Chapter 1
Kisah Hyuna
"Papa...ini semua memg tak adil sgtlah!" Hyuna cuba menjaga nada suara supaya tak terdengar seperti protes anak yg melawan kata.Nanti dilabel derhaka, kena sumpah jadi batu... huh... susah jugk!
Namun reaksi wajah papa hyuna tiada tanda-tanda mahu membuka ruang perbincangan. Apatah lgi mahu mengubah keputusan yg sudah diumumkan. Ia seperti reaksi hakim mahkamah yg sudah mengetuk tukul menjatuhkan hukuman. Hukuman muktamad,tiada bantahan dibolehkan.
"Omma... please! Tolong Hyuna, tolong jangan buat keputusan macm nii. Semuanya terlalu mendadak,mana boleh Hyuna terima!".."Ommaa..."
Kini wajah yeoja penuh keibuan itu pula ditatap , di harap dapat memberi sedikit pertolongan kecemasan. Namun Omma hyuna hanya mengetap bibir dan menggeleng lemah. Tiada kata-kata yg terucap.
"Hyuna... dengar sini baik-baik. Perpindahan memg perlu untuk family kita, jika tak,oppa tak pindah cawangan, pangkat oppa statik di sini. Pindah cawangan bermakna naik pangkat. Naik pangkat,mksudnya ekonomi family kita juga lebih terjamin. Tengoklah... belum pun selesai urusan perpindahan,,papa sudah dibayar bonus. Haa... dapatlah oppa belikan kamera yg hyuna hendak sgt dan rayu-rayu sebelum ini!
Hyuna tetap menggeleng kepala menahan rasa. Siapa sngka, keseronokkan tiga hari lepas kerana mendpat hadiah kamera mahal idaman hati... rupanya ada perangkap yg licik.
"Tetapi... tahun ini hyuna sudah tingkatan 6. Selama ini susah-susah layakkan diri hingga dilantik jdi AJK tertinggi pasukan sorak. Tahun hadapan, entah-entah hyuna boleh dapt peluang naik pangkat jdi ketua pasukan sorak!"
Namun En.Kim oppa hyuna hanya menggeleng dan menepis info itu dengan sambil lewa. Siap tangan lelaki berusia 40-an itu mengipas ke udara,macm menghalau lalat sahaja.
"Sudahlah, hyuna. Nanti di sekolah baru,hyuna masuklah pasukan sorak di sana. Omma pasti hyuna boleh dpt jdi ketua sorak di sana " omma hyuna cuba tersenyum memberi semangat.
"Omma... bukan senang dberi kepercayaan di sekolah baru. Hyuna kena mula semuanya dari A ke Z.."
"Haa... itulah namanya kehidupan, memg hyuna kena hadapi setuasi pertukaran demi pertukaran. Omma hyun lmbut menasihati dengan mengurut bahu anak dara y disayangi beserta cuba memberi alasan logik.
"Tetapi omma..oppa...
"Cukup!!!oppa tidak mahu dengar sebarg alasan. Ini keputusan kebaikkan keluarga kita.kita akan pindah ke Terengganu dan tingalkan sri bangsar, Just bear with it!"
Maka dengan kata-kata itu, oppa hyuna meninggalkan ruang tamu. Perbincangan tamat, klonklusi dibuat. Hyuna tidak mungkin dpt merayu kerana keputusan perpindahan itu tetap tidak boleh digangu gugat!
Sorry kalau tetypo ke apeke.. sorry lah author nk gi buat ulang kaji sbb dh nk exam... kk hope fun membaca 😉😉😉
YOU ARE READING
MISS SORAK LAWAN BUDAK KAWAD
RandomCerita ini mengesahkan antara yeoja iaitu hyuna dri kumpulan 4 minute manakala namja iaitu jimin dri kumpulan bangtan boys atau bts Hope seronok membaca