Ik ben nieuw in een dorpje. Tegenover ons huis is een huis met een balkon waardoor je via Tom zijn kamer zo naar binnen kan kijken naar het achterbuurmeisje.
Onze eerste ontmoeting
Ik hoor de bel ik strijk mijn jurkje goed.
Ik doe de deur open. 'Hey ik ben lotte' het meisje heeft een korte tuinbroeken aan met een crème shirt en een rode blouse aan. 'Hoi ik ben eeuuh Alex' goed gedaan Alex. ze geeft me een welkomst kado. Het is een schattig mandje met een strik erom heen. Doei Alex.. Byee lotte. Ik ga naar mijn kamer en haal het lint er van af. Er zitten allemaal leuke spulletjes in voor mijn kamer. Ik loop naar de kamer van Tom waar hij door zijn balkon ramen naar het de kamer van lotte staart. TOM! 'Eeuuh ja wat is er'. Mag ik jou kamer hebben? 'Nee je hebt gekozen voor die kamer dus je maakt er maar wat van! 'Ik zucht' ik loop terug naar mijn kamer. Tom woont hier al een tijdje. Ik woonde nog me mijn moeder in Assen. Nu zijn we allemaal in Eelde komen wonen. Ik pak mijn spullen uit. Tom is naar voetbal training dus ik kan nu even in zijn kamer naar Lotte haar kamer kijken. Haar kamer is blauw met witte kasten en een spiegel. Ze heeft een grijs stapelbed met daaronder een bureau. Er hangen schattige lampjes onder haar bed. Die ga ik ook kopen! Op een ijzeren hart staan allemaal foto's. Het is Eem beetje rommelig maar wel gezellig. Na een paar minuten heb ik de moed bij elkaar gepraapt om naar haar huis toe te gaan. Ik heb een paar leuke spullen mee genomen.
Badkleding
Handdoek
Eten en drinken
Tijdschriften
Muziek
Zonnebril
Ik bel aan bij haar huis. Ze doet open 'hey Alex kom binnen' Dankje zeg ik maar gelukkig heeft ze niet gevraagd wat ik kwam doen. We gaan op haar trampoline zitten 'wat heb je allemaal mee'zegt ze stralend. Ik laat haar m'n spullen zien. We hebben al snel een klik en na een half uurtje zegt ze 'ik trek me bikini even aan kom' we gaan naar haar kamer en kleden ons om. We vullen waterrballonen. ' mag de oorlog beginnen! Schreeuwt ze. 'Is goed! We rennen heen en weer en bekogelen elkaar. Vroeger werd ik gepest omdat ik altijd anders was. Maar Lotte heeft echt dezelfde levensstijl als ik. Ze houdt van country, zingen en ze kan gitaar spelen. 'Hé dromer' ik krijg een waterballon op me. 'Die krijg je terug'roep ik naar haar. Als we helemaal nat zijn gaan we op onze handdoeken op het gras liggen. Ze zet de muziek op haar box aan. We praten en lachen. We springen op haar trampoline en ze leert me een salto achterover. Oke we gaan een deal maken. Allebei onze telefoon inleveren en dan bij elkaar logeren zonder telefoon. Oke deal zeg ik we leggen onze telefoons in een kistje. Oke geen mobeledobo voor ons. Er komt een vrouw de tuin binnen. 'Hallo meiden' 'hallo mevrouw ik ben Alex'. Je mag me wel Esther noemen hoor. Ik ben hier nieuw ik woon daar. Ik wijs naar ons huis. 'Oh dus jullie zijn de nieuwe bewoners' ja maar mijn broer en mijn vader woonde hier al' oh wil je mee bqq'en Alex? Ja lekker zeg ik vrolijk. Lotte haar moeder loopt de tuin uit. Nice Alex! Lotte geeft me een high
five. Ik denk dat wij echt nog goede vriendinnen kunnen worden. Haar broer Ivan kom bij ons op de trampoline. We doen en spel met een voetbal. Daarna gaan we naar Lotte haar kamer. Het is echt mooier dan ik dacht. 'Srry voor de puinhoop' zeg ze bescheiden. Het is Okay heb ik ook altijd zeg ik. Ze draait muziek en zingt zachtjes mee. Mag ik even in je kast kijken vraag ik met een roodhoofd. 'Tuurlijk mag dat' ze laat me een paar looks zien. Je moet echt model worden Lotte! Hahah nee echt niet. Jewel je hebt echt verstand van mode. ' ik kan morgen wel even wat setjes voor je maken'. Ja is goed zeg ik een beetje verbaast. Ze zet het nummer BREAKEVEN op van the script. Wat dat is mijn favo nummer. NEE ga weg echt?? Ja. Tegelijk schreeuwen we: TWINIESSS!!. We praten en uiteindelijk komen we bij de jongens in Eelde.. 'Er zijn hier wel aardige jongens maar ik hoef maar 1 jongen en dat is Martin. Martin?? 'Ja dat is mijn vriendje hij is echt zoo'n cutie' zelfs haar vriendjes naam klinkt mooi. Ik dacht dat ze zo'n mooie maar bitchy meisje was maar ze is echt ontzettend aardig.