Első fejezet

71 7 4
                                    

Egy átlagos vasárnap reggel volt.

Nem szerettem volna felkelni korán, de mintha kényszerítettek volna rá. Nevelőapám éjszakás volt, és amint reggel hétkor hazaért, elkezdte főzni az undorító és embertelen reggelijét. A zsíros disznóhús pezsgése a kuktában, a szaga, egyszerűen förtelmes. "Miért nem zártam be este az ajtóm?" ismételgetem ezt a kérdést magamban. Megigazítom a vékony, puha nyári takarómat, felhúzom az orromig, éppen csak a szemem van kint, de még az is csukva van. Kezeimet a fejem fölé tettem a párnára, mint egy kisbaba. Bevertem a falba az ujjaim, ez rám vall. Szidom a világot. Nyújtózom.

Felülök. Az ágyam jobb oldalán tapogatózni kezdek a vizes flakonomért. Felemelem a földről, és egy másodpercig mintha nehezebbnek tűnt volna, mint egy teherautó. Bár nekem, a porcelán kis kezecskéimmel egy műanyag tányér is nehéznek tűnik. Beleiszok, sőt nagy kortyokat hajtok le a torkomon. Visszafekszem az ágyamba. Gondolkodom. De hogy min? Örök rejtély marad számomra is. Lánceffektusként jutnak eszembe az emlékek, kérdések, gondolatok, fantáziák. Csak pörögnek és pörögnek a fejemben, mint egy hörcsög a futókerekében. Bár nem is az övé, hanem a gazdájáé, mert ő vásárolta meg a boltban. De akkor mégsem a gazdájáé, hanem a bolté, mert a hörcsög gazdája csak kicserélt pár dolcsit a futókerékre. Na, pont erről beszéltem, lánceffektus.

Gondolataimba merülve visszaaludtam. Ez persze hétvégén, amikor kutya bajod sincs és semmi tennivalód, szempillantás alatt sikerül. Sőt, az is, hogy végigaludd a napot. Mikor talán hajlani három óra van, és reggel hatkor kelsz iskolába, akkor az ég világért sem alszol el, még a legerősebb altatóktól sem! Been there, done that. Sosem értettem az emberi szervezetet. Főleg jómagamét.

Felültem az ágyam szélén, lábaim érintették a puha barna szőnyegem. Kicsit átfésültem a kezemmel a hajam, amiről le kéne szoknom, mivel a zsír a kezemről a hajamba kerül. Felállok, végigmegyek a szobában. Kellemes a feltörölt, felsúrolt, felporszívózott, vadonatúj kinézetű sötét tölgy színű padlómon végigtrappolni mezitláb. Végigmegyek a szobámban, megállok az ajtónál. Átlépkedek a szobám másik végébe. Megnézem a telefonom; csomó játékértesítés és üzenet. Az idő fél tizenkettő. Újra az ajtóhoz. Eldöntöttem, hogy reggeliznem kéne. Kinyitom az ajtóm, belelépek a papucsomba. Úgy feltakarítottam a tegnap, hogy még a papucsot sem tartom a szobámban! Halkan ellépkedek a mosdóig, ami anyáék szobája mellett van, ők pedig még alszanak. Felkapcsolom a villanyt. Az erős fehér fény bántja a szemem, de hozzászokok. A tükör elé állok, látván egy igazi Szörnyellát. A fejem búbján hihetetlenül borzos a hajam. Már el is képzeltem, ahogy szenvedek hogy fésüljem ki. A szemeim fekete karikásak.

- A fenébe, pedig eleget aludtam ma! - tört ki belőlem ez a mondat, ami eléggé hangosra sikeredett.

Kifésülöm a hajam, majd összefogom egy szokatlanul nagy hajcsattal. Fogat mosok. Lezuhanyzom. Egy szál törölközőben mentem ki a konyhába körülnézni az ablak alatti dobozban: száraz zöldhagyma, félig sárga-félig piros, de mégis barna foltos almák, pár Auchanos újság. Felnézek a mellette lévő polcra, ahol a kenyér van. Hát nincs.

Kénytelen voltam enni egy almát. Megmostam, lelöktem magam a legközelebbi konyhaszékre, majd harapdálni kezdtem. Mikor a barna részhez értem kicsit kirázott a hideg. Gyorsan megrágtam csutkáig, a punnyadt részével együtt pedig kidobtam a kukába. És ennyit a reggelimről. Hardcore fogyókúra, mi?

Visszamegyek a szobámba. A papucsot az ajtón kívül hagyom, ahogy kell. Átöltözöm egy kellemes és puha itthoni öltözékbe. Visszafekszem az ágyamba, ami még meleg. Bekapcsolom a tévét, rákapcsolok az M4 Sportcsatornára, reménykedve, hogy még elkapom a Forma1-et. Hát nem. Állandóan, ha élő közvetítés megy, lefagy a csatorna. Próbáltunk már ezügyben kapcsolatba lépni a szolgáltatóival, de csak azt javasolták, hogy indítsuk újra a tévét, beltérit, vagy húzzunk ki minden kábelt a konnektorból, és dugjuk vissza. Nos ezek közül egyik módszer sem működött.

Mindig amikor Forma1-ről van szó, egyből apa jut eszembe. Ahogy régen kiskoromban egyformának hívtam, ahogy mindig rohantunk haza reggel a kenyerestől hogy még a start előtt üljön tévé elé, és ahogy elmosolyodva tartott a kezében egy nagy cédétartót, ami tele van az eddigi összes kétezres éveki futammal és időmérővel. Mindig felvette, mindet, és büszke volt rá. Na mindegy, majd visszanézem az ismétlést délután.

Scarlett naplójaWhere stories live. Discover now