Hoofdstuk 3
Het is nu een week voor de zomervakantie. Alle examens zijn voorbij en er is nog maar één ding te doen voor punten. De sensuele dans met Romeo. Ik ben bang, want niemand weet van onze relatie en ik sta niet graag in de spotlights in de school. Gelukkig zijn we als laatste aan de beurt.
We dansen zo passioneel dat het ervan druipt. Ik kan het zien aan de uitdrukkingen van de andere leerlingen. De leraren zijn verbaasd ervan. En hier komt de grand finale… de kus! Ik ben niet meer bang en geef zelfs de overmaat in het voorover leunen. Ik hoor een applaus van de hele zaal. We splitsen in de vriendengroepen en ik krijg alleen maar commentaar te horen over de kus en de romance. Ik heb hoogstwaarschijnlijk een tien gekregen en iedereen weet dat ik in een relatie ben. Deze dag kan niet stuk. Ik voel me voor een keer niet onzichtbaar. Maar mijn vrienden kunnen me niets schelen. Niet meer, nu staat Romeo op de eerste plaats. De zomervakantie gaat gevuld zijn met Romeo.
We hebben onze ouders al verteld van onze relatie en ze houden ons niet tegen. Ik denk dat ze gewoon accepteren dat de liefde niet gestopt kan worden. Fijn om te weten dat mijn ouders achter de relatie staan. Niet dat ze het kunnen stoppen als ze willen… maar het doet goed dat ze hem niet argwanen.
Weeral zijn we op de plek. De plek waar ik mijn eerste zoen deelde met Romeo. Het voelt goed om daaraan te denken. De vrijheid die ik opeens had. De verandering van verlegen naar zelfzeker. Hij merkt dat ik eraan denk. Hij komt dichter en geeft me weer een zoen.
“Kijk je uit naar Pukkelpop, Julia?” vraagt Romeo.
“Zolang we samen zijn, ben ik tevreden.”
“Is dit je eerste keer?”
“Ja, ik ben een beetje benieuwd.”
“Maak je geen zorgen, Julia. Alles zal perfect zijn.” Stelt hij me gerust
Onze liefde is vandaag bekend gemaakt, lief dagboek.
Vandaag hebben we gedanst en alles is goed meegevallen. Morgen komt Pukkelpop eraan. Dat zal fantastisch worden. Ben ik zeker van, zeker als hij erbij is. Romeo heeft het al een paar keer meegemaakt, dus als ik iets moet weten zal hij wel invallen.
JE LEEST
Vreselijke Liefde
RomanceRomeo is Julia's eerste liefde. ze zijn op slag verliefd en ze gaan naar Pukkelpop, waar ze een minder aangename ervaring wacht. Het gedeelte van Pukkelpop is gebaseerd op de ervaring die de auteur heeft gehad.