Ep 7
Nana mengeluh dan mencapai gelas dihadapnnya. Air itu diteguk perlahan² . Tiba² pintu biliknya diketuk. Pn.Min masuk dan duduk disebelah anaknya.
"Kenapa Nana senyap je td, kan tu kawan Nana " tanya mamanya
"Takde pape, cuma malas je nk lyn diorg, nnty bocor pulak rahsia Nana dengan diorg " balas Nana
"Mana boleh mcm tu at least Nana kena lah tegur dan menyapa diorg " kata mamanya
"Tknk lah lgpn diorg bertiga tukan diva kolej takkan nak layan Nana ni " ucap Nana
"Takpelah kamu siap² lgpun ayah kamu ad kat luar tu dia baru je sampai td nnty kalau bergerk lmbt, takut sampai malam pulak " kata mamanya dan berlalu keluar.
Nana mengemas brg²nya dan berlalu keluar setelah biliknya dikunci. Mamanya pula sdg memberikan sesuatu kpd pekerjanya. Mungkin makanan sebab kelihatan seperti bungkusan makanan diplastik yg dpgang oleh Pn.Min.
Tengahari itu, mereka bertolak dan terus menuju ke rumah lama mereka.
Skip**
Sampainya disana ,Nana mengajak mamanya masuk dan bersalaman dgn mak dn ayahnya. Mereka sekeluarga gembira dgn kehadiran Pn.Min disitu dan melayannya seperti raja tetapi Pn.Min agak segan walaupun rumah tersebut ialah rumahnya.
Skip**
Malam itu, selepas makan malam mereka sekeluarga duduk diruang tamu dan berbual² mengenai kehidupan mereka. Nana yang sudah mengantuk meminta diri untuk kebiliknya. Dia bersalam dgn keluarganya dan lantas berlalu kebiliknya. Mamanya masih lagi berbual² dan bersembang bersama mereka sehingga larut malam. Mereka juga berbincang ttg keluarga Jimin, Jimin sekeluarga merupakan jutawan disitu tetapi sikap sombong dan bongkak mereka menyebabkan mereka sekeluarga tidak disenangi penduduk disitu. Mujurlah anak mereka Jimin seorang yg peramah dan baik, disebabkan itu ramai gadis² terpikat dgnnya tetapi tidak mampu untuk bersamanya kerana keluarga Jimin yang bersifat sedemikian. Beberapa jam kemudian mereka meminta diri dan berlalu ke bilik masing² . Pn.Min sempat membuat air didapur dan memasak ramyeon lalu segera naik ke bilik anaknya untuk makan ramyeon tersebut. Pn.Min agak terkejut kerana anaknya masih belum tidur dan sedang membuat kerja sekolahnya.
"Nana kenapa tak tidur lagi? " tanya mamanya dgn lembut
"Belum ngantuk lgilah mama " balas Nana
"Nana nak? Td mama lapar tu yg mama masak ni " kata mamanya dan menunjuk ramyeon yg dipegangnya
"Mwoya? Bila mama masak? " kata Nana yg terkejut
"Td kat bawh sebelum mama naik bilik " kata Pn.Min dan duduk berhadapan anaknya
"Sedaplah ma, dh lma tk mkn " kata Nana
"Kamu kat sini tk masak ke? " tanya mamanya
"Ibu x bg masak sebab dia nk anak dia makan masakan dia, baik betul ibu tu semua kerja dia yg buat ma " balas Nana
"Nana kenalah tolong sekali sekala, jgn sebab kan ibu yg selalu buat, Nana terus jadi malas " kata mamanya
"Baiklah mama, Nana akan selalu tolong ibu buat kerja rumah dan jaga adik² " kata Nana berjanji
Mereka berdua makan dan berbual² sehingga larut malam. Nana membasuh pinggan dan cawan yg dgunakan mereka disingki biliknya dan terus berlalu kebiliknya setelh dia bersalam dgn mamanya. Pn.Min sempat menelefon suaminya dan bertanya khabar ttg dirinya dan bercerita ttg apa yg berlaku disini. Setengah jam kemudian, dia meletakkan telefonnya dan mencium dahi anaknya lalu mengambil selimut dibawah kakinya. Dia pun melelapkan matanya dan terus dibuai mimpi.Bersambung …
YOU ARE READING
Miss ,Miss And Miss
FanfictionSinopsis Jimin dan Nana pasangan couple yang telah bersama selama 5 bulan . Kehilangan Nana menimbulkan tanda tanya buat Jimin. Seminggu lamanya dia merawat luka dihatinya ,tapi apa yang berlaku apabila dia dapat merungkai pemergiaan Nana ada kai...