22.

670 51 1
                                    

„Úplně na mě kašlali. Nic mi neřekli a dost často na mě tak akorát nakydali nějaký hnůj."

- Gordie Howe

Legendární útočník Gordie Howe takto vysvětloval, jaké místo ve skutečnosti dostal (stal se prezidentem Detroit Red Wings), když v roce 1971 ukončil hráčskou kariéru

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Legendární útočník Gordie Howe takto vysvětloval, jaké místo ve skutečnosti dostal (stal se prezidentem Detroit Red Wings), když v roce 1971 ukončil hráčskou kariéru. Urazilo ho, že mu Red Wings nenabídli nějalou výkonnou funkci, kterou by si po hvězdné kariéře zasloužil.

Howeovo postěžování vydrželo až dodnes. V Detroitu zazní pokaždé, když nějakému profesionálnímu sportovci dají čestnou funkci místo nějaké klíčové pozice ve vedení.

Howe krátce nato podepsal smlouvu s klubem Houston Aeros v lize World Hockey Association, kde si zahrál ve stejném útoku se svými syny Markem a Martym.

***

Co se týče jeho hráčské kariéry, je považován za jednoho z nejlepších hokejistů všech dob. Je čtyřnásobným držitelem Stanley Cupu (1950, 1952, 1954 a 1955), který vždy vyhrál s Detroitem. Také je šestinásobným držitelem Hart Trophy (dává se pro nejužitečnejšího hráče pro svůj tým; Howe ji vyhrál v roce 1952, 1953, 1957, 1958, 1960, 1963), čtyřnásobný držitel Art Ross Trophy (vítěz kanadského bodování; 1951, 1952, 1953, 1954) a Lester Patrick Trophy (uděluje se prakticky komukoliv, kdo se zaslouží o rozvoj ledního hokeje ve Spojených státech; 1967).

Celkově hrál v NHL 1767 zápasů, v nichž nastřílel 801 gólů a 1049x asistoval. To je dohromady 1850 bodů v základní části a to ho řadí na čtvrté místo v kanadském bodování celé historie NHL (Jaromír Jágr je na třetím místě).


Gordie Howe zemřel ve věku 88 let dne 10.6.2016 - uctění jeho památky. Odpočívej v pokoji Mr. Hockey...

Hokejové citátyKde žijí příběhy. Začni objevovat