SWEET MY LOVE

179 11 1
                                    

.
.
.
.
.
,
,
/ / / // / / / / /

''Aigo..apeun...kalau macam ni macam mana nak sampai sekolah..''

Belum sampai sekolah eunha dah dapat luka di kaki nya sebab kan tersandung dintepi jalan dan akibat nya eunha tak boleh berjalan jika di terus kan maka ia akan lambat ke sekolah..
Eunha terduduk di tepi jalan sambil meringis kesakitan..

''Gwenchana..''

Seperti masa di slow kan seorang namja berambut panjang sebahu menumduk kan kepala nya menatap eunha..eunha pun terkaku di pandang namja itu ...apa lagi namja itu tersenyum pada nya..''kaki awak luka..''kata nya lagi..''n-nae..''balas eunha tergagap...''junghan-ah..awak buat apa awak taj nak lambat ke sekolah kan baik kita cepat..''tegur kawan namja bernama junghan itu..''kornag pergi dulu aku akan menyusul..''balas nya tersenyum..eunha tak sangkah junghan memilih membantu nya

''Awak pasti sulit berjalan dengan kaki macam ni..sebab tu saya akan dukung awak..''ujar junghan..semakin berdebar-debar jantung eunha saat ini apalagi junghan berada begitu dekat dengan nya,,''du-du-dukung..''eunha masih tergagap walau berusaha tak jadi ggup tetap eunha tak boleh..''nae..palli naik lah nanti kita lambat pulak..''balas junghan membelakangi eunha..
''Tak ape ke..''tabya eunha risau..''gwenchana..''balas junghan..dengan ragu eunha pun naik ke pungung junghan dan junghan jalan sambil mendukung eunha..sepanjang jalan merka hanya diam terkadang junghan beryanyi kecil..suara nya buat kan eunha suka kan nya...

''Awak pandai menyanyi..''puji eunha..''ye ke..semua orang pandai menyanyi..''balas junghan merendag kan diri..tak lama kemudiaj mereka pun sampai ke sekolah..jeritan histeria pun terdengar begitu kuat.. Mereka marah dan cemburu sebab junghan mendukung eunha ke sekolah walau eunha minta di lepas kan tapi junghan berkeras bawa eunha sampai ke bilik rawatan

.
.
,
>>

''Hanya terkilir..nasip tak patah apa pun eun-bi..lepas ni ke sekolah pakai lah kasut converse sekolah..hari suka kan dah ta,at so dah bebas..jangan sampaj kaki kamu jadi luka lagi..kamu bukan nya boleh tahan sakit..tubub kamu telalu lemah untuk terima sakit macam ni..''

Cikgu Qri memberi kan eunha nasihat sedang kan junghan dan eunha hanya emndengar nya..selesai balut luka eunha cikgu Qri memeriksa fail pesakit..''cikgu akan keluar sekejap..junghan jaga kan eunha..''kata cikgu lalu cikgu pun keluar tingal kan junghan dan eunha..eunhha menunduk kan kepala nya saat junghan mendekati nya..eunha tak nak junghan nampak semburat merah di pipi nya...junghan duduk di depan eunha dan mendongak menatap eunha serta senyuman nya begitu indah..

''Wae awak tunduk kan kepala awak..''soal junghan pada eunha,.eunha hanya geleng kan kepala nya..''kalau awak tak kisah petang ni saya hantar awak balik....lagi pun kaki awak masih sakit kan..''junghan menawar kan diri nya untuk eunha..mata eunha pun membulat sebab kan terkejut bukan senng dapat kan perhatian junghan..walau jungham seornag yang ambil berat pada semua orang tapi hanya tertentu...

''Gwenchana..eunha akan suruh adik lelaki eunha hoshi datang jemput eunha,..''eunha menutuo mulut nya guna tangan nya sebab dah menolak tawaran dari junghan bukan lah niat nya tapi eunha sengaja jual mahal eunha tak nak di pandang seperti yeoja lain yang terhege-hege nak kan junghan..
''Jinja..araseo kalau awak perlu kan bantuan..awak boleh minta dari saya..''balas junghan tersenyum..eunha pun jadi serba salah sebab dah menolak tawaran baik dari junghan...

''Junghan awak boleh kembali ke kelas..eunha biar bagi rehat..cikgu dah minta kebenaran..''kata cikgu lada junghan..junghan pun patuh dan tingal kan eunha..eunha merasa kesunyian tanpa junghan..di sisi nya..

.
.
.
.
.
.
.
Petang itu eunha dan menghubungi hoshi bahawa ia minta jemput sayang nya lama menungu tapi hoshi malah hantr msj bahawa ia ada temujanji dengan halla yeojachingu nya..buat kan eunha rasa marah pun ada...eunha ternampak junghan baru keluar dari sekolah mengingat kan junghan ada kata jika perku kan bantuan cari diri nya..eunha memutus kan untuk dekati junghan sayang nya tak jadi sebeb sekumpulan yeoja yang meminati junghan mendekati nya eunha pun kecewa sekaligus cemburu apa lagi junghan begitu ramah melayan mereka..eunha pun membelakangi junghan dan melangkah pelan tingal kan junghan..

SweeT My Love _oneshot_[eunha X junghan ]Where stories live. Discover now