Lisa

14 0 0
                                    

Lisa hette den nya tjejen i våran klass. Jag är så himla spänd inför i morgon, det är då Lisa kommer. Hon skulle egentligen komma om en vecka men hon ville komma bort från hennes nuvarande skola så fort som möjligt. Det säger iallafall dom andra tjejerna i min klass iallafall.
- Älskling, klockan är halv 11 nu så det är dags för dig att borsta tänderna och sova.
- VA! ÄR KLOCKAN SÅ MYCKET JAG SKA JU VARA I SKOLAN HALV 8 I MORGON!?!
- Jahopp, det är inte mitt fel.
- Du kunde ju ha sagt till mig!
- Sluta skrik! Bara för att klockan är halv 11 blir du arg på mig, fy fan vilken unge!
- Fy fan vilken mamma!
Jag gick in till mitt rum och stängde igen dörren hårt. Jag la mig i sängen och tänkte på pappa. Jag har inte träffat min pappa på 4 månader. Han är på ett läger med sina militär vänner, min pappa är alltså en militär. Varje kväll så är jag orolig, tänk om det kommer hända pappa något, tänk om han dör, tänk om han blir sjuk och aldrig blir frisk igen. Det är så många tankar i mitt huvud om min pappa... Jag vet inte ens vart han är någonstans. Det ända jag vet om min pappa är att han fortfarande lever och att han är på ett läger med hans vänner.
                            KLOCKAN 06:00
Jag vaknade av att min mobil ringde klockan 6 på morgonen, det var min mamma
- Hej är du vaken?
- Ja.
- Bra, är du fortfarande arg?
- Näe, jag vet inte vad som flög in i mitt huvud igår.
- Du blir väldigt lätt tjurig och det har du fått från din far.
- Haha, aa.
- Jag kan inte prata så länge för jag måste jobba.
- Okej, vi hörs sen.
- Aa det gör vi. Hej då.
- Hej då.
När jag kollade på klockan så var den bara 5 över 6 så jag började klä på mig mina svarta jeans och min stora svarta tjocktröja med en unicorn på och mina vita korta strumpor. Jag gick ner för min trappa och så såg  jag att det var en skål med gröt i och en macka med smör och ost som låg på köksbordet. Jag satte mig på stolen som stod vid bordet och började äta av mackan och gröten.
När jag hade ätit klart gick jag till toaletten och började platta håret och sminka mig och sedan borsta tänderna. Sen när jag var klar med det satte jag på mig mina vita korta converse. Innan jag gick ut från huset och låste så kollade jag på klockan och den var bara 7 så jag hade gått om tid på mig till att komma till skolan. Jag öppnade dörren och stängde dörren och sedan låste dörren.
                         FRAMME I SKOLAN
Jag gick till mitt skåp och så såg jag en tjej som satt på golvet och läste en bok. Tänk om det var Lisa. Jag ville fråga ifall det hade hänt något men jag vågade inte. Så jag öppnade dörren till klassrummet och som vanligt började alla skratta åt mig för att det hade spridits ett ryckte om att jag visst hade varigt "tillsammans med Klas", skolans nörd. Men jag skulle aldrig vilja bli tillsammans med han.
- Tjena Klas älskaren.
- Håll käften Max.
- Håll käften själv jävla nörd.
- Snälla sluta!
Alla blev tysta, till och med Max som nästan aldrig kan vara tyst även om man säger till honom. Vi hörde ett ljud från dörrhandtaget.... Det var den strängaste läraren i hela skolan.
- VAFAN ÄR DET SOM FÖRSEGÅR HÄR!!
- Inget, fröken Ing-Marie
- Jooo, Max säger att Nova är en "Klas älskare".
- Näe det har jag inte sagt!
- Nova, är det sant?
Jag ville så gärna säga sanningen men jag vågade inte för då skulle Max ha mördat mig.
- Va, nej nej det är inte sant. Klas måste ha hört fel för Max sa choklad älskare.
- Jaha. Då skiter vi i det och så välkomnar vi Lisa till klassen.
Lisa kom in till klassrummet och sa hej, alla svarade hej tillbaka förutom Klas, han stirrade på Lisa som bara den, plus att han dreglade lite.
- Nå, är det några frågor ni vill fråga Lisa så vi kan börja med lektionen så Lisa kan åka hem.
- Varför bytte du skola?
- För att jag inte alls trivdes bra i min förra skola.
- Så nu har vi frågat en fråga. Så nu kan du gå, hej då Lisa.
- Hej då...
          HEMMA FRÅN HELVETET(skolan)
Jag låste upp min dörr och som vanligt, mammas vanliga gamla fråga.
- Hej gumman har du haft det bra i skolan och har du lärt dig något nytt?
- Ja jag har haft det bra och nej, jag har inte lärt mig något nytt.
- Okej, maten står framme på bordet så det är bara att hugga in.
Det var köttbullar med potatis sås och lingon. När jag hade ätit upp all mat så gick jag in i mitt rum och började plugga för att jag hade ett SO förhör om två dagar som skulle vara väldigt svårt.
Så, nu har jag äntligen pluggat klart. Klockan var 8 och jag var skit trött så jag la mig i sängen och tänkte på min pappa tills jag somnade.

Nu är detta kapitlet slut så om ni vill få veta mer så får ni vänta tills nästa kapitel kommer.
Herrå❤️

Vart är du?Where stories live. Discover now