Marysia

24 3 1
                                    

Na placu zabaw bawiło się pełno dzieci. Rodzice kąpali się w ostatnich jesiennych promieniach słońca. Piękna złota polska jesień, krajobraz zdawała się emanować szczęściem i pogodą ducha. Jednak w odległej, starej kamienicy, w pustym, ciemnym pokoju na okiennym parapecie siedziała Ona.  Lekki wietrzyk unosił jej piękne, blond włosy.  Marysia opierała się  nieruchomo  na kolanach, płakała. Wspominała to co minęło, coś co się bezpowrotnie zakończyło.
Maryśka, schodź pomóc mi ugotować obiad i nakryć do stołu. Zdenerwowana mama wołała z kuchni dziewczynę - Co się z nią dzieje ?!  Kobieta tłukła garnkami, mamrocząc coś pod nosem , na temat dorastających córek.  Małe dzieci , mały kłopot, duże dzieci – duży kłopot. Ochh, żebym ja tylko wiedziała, co się dzieje z moją małą córeczką. Nie mam już siły do tego . Tak nie może być .
- Nie to nie ! Krzyczała dalej, sama ugotuję, sama posprzątam ! Pewnie, nie troszcz się o swoją starą, spracowaną matką. Docenisz kiedy stracisz mnie dopiero córciu.

- Dlaczego kłamiesz , że miałaś wszystko ? – cichy głos szepnął do blondynki.
- Maryśka ! Maryśka ! słyszysz mnie !- Dagmara krzyczała już , potrząsając swoją koleżankę za barki. Halo tu ziemia do Mańki . Dziewczyno opamiętaj się, nie był tego wart. Dobrze wiesz, że Maciek, każdą się tak zabawiał, nie chciałaś wierzyć jak cię ostrzegałam.

Nie ! nie opowiadaj takich bzdur – Marysia, łapała oddech, próbując uspokoić potok łez  płynących z jej oczu. Zmienił się pokazałam mu jak żyć, On się po prostu zagubił. Rozumiesz ?
- Mania bardzo chciała bym to zrozumieć, naprawdę  ale znamy się już tyle lat, zawsze było między nami dobrze, a teraz ? Popatrz co ona z Tobą zrobił. Nie odzywasz się do innych, płaczesz dniami i nocami. Sprawiasz ból swoim zachowaniem twojej matce . To już nawet nie chodzi o Mnie Marysia, to chodzi o Ciebie, zatracasz się w tym wszystkich. To cię pochłania od środka . Wróć proszę- powiedziała błagalnym tonem. Po chwili  odwróciła się i delikatnie zamykając za sobą drzwi wyszła z pokoju zostawiając koleżankę samą .

To już koniec opublikowanych części.

⏰ Ostatnio Aktualizowane: Apr 28, 2016 ⏰

Dodaj to dzieło do Biblioteki, aby dostawać powiadomienia o nowych częściach!

OniOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz