Hemen defteri elime aldım ve okumaya başladım.Kulağım kapıdaydı.Bu babamın günlüğüydü,hala inanamıyorum.
Her okuduğum satırda annemden bahsediyordu, sanırım annemi ilk gördüğü günlerdi.
Uzun dalgalı saçları, kahvenin en koyu rengi gözleri...
Dışarıdan ses geldi.Hemen defteri kapatıp altıma aldım.
"Gir"
"Kahvaltı hazırlandım hadi gel."
"Şey ben kahvaltı yapmayacağım "
"Tamam gel içeride otur o zaman ne yapıyorsun burada."
"Tamam"
Ohhh yakalanmaktan kıl payı kurtuldum!Bu defteri buradan çıkartmanın bir yolu olmalıydı.
Ama nasıl. Tişörtümün içine koysam belli olur.
Buldummm!Pencereden atarım sonrada dışarıya çıkar alırım.
Of iyice saçmalamaya başladım.
Defteri bazanın altına bırakıp çıktım.
"Ben okula gideceğim dersim var,sende evde takıl kitap okumayı seversin.
Bak burada bir sürü kitap var istediğini okuyabilirsin.
O evden çıkarken bende hemen yatak odasına girdim.Defteri aldım arkasından bende çıktım.
Evde okuyamazdım.Evin yakınındaki parkın bankına oturdum.
Defteri okumaya başladım.Babam anneme olan aşkından bahsediyordu.
Tam kitaba yoğunlaşmıştım,yanıma orta yaşlarda sarışın bir kadın oturdu.
Çantasından sigarasını çıkarttı ve dudaklarının arasına götürdü.
Yavaşça içine çekti,dumanın bir kısmı damarlarında gezintiye çıkarken,bir kısımıda
dudaklarının arasından meydan okurcasına gökyüzüne karışıyordu.
Kadın ona dikkatlice baktığımı anlamış olucak ki
Sigara paketini bana uzattı.
"İster misin?
"Teşekkürler kullanmıyorum."
"Peki"
Kadın paketi tam benden uzaklaştıracakken
"Aslında bir tane denemek isterim."
Bir tarafım ne yapıyorsun sen bu değilsin derken,diğer tarafım alttarafı sigara
ilk ve son olur.
Kadın sigaranın ucunu yaktı ve bana uzattı.
Parmaklarımın arasındaki sigara dudaklarımda dans etmeye başladı.
Her içime çektiğimde öksürüyor ve gözlerimden yaşlar geliyordu.
"Alışırsın bende ilk zamanlar böyle olmuştum ama bak şimdi tiryakisiyim.
Daha fazla dayanamadım sigarayı yere attım.
Tekrar deftere döndüm.
************************
Seni yavaş yavaş tanıdım ve ilmek ilmek içime işledim.Önce kendime bile itiraf edemedim.
Her şey zamanla ve kendiliğinden oldu benim elimde olan bir şey değildi.
Her şarkıda sen her şiirde sen...
Aklımı çok meşkul etmeye başlamıştın.Senden başka bir şey düşünemez olmuştum.
Beni kendine hapsetmiştin.
Özgürlüğümü elimden almıştın, beni kendi parmaklıklarına kapatmıştın.
Senden her gece özgürlüğümü dilleniyordum.Çıkmanı istiyordum aklımdan.
Biliyordum ben, ben olmaktan çıkmıştım artık kendime hükmedemiyordum.
Bütün sorularım ve cevapları sana çıkıyordu.
Ben hür bir adamdım ne yaptın bana.
Baktığım denizlerde gözlerin.
Okuduğum sözcüklerde adın.
Yürüdüğüm yollarda resmin.
Baktığım aynalarda sen varsın sevdiceğim.
İlk şiirim sevdiceğim sana itirafen;Hayatımın ilk ve son kadınım.
***********************
Okuduklarıma inanamıyordum babam bu kadar mı bağlanmıştı anneme.
Bu defterin oraya nasıl girdiğini bulacağım. Bu işin peşini bırakmıyacağım.
Kafamı kaldırdığımda hava çoktan kararmıştı, zamanın nasıl geçtiğini anlamamıştım
Mahhale'ye girdiğimde çocuklar halla sokakta top oynuyorlardı.
İçeriye adımı mı attım sevgi hocanın sesi geldi
"Hoş geldin."
Ayakkabılarımı çıkartırken
Sesi balkondan geliyordu küçük bir evdi nefes alsan duyulacak gibi.Sevgi hocanın yanına oturdum
ve ona çok haksızlık ettiğimi düşünüyordum. her ne kadar bunu dille getiremesemde.
"Hocam ben yarın iş arıyacağım bu böyle olmuyacak ha beni yanlış anlama sakın.
Sadece haberin olsun."
"Ne diye bilirim ki güzel düşünmüşsün ama sana abla tavsiyesi okulunu ihmal etme.Buralar güvenilir yerler her kez birbirini tanır az çok."
"Ben odaya geçiyorum."
"Yemek sofrayı küstürme ısrar etmiyeceğim sadece boğazını bir iki lokma bir şey girsin."
çatalı alıp köftelerden bir iki tane aldım ve odaya geçtim miydem kabul etmiyordu artık.
Parkta sigara içtiğim kadın geldi aklıma son anda bir sigara almıştım cebime
ama yanımda çakmağım yoktu.mutfağa girip su içmeyi bahane ettim.bir bardak su aldım içerken aynı zamanda etrafa bakıyordum nasılsa balkondaydı .Gözüme takılan kırmızı çakmağı hemen cebime attım.
"iyi geceler Asi"
Bu kadın yüreğime indirecek, elim ayağıma dolaştı.çaktırmamaya çalışarak titreyen sesimle bende iyi geceler dedim.
Pencereyi açım derin nefes aldım.içimdeki Asi ne yapıyordun demeye başladı ilk ve sondu hani.
Onu dinlemiyecektim usulca oturdum. Perdeyi arkamdan çektim ,sigarayı dudağıma yerleştirdim.Çakmağı ustaca çakıp sigaramın ucunun yaktım .Bir çırpıda içime çektim dumanı öksürmemeye çalışarak.Sigara dumanı damarlarımda dans etmeye başladı bu çok hoşuma gidiyordu.Gözlerim bana ihanet etsede inatla sonuna kadar içtim.
Elimdekini atmadan etrafa bakındım,ortalıkta kimse yoktu.Oda da duman fark ediliyordu.Pencerenin ikisini de açtım.
Kapı çaldı, çok güzel pencereden mi atlasam ?
Arkadaşlar hepinizden çok özür dillerim bazı sebeplerden dolayı bölüm geçikti ve bölümler çok kısa farkındayım ellimden geldiği kadar uzatıcam.
Bu arada beğenenlerin ve yorum yapanların ellerine sağlık çok teşekürler:)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ASİ
Chick-LitASİ On sekiz yaşında ailesini sır dolu bir kazayla kaybeder.Ailesinin ölümüyle açığa çıkan sırlar her şeyden vazgeçmişken önüne çıkan bir" Aşkla " genç kızı hayata bağlar ve Asi'nin hikayesi başlar. "H...