Part 2

80 7 0
                                    

"Anyeong"katanya.kami bertiga menoleh.kami terkejut.rupa2nya lelaki yang menegur kami kyungsoo sunbae atau lebih dikenali sebagai D.O."sunbaenim,anyeonghasaenyo"kata kami bertiga serentak sambil menunduk 90°."tak payah lh formal sangat."katanya.kami bertiha hanya mampu tersegih."Iu-ah kami berdua balik dulu okey?"kata hyejung mengejutkan aku.Takkanlh mereka nak tinggal aku berdua dengan D.o sunbae."Nae? Siapa ambil korang?"tanyaku.Harap2lh mereka batalkan niat mereka nak balik tu.Taknak lh aku berdua dengan D.o sunbae ni.Nanti kena belasah oleh peminatnya.Masuk wad aku."Kami naik bas hari ini.Pemandu kami berdua ada hal."Kata hyejung lagi."Korang tumpanglh aku sekali."kataku."Eh,tak apa susah2 kau je nanti"soomin menolak ajakan ku."Kami pergi dulu.Anyeong iu-ah.Anyeong D.o Sunbae". Apa punya kawanlh. Belum sempat lagi aku nak kata apa2. Dah pergi. Eotokhae!!! Apa aku nak buat ni."Iu-ah awak tinggal kat mane?"Kata d.o sunbae setelah lama mendiamkan diri. "Hmmmmmm sunbaekan kawan abg saya takkanlah sunbae tak tahu mana letaknya rumah kawan sendirikan?"kataku. "Ya tak ya. Apa kata biar sunbae yang hantar nak?" Pintanya. What!!!! Nak hantar aku ni. Ni tak boleh jadi. Kalau fans dia nampak nanti camne. Kalau abg ku tahu yang d.o sunbae hantar aku. Mesti banyak soalan yang dia akan tanya. "Eh,tak apalah sunbae. Nanti pemandu saya datang. Sunbae tak payah lah risau ya. Kata ku. "Mana abg awak iu?"tanyanya." Dia dah balik"kata ku. D.o sunbae hanya menganggukkan sahaja.
Pon pon pon
Aku menoleh ke arah bunyi itu. Rupa-rupanya pamandu aku dah sampai. "Sunbae saya balik dulu,anyeong"kataku sambil melambaikan tangan ke arahnya. D.o sunbae hanya tersenyum sambil melambaikan tangannya juga.

-skip(di rumah iu)-

Iu pov

Akhirnya sampai juga aku kat rumah ni. Aku melangkah masuk ke dalam rumah ku. Langkah ku berhenti apabila ternampak ku menonton televisyen di ruang tamu sambil ketawa macam org gila. Dah lah tak pandai tunggu org. Baik aku tak payah ada abg kalau mempunyai abg perangao serupa babun. Tak spesis babun baru betul. Aku melangkah laju ke bilik ku yang berada di tingkat atas. Langkah ku berhenti apabila seseorang memanggilku. "Iu-ah baru balik?"tanyanya. "Tak,dah lama dah"kataku malas. Malas lah aku nak jawab soalan yang tak sepatut di tanya oleh abg aku. Dia sendiri tahu yang aku baru balik. Aku malas nak melayan abg ku so aku pun melangkah masuk ke dalam bilikku yang besar.(Besarlh sangat). Malas betul nak pergi perjumpaan petang ni. Tak ada gunanya. Kalau tak pergi nanti. Perlu tadah telinga mendengar cikgu membebel. Aku melihat jam baru pukal 3.30 ptg. Ada 30 minit lagi pukul 4. Aku melangkah masuk bilik air dengan langkah yang malas. Setelah beberapa minit baru aku keluar dari bilik air menuju ke almari bajuku. Baju lengan panjang berwarna pink dan seluar tracks hitam menjadi pilihanku. Malas nak pakai cantik2. Bukannya nak pergi shopping perjumpaan je pun. Aku melangkah pergi ke depan meja solek ku. Aku mengikat rambutku stail piny tail. Selepas itu aku pun melangkah jeluar dari bilik dan menuju ke ruang tamu. Aku melihat abg ku masih lagi menonton televisyen. Aku melihat abg ku sedang memandangku. Aku malas nak layan so aku mengalih pandangan ku dan berjalan menuju je luar rumah. "Iu-ah kau nak pergi mana." Tanya abg ku sambil melangkah ke arahku." Sekolah. Ada perjumpaan petang ni."kata ku malas. "Marah abg lagi ke. Sorrylh abg sakit hati bila iu tak nak beritahu abg kenapa iu tergesa-gesa tadi". Katanya. "Iu dah katakan tak ada apa2. Abg tak payah risau" kataku." Nak abg hantarkan?" Pelawa abg ku. "Hmmmm boleh juga"kataku. Abg ku ni memang pelik kejap baik kejap tak baik." Tunggu tau abg ambil kunci dulu."katanya. Aku mengangguk.

-Skip-(Di Dalam Kereta)

Iu pov

"Iu-ah,Oppa betul2 nak tahu kenapa iu macam nak lari dari oppa kat sekolah tadi"kata abgku.

"Kan iu dah cakap. Tak ada apa2."kata ku malas. Yelah dah berapa kali abgku ni tanya soalan yang sama.

"Betul ni. Tak tipu. Kalau oppa tahu yang iu tipu. Siap iu oppa cincang2 nak?"kata oppa ku. Ni dah lebih ni. Apa punya oppalh. Nak cincang aku.

Sunbae,Anyeong!!!Where stories live. Discover now