Dei synst dei kjente ein kattelukt."Vi ser om vi finner katten."Hveste Kråkevinge lavt. Dei følgte etter til deg såg ein svart bullt ligge der ligge de."Vi tar den med tilbake til leiren."Mjauet Tornebass."Kråkevinge du skal ta Vasslabb med og patrulje jeg går tilbake med kattungen"Mjauet han og strengt på Kråkevinge."Greit!"Hveste Kråkevinge
Tornebass gjekk til bake til leiren da han kom inn i leiren hørte han Eføyblomst rope til ham."Kristtornpus,der er du!"Eføyblomst løpte mot Tornebass."Er ditta den kattunge? Den var jo nært Nattklanen sin grense."Gjørmestjerne kom bort og lurte på kva som skjedde. Da han fikk sjå kattungen var han glad i blikket."Eføyblomst har mistet dinna kattungen. Den var født seinare ein Lærpote,Vasslabb,Steinpus og Pilpote."Mjauet han til Tornebass."Den kan bli lærling i lag ,med Brispus,Honningpus,Løvepus og Muldvarppus."Mjauet han med stolte øyne.Eføyblomst tok Kristtornpus tilbake til barselhulen og begynte å vaske pelsen nøye."Møtte dåkke ein patrulje ved Nattklanen?"Spurte Gjørmestjerne og såg bort på Tornebass."Nei." Mjauet han. "Gjørmestjerne! Knekktann er her!"Ropte Kråkevinge. Knekktann gjekk inn i barselhulen."De er over Gjørmestjerne de er på tide at dinna klanen får ein leder som er god."Snerret Knekktann."Du skulle ikkje ha vore hær. Kvifor er du her i min klan?"Snerret Gjørmestjerne. Knekktann begynte å hoppe på Gjørmestjerne og dei sloss. Plutselig låg Gjørmestjerne der helt stille."Er han død?"MjauetHonningpus."Nei han har ni liv." Mjauet mora tilbake. De rykket i lederen og han lå stille i gjen. Gjørmestjerne hadde rykket i kroppen no men dinna gangen låg han heilt stille"No er de jeg som er lederen!"Snerret Knekktann."Nei, Gjørmestjerne!"Ulte Mora. De begynte å nærme seg kveld og Knekktann og Tunhår hadde reist for å få sine ni liv.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Neste dag var Knekktann tilbake og hadde fått sine ni liv. Han hoppa opp på hyllen."Alle som er gamle nok til å jakte de er klanmøte!"Ropte han utover leiren. Katter kom og satte seg under høyhyllen."Jeg har fått mine ni liv fra stjerneklanen og no heiter jeg Knekkstjerne" De begynte å mule nedenfor."Stille! Alle som er halvkalan katter skal drepast!"Ropte han og var fornøgd i blikket.Mer?
YOU ARE READING
En mystisk katt
FantasyEin katt som er mystisk og klanene blir ramma av mystisk drap. Tre katter har skjebnen i å redde klanen.