HUZUR SOKAGI

603 9 1
                                    

ISTANBUL'un kenar semtlerinden birinde kirik dokuk,irili ufakli ahsap evlerin siralandigi, dar ve kucuk bir sokakta baslamisti her sey.
bu sokakta adeta yillarin tahribati ile asli vechesini kaybetmis, maddeci ve materyalist insanlarin hirs ve ihtiraslari uzerine insa edilmis, yeni ve modern istanbulun bir parcasi degil de osmanli devrinin butun ince ahlak faziletini sinesinde yasatan ve sanki su tefessuh etmis cemiyetle butun baglarini koparmis, asude bir koseydi...

Herkeste köklu bir gönül birligi vardi...herkes birbirine karsi sonsuz bir sevgi vardi. komsuluk munasebetleri oylesine kuvvetlidi ki sairin, "ferde raci sadmeden efrad olurmus lerzedar" dedigi gibi, sokak sakinlerinden bir kisiye veya aileye gelen herhangi bir musibet ve felaket, butun sokagin derdi ve elemi olur,felaketzedeye yardimci olmak, onu teselli etmek,derdine derman olmak icin herkes birbiriyle goz yasartici bir fazilet yarisina girisirdi...
sayet musibet hastalik ise elbirligiyle tedavisine calisilir , ameliyati mucib hal karsisinda ameliyat ucreti bir anda toplanir,hasta en mukkemmel hastanede ameliyat ettirilir, hastanin evi adeta bir ilac deposu haline getirilirdi...Dukkani soyulan sahis,uzulmeye dahi vakit bulmazdi.zira zayif butcelerine ragmen HUZUR SOKAGIsakinleri,yine bir anda aralarinda topladiklari paralari kucuk bir sermaye haline getirilir,dukkan icin luzumlu mazemeleri derhal temin eder ve kardeslerinin yuzunu guldururdu...
sokak sakinlerinden birinin kizi evlenecegi zaman, bütün komsu genc kizlari ve hanimlari,onun ceyizini hazirlamak icin seferber olurlardi
Bu sokakta herkesin, atesten cekinir gibi cekindigi ve en ziyade nefret ettigi sey, dedikoduydu... hic kimse hic kimsenin arkasindan konusmaz, kimse birbirini cekistirmez, tersine birbirinin kusurlarini orterlerdi.
Hâsìlì,Islam ahlak ve yasayisinin topyekun iflas ettigi su bozuk cemiyet icinde bu sokak, tesanüd,teavün,ittihad,ittifak ve uhuvvetin âbidelestigi birfazilet,bir asalet,bir secaat otagi,kalpleri birbiri icin carpan fertlerden mütesekkl, sarsilmaz bir aile ocagiydi...

HUZUR SOKAGIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin