Bab 1

866 26 0
                                    

Hari ini,hari pertama persekolahan untuk sesi tahun 2016,kuharap tahun ini lebih baik.Nama aku Nady Aleesyah Aiden Syah.Ibu ku bernama Rose Ameera.Mereka telah meninggal ketika umurku 6 Tahun,Aku menumpang Kasih dengan Mak cik. Mak cik mandul dia mempunyai masalah rahim mak cik yang selalu memberi aku rasa kasih sayang ,pak cik sangat baik mereka mengangap aku seperti anak mereka.

"hoi!"sergah Muthia.

"ishhh!engkau nie thia!"kataku,mujur aku tidak mempunyai sakit jantung,kalau tak dah jadi arwah kali.

"rilek ah Nady!rindo dohh aku kat kau!"jerit Muthia sambil memeluk ku erat.

"engkau nie!buat malu ja lahh.."balasku sambil menolak sedikit tubuhnya.Bukan apa!semua murid termasuk cikgu memandang ke arah mereka.

"hehe...sorry ah!Nady kau tahu tak ada guru baru gila!"jerit Muthia sekali lagi.

"Apa yang gilanya? normal apa? setiap tahun mesti ada guru yang pindah dan datang"balas Nady Acuh tak Acuh..

"masalahnya cikgu tu lelaki,dah tu handsome,putih, yang penting umur kita dengan dia beza 7 tahun jer!"kata Muthia semangat.

"ishh engkau nie ! memang test cikgu ker apa?"soal Nady sambil ketawa.

"yerr memang test aku cikgu!baru ada future sikit!"balas Muthia.

"ermm...kau tahu dari mana nie?cikgu tu ajar kelas mana? cikgu ajar subjek apa?"soal Nady bertubi-tubi

"first,aku tahu sebab dah viral cerita pasal cikgu tu kat kalangan pelajar,second dia ajar subjek maths! lastly,dia ajar kelas kita!"jawab Muthia.

"yeker viral? macam mana aku tak tahu?maths? subjek favourite aku tu!"kata Nady.

"engkau kan ulat buku!cuti pun pegang buku,entah-entah kat tandas pun baca buku!wakakakakaka"balas Muthia.

"dahlah..hari nie tak jadi buat perhimpunan kan?"soal Nady

"yer!dewan kita kan kena upgrade.."

"jomlah masuk Kelas dah nak masuk dah nie.."ajak Nady
---------------

suasana kelas 5 sains Account,seperti pasar jual ikan,tapi itu semua tidak dapat mengganggu Nady yang masih lagi membuat kerja rumah akaunnya.Sampailah datang seorang guru lelaki.

"oh may Allah!hensem gila Cikgu baru tu nad!"kata Muthia sambil meggoyang-goyangkan badan Nad.

"mana?"

"yang kat pintu tu!"

"wow!"

Cikgu itu melangkah masuk ke kelas yang tadi seperti pasar ikan sekarang dah macam pasar ikan tak laku.

"Semua berdiri selamat tengahari cikgu!"jerit ketua kelas kami serentak dengan sahutan kami.

"semua duduk!"arah guru itu.

"hye Nama saya Hasyim Daniel,panggil cikgu Hasyim ja.Sekarang saya nak kamu perkenalkan diri masing-masing.

Semua pelajar memperkenalkan diri mereka,dan akhirnya giliran Nady.

"Selamat tengahari cikgu!Nama Saya Nady Aleesyah"kata Nady sambil menatap tepat kedalam mata Hasyim.

"erkkk...kamu boleh duduk Nady"arah Hasyim kalut.

"Ishh...kenapa jantung aku nie?agak-agaklah nak terpikat dengan budak mentah tu?!"kata Hasyim dalam hati.

"kamu semua boleh buat hal masing-masing,memandangkan hari nie hari pertama kita jumpa,cikgu nak bagi kamu chance."terang Hasyim.

"Baik cikgu!"jerit pelajarnya.

"Nady!hensem kan cikgu tu?Wow!macam kacukan! aku rasa matching kot dengan kau!"luah Muthia.

"semberangan jer ko kan?ishh!ada pula cikgu di matching kat aku?"marah Nady sambil memukul lembut lengan rakannya itu.


TAKDIR PERIT HIDUPKUWhere stories live. Discover now