"Goedemiddag, kan ik u ergens mee helpen??"
"Nee hoor, bedankt. Ik kijk alleen even rond..."
"Is prima"
Verveeld kijkt Judith om zich heen. Eigenlijk moet ze de dameskleding gaan sorteren. Dat is alleen iets waar ze totaal geen zin in heeft. Als ze nou een klant kon helpen hoefde ze dat saaie werk in ieder geval niet te doen. Nou ja, toch maar beginnen dan. Na een poosje is ze ijverig aan het werk. Op een begeven moment komt er toch een klant naar haar toe.
"Hallo, mag ik wat vragen?"
"Ja natuurlijk."
"Ik heb hier vorige week een broek gekocht maar ik stopte hem in de was en hij had opeens witte vlekken."
"O dat is erg raar. Op hoeveel graden heeft u hem gewassen??"
Na even praten komt Judith erachter dat het de schuld van de vrouw was. Ze had hem bij de witte was gestopt.
"Sorry mevrouw, hier kan ik niks aan doen. Er staat duidelijk in de beschrijving dat je hem niet bij de witte was mag doen, maar gewoon bij de donkere was."
"Wat belachelijk. Dan kan je altijd bij alles de beschrijving gaan doorlezen."
"Dat zou erg handig zijn ja. Maar in dit geval is het natuurlijk vanzelfsprekend dat je iets donkers niet bij de witte was doet."
Judith begon het nou toch wel zat te worden.
"Ik ga hier niet eerder weg voordat ik mijn geld terug heb!"
"Dan zou ik als ik u was eventjes uw logeerspullen gaan pakken."
Judith keek om zich heen. Ze zag haar collega en andere klanten lachend toe te kijken.
"Wat een onzin. Ik wil nu de manager spreken!"
"Sorry mevrouw, hij is op dit moment helaas niet aanwezig."
"Nou, dan zult u mij snel terugzien."
"Is goed mevrouw. Tot ziens en een fijne dag verder."
Na een boze blik draait de vrouw zich om en loop parmantig de winkel uit. Judith hoor hier en daar wat mensen lachen.
"Nou, dat hebben we ook weer gehad."
Ze kijkt op haar horloge. O nee. Ze heeft al een kwartier pauze. Door die vrouw is ze haar pauze glad vergeten. Ze is de helft van haar pauze kwijt. Al mopperend loopt ze de km kantine in.Boos loopt Judith naar boven. Haar ouders negeren haar nog steeds. Als ze zo door gaan is zij snel verdwenen. Dat is zeker. Maar waar naartoe???
JE LEEST
De Uitweg
RomanceJudith (17) wil kapster worden. Haar ouders zijn hier echter fel op tegen. Wat moet ze doen? En hoelang houd ze dit nog vol? Dan besluit ze te vertrekken in te gaan wonen bij haar beste vriendin. Ze doet de kapers opleiding en daar ontmoet ze Levi...