احم .. اهلاً بيكم في مصنعي الصغير ✋
قبل ما ابدأ اتكلم او اقول حاجة ، عايزة اشكر ..
Kirstie_Styles
HanaAhmed8
HagerTarek
xxMeNNaxx
salmagamal775هما الي شجعوني اعمل الكتاب بل هما السبب الاساسي الي خلاني اعمله *-* بجد شكراً اوي علي تشجيعكم ليا ❤
دلوقتي هتكلم عن المحتوي شوية ..
كل الكتب الي بدخلها و تكون بتاعت كوفرز لازم الاقي الكاتبة بدأت بالشروط بتاعتها و كلنا عارفين هي بتبقي ايه ..
انا هبدأ بايه هو الكوفر بالنسبالي انا كصانعته ..
الكوفر دة مش مجرد صورة و كتبت عليها كلمة و خلاص ، دة تدوير و تفكير و ابداع ، يعني انا مثلاً مش هصدق اني اخلص الكوفر بسرعة و كروتة عشان اسلمه ، بالعكس هاخد وقتي عشان اطلع حاجة حلوة و حتي لو مخدش وقت دة هيكون كوفر simple و في نفس الوقت جميل او هيكون ربنا مسهلها معاية و صور قابلتني حلوة xD
تمام هندخل علي قواعد الكتاب ..
قواعد الكتاب مش هتبقي انكوا تكتبوا اسمي او اسم الكتاب علي الكوفر او في الديسكربشن و الكلام دة ، اصلاً انا مش عاملة الكتاب عشان اتشهر انا عملاه فايدة لغيري و once ان الكوفر اتسلم و بقي في ايد صاحبه خلاص بقي بتاعه و يعمل فيه الي هو عايزه :)
قواعدي مش رخمة خالص دي اساس اي كتاب كوفرز ..
لو حابين تطلبوا مني كوفر هتعملوا الآتي ..
- هتبعتولي مسج يأما برايڤت يأما مسج علي الmessage board بتاعي او كومنت هنا في الكتاب .. حلو ؟
محتاجة منكوا تكتبولي في المسج دي حبة حاجات ..
1 - الحاجات الاساسية اسم الرواية طبعاً ..
2 - تاني حاجة بقي تكلموني عن الشخصيات الاساسية بطريقة سريعة و لو كانوا مغنين او ممثلين تكتبوا اسمهم ، و لو شخصية خيالية في الحالة دي تكتبولي عن فكرة الرواية الاساسية و انا هجيب صورة تعبر عشان تكون كوفر ..
3 - كمان هتقولولي بقي اذا كان في ديزاين معين للكوفر في دماغكوا ، يعني عايزين فيه البطل بس ، البطلة بس ، البطل و البطلة مع بعض و الي انتوا عايزين تنفذوه ساعتها انا هحاول انفذ الطريقة الي في دماغكوا لو معرفتش هعمله بالديزاين بتاعي :)
4 - اخر حاجة هتقولولي ايه الي انتوا عايزين تكتبوه علي الكوفر غير اسم الكاتبة و اسم الرواية ، يعني عايزين عليه اسم الشخصيات ، جملة ، كدة يعني ..
عدد الكوفرز مش هدقق فيه بس يستحسن ان الكاتبة الواحدة متخدش كوفرز كتير ورا بعض .. مش عشان حاجة .. بس عشان الباقي بردو و انا لو لقيت اني فاضية اكيد مش هرفض طلب لاي حد حتي لو طلب قبل كدة :)
بالنسبة للمدة الي هاخدها للكوفر ، دي مش محددة هي علي حسب ، يعني دي عقبال ما ادور علي الصور و كدة و افكر في ديزاين ، هي عادةً مبتخدش وقت بس طبعاً عشان التنوع مطلوب في الكوفرز فممكن احتاج وقت ..
و عامتاً لو طولت هيبقي بسبب اني ملقتش ديزاين او صور مناسبة او ان في طلبات كتير ..
بعد ما اخلص الكوفر هينزل باسم الكاتبة و القصة في بارت و بكدة يكون مبروك عليكوا الكوفر :) *-*
كام ملحوظة اخيرة ..
الكتاب دة هيشتغل في الصيف و اجازة نص السنة بس ، عشان سببين ، اول حاجة هكون فاضية فا هعرف اطلع حاجة كويسة ، تاني حاجة عشان بردو ميأثرش علي مذاكرتي و اكون مشتتة ، عشان كدة نزلته اول الصيف اهو :)
مش هقبل قصص مش محترمة ، يعني القصص المنحرفة و كدة ، سوري ✋
اخر حاجة بقي انا مش هقدر اقبل كوفرز كتير مع بعض ، يعني انا بحب النظام جداً ، فا عشان بس ابقي بالراحة و اطلع حاجة حلوة ، بس كله هيتقبل ان شاء الله *-*
لما ارد علي المسج او الكومنت اعرفوا اني كدة قبلته و هبدأ اشتغل في الكوفر المطلوب بس لو مردتش اعرفوا مثلاً اني مأجلاه لقدام شوية عشان لو طلبات كتير و كدة ..
يا رب الشغل يعجبكوا ، يلا مستنية الطلبات :) ❤❤
أنت تقرأ
Covers Factory (Closed - مغلق)
De Todoاهلاً بيكم في مصنعي الصغير :) مبقبلش اعمل كوڤرز لقصص مش محترمة مـــــن اي نـــــوع مليش اي شروط غير انكوا تبعتولي معلومات قصتكوا بعد كدة الكوفر بتاعكوا :) -مغلق-