"Oppa~,jom pergi kantin sama2"kata jiae pada jungkook.(masa n waktu sebelum sesi pembelajaran pertama,diorang datang awal)
'Apa masaalah minah n,dari kelmarin lagi kerja panggil aku oppa.dia tu senior aku,tapi panggil aku oppa.gila btol.SH**'getus hati jungkook
"Sorry noona saya x nk pergi kantin.klau noona nk pergi kantin noona pergi jelah ye"kata jungkook.jiae mendengus kasar bila mendengar jungkook memanggilnya 'noona'.
"Oppa kenapa panggil saya mcm tu?panggil jiae jelah"kata jiae, tidak mahu jungkook memanggilnya noona.
"Sorrylah noona. noona n senior saya,jadi saya mesti hormat noona"balas jungkook.jiae mendengus kasar dan berlalu pergi meninggalkn jungkook.
"Oppa~~,jomlah pergi kantin sama2"kata taehyung meniru gaya jiae tadi mengundang ketawa semua ahli bts.
"Senior tadi mmg x sedar diri kn,dh dia tu tua nk jugak panggil junior 'oppa'.Bhahahahahahaha"ujar jimin x berhenti-henti ketawakn jiae.
Joy yg berada tidak jauh dari mereka hanya memerhati.'kalaulah ada baekhyun mesti aku blh ketawa dan senyum mcm tu' getus hati joy
Jungkook memandang ke arah joy .joy perasan bahawa jungkook memandangnya.joy segera memalingkan wajahnya ke arah tingkap.
Waktu rehat~
Semua ahli bts sedang mkn dengan berselera tiba2 datang satu makhluk yg tidak diundang.
"Hai oppa~"tegur jiae pada jungkook.
"Dia datang plk~"bisik taehyung pada jimin
"Haih,tadi selera aku elok jerr.sekarang dh menurun plk sbb ada nenek sesat n"ujar suga sambil menjeling jiae yg duduk di sebelah jungkook itu.
"Noona bt apa kt cni?pergilah mkn.jungkook nk mkn n jgnlah kacau"kata jungkook dengan sopan.tupon ada sebab dia jugak,pertama-jiae tu senior so mestilah jungkook kena hormat.kedua-jiae tu perempuan,klau lelaki dh lama jungkook taekwondo.
"Alarhh,jgnlah marah oppa.oppa panggil saya jiae jelah.x payah panggil noona.saya x sukalah" kata jiae dengan gediknya.
"Sorry,noona tu senior saya jadi saya mesti panggil noona dengan panggilan noona"kata jungkook x mahu mengalah.jiae mencebik selepas itu membuat muka 'pout'. 'Ingat cantik kerr' getus hati jungkook sambil menjeling jiae
Tiba-tiba taehyung bersuara
"Eh,asal bdk tu selalu bersendirian.aku selalu tengok dia jalan sensorang pastu x pernah langsong bercakap dengan org"kata taehyung sambil jari telunjuknya menunjuk kearah joy yg sedang minum.
"Bdk tu mmg,semua org x nk berkawan dengan dia sbb dia tu pembunuh"sampuk jiae.
"Maksod noona??" tanya ahli bts(author nk bagi tahu yg ahli bts semua sama umur dlm ff n,so diorang n junior si jiae)
"DIALAH PENYEBAB KEMATIAN BAEKHYUN"kata jiae dengan nada yg sengaja dikuatkn supaya semua org dlm kantin dapat mendengarnya termasuk joy.
Jiae memberikn senyuman sinis pada joy yg sedang melihatnya.joy menundukkan wajahnya kerana malu.joy bangun dan keluar dari kantin,jungkook yg melihatnya berasa kasihan.dia mengikut joy yg berlalu pergi itu.dia mendengar ahli bts dan jiae memanggilnya tetapi dia sengaja buat dunno.
JOY P.O.V
----------------
Rofftop~
Apa yg jiae x puas hati sangat dengan aku.aku bt apa sampai dia selalu buli aku.kematian baekhyun bkn sebab aku.mereka salah faham
Air mata joy menitis dengan deras.
END JOY P.O.V
Ketika joy sedang menangis terdapat seorang lelaki berada di sebalik pintu rofftop.dia berjalan perlahan-lahan ke arah joy
Dia menarik joy ke dalam pelukannya.joy terkejut dan coba untuk meleraikan pelukan.
"Awak jgnlah risau.saya jungkook,saya cuma nk tenangkn awak jer.awak menangislah,lepaskn je jgn tahan.klau awak tahan saya tahu ia amat menyakitkan"kata jungkook sambil membelai lembut rambut joy.joy membalas pelukannya dan menangis dalam pelukan jungkook.
Setelah tangisan joy reda.joy meleraikn pelukan jungkook.mereka duduk di sebuah bangku yg tersedia di rofftop.
"Awak dh okey??"tanya jungkook.
Joy hanya mengangguk.setelah itu masing-masing mendiamkn diri kerana kekok.
"Joy,klau blh awak cerita lah kt saya tentang baekhyun tu.knapa mereka tudoh awak penyebabnya.saya tahu n mesti salah faham"kata jungkook sambil memandang joy.tapi joy hanya mendiamkn diri
"Awak~terima kasih yerr sebab tenangkn saya tadi."kata joy setelah lama mendiamkn diri dan ingin mengubah topik supaya jungkook tidak menanya kepadanya tentang hal itu lagi
"Sama-sama"kata jungkook sambil memberikan senyuman manis kepada joy.
"Blh x awak bagi nombor fon awak kt saya"tanya jungkook.joy mengerutkan dahi.
"Nk bt apa?"tanya joy.
"Alarhh,bagi jelah"rengek jungkook seperti bdk 5 tahun mahukan ais krim.
Joy pon memberikn nom.fonnya dengan blurrnya.setelah itu mereka blk ke klas apabila terdengar bunyi loceng waktu pulang.(diorang ponteng masa waktu belajar)
YOU ARE READING
I Wanna Reset (Hiatus)
FanfictionSeorang gadis yg cantik, yang dulunya seorang yg periang dan peramah menjadi seorang yg pendiam kerana satu kejadian. Datang seorang lelaki yg childish masuk ke dalam hidupnya telah mengubah semula cara hidupnya Siapakah gerangan lelaki itu??? Cerit...