Televizyon Dizileri

26 6 0
                                    

Eğer siz de her akşam dizi seyrediyorsanız ve yüreğiniz hiç sızlamıyorsa buyurun okumaya…

‘Senin başka işin yok mu? Diye sert başlıyoruz söze… ama!! Dünyada çocuklar ölüyor, her yerde savaş var ülke ne halde, herkes her türlü günahı işliyor sen şimdi bize dizinin günahından mı bahsedeceksin? Bu devirde bunca günah arasında dizi izlemek mi bizi cehenneme götürecek?’ Diyenler buyurun…

Öncelikle Nur suresi 30. ve 31. ayetleri ve İsra suresi 32. ayet tefsirlerinden ve birçok hadisi şeriften anlıyoruz ki namahrem kişilerin birbirlerine bakması, gereksiz yere muhabbet etmesi, el ele vermesi, sarılması Allah katında hoş davranışlar değildir.

Sahne 1: Dizide genç bayan ve genç erkek birbirlerini seviyorlar. Genç erkeğin anne babası ve bir de kız kardeşi var. Anne baba aralarında konuşuyor ve oğulları kötü bir hastalığa yakalanmış birbirlerine sarılıyorlar ağlaşıyorlar falan.

Çok duygusal değil mi? İzlerken siz de ağladınız belki ama kendinizi boş yere üzmeyin adı üstünde bu bir hikâye şimdi bakın nelere şahit oldunuz.

Hata 1:  Namahrem kişiler gereksiz yere aynı ortamda bulundu.  Dizi gereksiz mi? Çok mu gerekli her akşam saatlerinizi alan sizi günlük hayat telaşenizde dinlendirdiğini sandığınız diziler? İzleyicileri af edersiniz akılsız yerine koymakta ve aynı sahneleri tekrar tekrar karşınıza çıkarmakta 2 saatlik dizinin yarısına reklam koymakta. Dizi bize ne fayda sağlar? Öncelikle açık TV paranızdan götürür, radyasyon saçar radyasyon kanserojendir ayrıca göz sağlığınızı bozar. Aralıksız oturduğunuz için kanın damarlarda dolaşımı yavaşlar.-abartmıyorum bilimsel gerçekler bunlar-Gözlerinizi ayırmadan bakarsınız diziye ama evde etrafınızdakilere bakmazsınız hâlbuki tv deki yalandır ama çevrenizdekiler gerçektir. Siz tv ye baktıkça etraftakiler sizin neye daha çok değer verdiğinizi anlar ‘bir dizi saçma bir dizi bile daha önemlidir benden’ diye düşünür etrafınızdakiler. Dizide istediğiniz gibi gitmeyen olaylar karşısında üzülürsünüz ancak dizidir o dizi yani gerçek değil. Senaristin yazdığı gerçek kişi ve kurumlarla ilgisi hiç olmayan bir hikâye. Kusura bakmayın acayip zarardasınız.

Hata 2: Namahrem kişiler gözlerini haramdan sakınmadı bir de sarıldılar neymiş efendim rol yapıyorlarmış. Çok afedersiniz kadının gizli organları bile adama değdi o kadının adamın yerinde olmak ister misiniz? ‘Ama onlar evli!’ güldürmeyin lütfen rol yapıyorlar ikisinin de soyadları farklı dizi başlarken bakın isterseniz
ikisi de başkalarıyla evli. Üzgünüm ama siz kendi eşinizin başkasıyla karı koca rolünü yapmasına izin verir misiniz? Bir başkasına sarılmasına, karıcım/kocacım demesine izin verir misiniz ???İŞTE MİLYONLARIN SEVGİLİSİ OYUNCULARIN AHLAK ANLAYIŞI!!!!! Kimseyle bir derdimiz yok ama hakikatler bunlar.

Hata 3: Dünyada o kadar kafa yoracak düzeltilecek ağlayacak şey varken bir hikayeye üzüldünüz kafanıza taktınız bir dahaki bölüm ne olacağını düşündünüz

Kabul edin bu çok saçma.

Sahne 2: Abisinin hasta olduğunu öğrenen kız abisine sarıldı ağladılar. O sırada abisinin kız arkadaşı mesaj attı, durumu öğrenmiş kız tabi buluşmak istedi buluştular sarılıp ağlaştılar.

Hata 1: Ailecek diziyi seyrediyorsunuz kimseden ses yok orada 15 yaşında çocuğunuz da sizle birlikte izliyor. Ne düşündü çocuk biliyor musunuz: ‘Demek ki benim de sevgilim olabilir onunla mesajlaşabilirim, sarılabilirim, kafede buluşabilirim bundan normal ne var ?’ Çocuk çok kötü bilgilendi, çok kötü oldu bu. İlerde çocuğunuzun zinaya yaklaşması çok kolay olacak yeni nesil neden böyle sanıyorsunuz?

Tamam, oyuncular günaha girdi ee benim ne suçum var bunda, ben sarılmadım ki namahreme diyebilir misiniz? Tüm bunlar milyonların gözü önünde olurken izleyip, onayladınız sesinizi bile çıkarmadınız ailenize kendinize kötü örnek olup bu durumu normalleştirdiniz sanki ‘sanat için zina edilebilir’ diye bir kural var gibi oldu. Vaktini işte bu kadar berbat bir şeyle geçirdin daha ne olsun ? Şimdi siz düşünün zararda mısınız?

Bu yazı Televizyon Dizileri ilk olarak İla Yevmil Kıyame adresinde yayınlandı

Allah'ın Rahmeti , Bereketi ve Selâmı üzerinize olsun .
Hayırlı akşamlar ...

HALÂ KAPATMADIĞIN O KARA HARAM KUTUYA BİR BAK YİNE HANGİ GÜNAH SERGİLENİYOR ...

GERİYE DÖNÜŞ VE AHİRETİMİ KURTARMAMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin