

128 5 0
                                    

"Eyan bangun gi sekolah dah lambat dah nie"jerit ommaku . Aku hanye memekakkan telinga ... x lama kemudian pintuku dikuak kemudian aku rase ade seseorang yg menarik telinga ku. Aku meronta ronta minta dilepaskan . Aku terus mencapai tuala dan pergi ke bilik mandi.

*skip*

Sampai sahaja di sekolah aku terus duduk di kerusiku ... x lama kemudian cikgu jae suk datang dengan seorang murid mengekorinye dari belakang...

Ok kelas hari nie kite ade pelajar baru nama die kim taehyung..

V - Anyeong kim taehyung imnida , you can call me v .

Cikgu jae suk - ok v , kamu boleh duduk di sebelah eyan ..

( V pov )

Aku terus menapak ke tempat duduk aku , aku hanye tersenyum sinis melihat orang disebelahku ...aku hanya mendiamkan diri semasa pembelajaran bermula...

~ Kring ~

Apabila terdengar lonceng semua murid berpusu - pusu pergi ke kanti yelah takut makanan habis katanyer ... kini di dalam kelas tinggal aku dan v sahaja ..

Eyan - woi budak baru kau x gi kantin ke ?

V - x apesal? .

Eyan - jom ah aku bawak kau gi tempat yg paling aku suka lepak kat sekolah nie .

V - boleh jugak

V terus membuntuti eyan sehinggalah sampai di satu tempat yg paling tenang iaitu di taman belakang sekolah ..mereka berdua terus duduk di bangku yg disediakan...

Eyan - best ak tempat nie?

V - bolehlah

Eyan - btw name kau sape ?

V - kim taehyung imnida

Eyan - ouhh .. muka kau same macam idol aku lah..

V - memang aku pon

Eyan - x yah buat lawak lah

V - x caye sudah

Eyan - buktikan..

V terus mengeluarkan telefonnye dan menunjukkan gambarnya bersama ahli bts ..
Tanpa mereka sedari jarak mereka hanya 1 inci dan pada masa yg sama v terpegang tangan eyan...

Pipi pau yan sudah mula merah macam tomato.. v terus ketawa dengan reaction yan

V - malu lah tu

Eyan - mana ade

V - eleh muka dah macam tomato

Eyan - yeke

V - ye ...hahahahaha

Eyan terus mencubit lengan v

* skip *

Selepas tamat persekolahan v terus menarik tangan yan untuk pergi ke taman di belakang sekolah...

Eyan - wey kau nak gi mane sakit ah tangan aku pelan 2 ah 😡

V - sakit ke sorry ..

V terus mengambil tangan yan dan menggosok2 tempat yang sakit..

Eyan - thankz btw kenape kau bawak aku kat sini ?

V - saje .. yan

Eyan - ye ade ape

V - boleh kau jadi yeojachinggu aku ?

Eyan - boleh , boleh belah... hahahaha

Tiba 2 yan terasa seperti ade sesuatu melekat di bibirnya .. die terkejut apabila melihat v yang sedang menciumnya ..

Eyan - kau dah kenapa ?

V - aku serius nie jangan main 2

Eyan - kau nie mana boleh gf kingka kat sekolah nie orang macam aku , mestilah kene ngan queenka ..

V - ahh aku x kisah

Eyan - dahlah kau nie makin aku layan kau makin menyaya .. ok lah aku balik dulu , bye...

V - kenapelah kau x peryakan aku yan * bisik hatiku*

* skip *

Eyan - omma yan dah balik * jeritku *

Omma yan - dah jangan jerit 2 pegi mandi cepat pastu turun makan ..

Eyan - ok, masak sedap 2 tau omma

Omma yan - ye lah.. dah pegi cepat..

* skip *

Setelah selesai makan aku terus menghempaskan diri aku di katil .. aku masih teringat apa yg v cakap petang tadi ..

Eyan - arghh * jeritku *

Omma yan - yan jangan menjerit runtuh rumah nie nnti..

Eyan - sorry omma

Selepas aku pening memikirkan hal v akhirnyer aku terlelap jugak ...💤

Bersambung

Hope best . sorry sebab pendek sangat ..
Hope korang sokong ff nie.. abaikan typo or ayat keling ..

What My Idol Is My Husband?Where stories live. Discover now