[ #PleaseSupportNUEST ]
Beş Dakikanızı Ayırın;
Şimdi bir düşünün. Envai çeşit grup var. Hepiniz o gruplardan en az birinin fandomundasınız. Grubunuzun çıktığı ilk güne şahitlik ettiniz mi? Etmediyseniz bile etmiş gibi hayal edin ve sanki kendi gruplarınızın başına gelmiş gibi okuyun bunu.
Yılın, bulunduğu jenerasyonun en iyi çıkışını yapıyorsunuz. Herkes grubunuzun başarısından bahsediyor. Herkesin ağzında grubunuzun adı dolanıyor ve size daha yolun başında büyük bir gurur yaşatıyorlar. Sonra BAM! Yoksunuz. Neden?Çünkü şirketiniz sizi zirvedeyken bir kenara atmayı daha en başından kafaya koymuştu. Gözünüzü bir açmışsınız Japonya'dasınız. Tam 2 yıl boyunca sektörde yoksunuz. Üyeleriniz daha 17 yaşındayken çıkış yapıyor. Bir üyeniz çıkış yapmasına rağmen Korece konuşmakta sıkıntı çekiyor. Öyle ki kendi yazdığı şarkıda yaşadığı kültür şokundan bahsediyor. Bu şarkı yayınlandıktan tam 1 ay sonra kendini Japonya'da buluyor bu çocuk. Üyelerin yaşı ilerliyor ve artık patlama noktasına geliyorlar. 2 yıl boyunca şirketleri yalnızca 3 sefer ülkelerine dönüp ailelerini ziyaret etmelerine izin veriyor. Grubun abisi dayanamayıp " Çıkış yapalı 3 yıl oldu ama hala kültür şoku yaşıyorum " diyerek tepki gösteriyor. Çıkış zamanı CEO'ya zorla et ısmarlatan Baekho, 4. yıllarını sokak ortasında soğuk havada kutlatan CEO'yla kavga ediyor. 2 yıl sonra geri dönmelerine izin verildiğinde çocuklar 10 tane şarkı yazıyor ve full albüm ile dönmek istiyor fakat şirket yalnızca 5 şarkıyı yayınlamasına izin veriyor. Şirket albüm hazırlığına müdahale etmesine rağmen yayınlanmasına izin verdiği 5 şarkı şirket stüdyolarında değil de şirketin bünyesinde olan Baekho'nun arkadaşı Bumzu'nun küçük stüdyosunda kaydediliyor. Ah ama durun ! Şirket 2 yıl sonra size Korece albüm fırsatı verdi, daha ne istiyorsunuz değil mi? Sırf bu yüzden şirket, içinde hiçbir desteği olmayan şarkılarımız üzerinden prim yapıyor. Çünkü hakkı.(!) Grubun Kore'de zirvede olduğu dönemlerde birçok programı oluyordu. Tabi son 2 yılda böyle bir program görmediğimiz için fandom bütünlüğü de dağılıyor. E ama çocukların da bir sınırı var. Hayranlarına bu kadar bağlı bir grup pek tabi kimseyi kaybetmek istemez. Ki zaten fandom da endişeli. Grubun abisi dayanamayıp sırf hayranlara kendilerinin iyi olduğunu göstermek için kendi parası ile kamera alıyor ve hiçbir deneyimi olmamasına rağmen video editlemeyi öğrenip biz fanlar için videolar yayınlıyor.
Zaman ilerledikçe şirketin grubunuzu gözden çıkardığını görüyorsunuz sonra. Artık onları bir yerlere getirmek istiyorsunuz çünkü liderinizin " İyi bir lider olamadım, üyelerden ve hayranlarımızdan özür dilerim " sözleri artık size ağır geliyor. Artık onlara bir ödül vermek istiyorsunuz ama gücünüz yalnızca onları 10. sıraya sokmaya yetiyor. Gel gelelim liderimiz yine mutlu ve hemen FanCafe'de "10. sıraya kadar çıktığımız için mutluyum" diyor. İronik. 2 yıl sonra gerçekleşen geri dönüşünüzde bile onlara bir ödül veremiyorsunuz ama onlar her performans sonrası "Bugün de sıkı çalıştınız L.O./\.E'larımız" yazarak grup fotoğrafı/videosu paylaşıyorlar. Bunlar buruk ama güzel anılar bizler için.
Şirket faktörüne rağmen hem küçücük fandomunuz hem de üyeleriniz nefes almadan çalışmaya devam ediyor. Yine de grubunuzu gözden çıkaran şirketiniz için yeterli değil bu. "Biz gözden çıkardık ama yemeyip içmeyip çalışsınlar. Japonya'nın yeni dalgası onlar." kafasında ilerliyorlar. Üyeleriniz 3 gün aralıksız konser veriyor. Bu konserde üyelerinizin bekleme odası ve makyözü yok. Bu kadarla da sınırlı değil. Üyeleriniz o döktüğü terlerin karşılığında öğle yemeklerinde marketten aldıkları 5000 yen'lik yemek kutuları ile ziyafet(!) çekiyor. Hatta etkinlikte gerçekleşme ihtimali yüksek bir olaya karşı yanlarında bir menajer bile yok.
Velhasıl kelam; canınızı sıkıyor değil mi? NU'EST ülkemizdeyken oldukça popüler bir gruptu fakat şuan ülkemiz ile ilgili bir durum olmadığı sürece toplasanız 20 kişiyiz. Bizim çocuklarımız fandomun endişesini farkettiğinde "SHINHWA gibi ayakta kalacağız, merak etmeyin " diyor. Bizim de isteğimiz bu. Biz uzun yıllar çocuklarımızın müziğini dinlemek istiyoruz. Biz artık çocuklarımız gönlünce hareket edebilsin, bize şarkılarını duyurabilsin istiyoruz. Hakettiğimiz yere gelelim, iyi işler başaralım ve çocuklarımızın o güzel kalplerini herkes görsün istiyoruz. Baekho'nun tombik bacaklarına 5000 yen'lik yemek kutusu ile kavuşması imkansız. Ren sahnede olmadıkça güzel yüzünü gösteremeyecek. Minhyun sesi ile sahnede olmadıkça bizleri nasıl büyüleyecek? Abimiz Aron, ekran karşısında olmadıkça iğrenç şaka ve yüz ifadeleri ile kimi güldürecek? Ve daha 17 yaşında lider sorumluluğunu üstlenen JR'ımız, sahnede olmadıkça omuzlarındaki yükü kim hafifletecek?
PLEDIS bizi bir kenara atmaya çalıştıkça ayakta durmaya çalışıyoruz fakat bir türlü kendimize yetemiyoruz. Koreli hayranlar şirkete bir bildiri yolladı fakat bizler de elimizden geleni yapmak istiyoruz sahnede daha fazla kalabilmek için.
Sizlerin tek yapması gereken " #PleaseSupportNUEST " tagi ile bir kaç tweet atmak. Gündeme girmemiz ne kadar faydalı olur bilemeyiz ama elimizden gelen tek şey bu. Lütfen, birkaç dakikanızı ülkemize değer veren bu çocuklara ayırın. Eğer imkanınız varsa daha fazla kişiye ulaşması için gönderiyi paylaşabilirsiniz. Sonuna kadar okuyup önemseyen herkese L.O./\.E fandomu adına teşekkür ederiz ~
Umarım bize destek verebilecek birkaç kişi de olsa çıkar..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
FANFIC ÖNERİLERİ
De TodoŞimdiye kadar okuduğum/beğendiğim fictionları yazacağım.. Umarım sizde okur ve beğenirsiniz