Miss ,Miss And Miss

12 1 0
                                    

Ep 15

Pagi itu ,Nana menerima lagi panggilan daripada Jimin. Nana termenung dan membiarkan telefonnya menjerit meminta diangkat. Setelah lebih sepuluh kali telefonnya berdering akhirnya berhenti. Nana berasa bersalah kerana tidak menghiraukan Jimin tapi dia perlukan masa untuk merawat dirinya .
"Nana ,dah bangun belum ?" sayup² suara Minhyuk memanggilnya
"Dah ,kejap lagi saya keluar ,awak nak g mana² ke ?" tanya Nana
"Ha'ah saya nak pergi jog awak nak ikut ke ?" tanya Minhyuk
"Kejap" kata Nana membuka pintu biliknya
Mereka berdua berjalan ke luar rumah dan memulakan aktiviti mereka. Sedang mereka berlari ,Nana terpandangkan Jimin dan Suzy bersama seorang budak kecil di taman tersebut sambil memakan roti yang mungkin dibekalkan oleh Suzy. Nana pelik dengan semuanya . Dia tertanya² apa hubungan mereka bertiga. Nana berlari melintasi mereka tetapi terjatuh . Jimin yang terkejut bangun untuk menolong Nana .
"Awak okay" tanya Jimin
Nana membatukan dirinya tanpa menjawab pertanyaan Jimin. Minhyuk datang dan bertanyakan kepada Nana
"Awak okay tak ?" tanya Minhyuk
"Saya nak balik " kata Nana ringkas
Minhyuk memimpin tangan Nana dan mengangkat tangannya kepada Jimin yang pelik memerhatikan perbuatan mereka .
" Awak tolong sapa tu" tanya Suzy cemburu
"Bukan masalah kau cepatlah aku nak keluar pulak lepas ni" kata Jimin kasar
"Appa ,lepas ni kalau Juni nak pergi makan KFC boleh tak" tanya Juni anak hasil perkahwinannya dengan Suzy.
Semua salah mummynya yang inginkan cucu dan mengugutnya jika tidak lakukan.
"Tak boleh ,appa busy ajaklah omma kau bukan dia takde duit" kata Jimin kasar
"Tapi..." belum sempat Juni menghabiskan percakapannya Jimin sudah melangkah ke keretanya .
Suzy memandang anaknya dan menganggukkan kepalanya lalu menarik tangan anaknya untuk kekereta. Juni yang masih kebingungan berjalan mendekati ommanya .
Jimin membunyikan hon beberapa kali menandakan dia sedang marah . Suzy lantas bergerak and laju dan menaiki kereta tersebut. Suasana yang sunyi antara Jimin dan Suzy menyebabkan kereta itu tiada suara yang kedengaran .Sampai sahaja mereka dirumah ,Jimin menyuruh mereka turun kerana dia mempunyai urusan lain bersama Suga .Suzy akur dan turun dari kereta dan memasuki rumah tersebut .

Bersambung...

Miss ,Miss And MissWhere stories live. Discover now