"Assalamualaikum cikgu?"ucap Nady"Walaikumsalam?!"Balas cikgu Hasyim.
"Cikgu Boleh tak terangkan Bab nie kat Saya?Saya tak berapa faham."soal Nady sedikit gugup,Apa taknyah mamat depannya ini hensem sangat...hehehe...
"owhh...mai sini cikgu ajar"kata Hasyim.Mungkin sedikit meluat kerana waktu berehatnya di ganggu.
-------------------------"kau pergi man tadi Nady?"soal muthia
"Aku jumpa cikgu Hasyim..kan aku ada tak faham bab algebra tu" balas Nady sambil menyisip sedikit milo aisnya...
"owhh!kau jumpa future hubby rupanya!So sawit like kelapa sawit!"jerit Muthia dengan lagak gediknya.
"adedei!engkau nie eh Thia!Jadi laki kau pula siapa?"soal Nady geram.
"Aku?Aku? takde sapa lagi..Future Hubby aku belum tunjukkan diri!nanti dia dah munculkan diri aku beritahu kau erk?"jawab Muthia acuh tak Acuh...
"mengade!takdenya aku nak menghubby kan cikgu sendiri!"kata Nady..
"yerlah tu!By the Way!kau pergi tak camping nanti?"Soal Muthia.
"Pergi kot! Ibu aku dah benarkan"jawab Nady sambil memeluk erat Muthia.
"yeah!first time aku akan bercamping dengan bestie aku nie!"jerit Muthia pula...
"sabtu nie kan?"soal Nady
"yeah!sabtu nie!nanti aku stay rumah kau erk?aku nie liat sangat nak bangun,lagi pun mak dan ayah aku pergi ka JB"terang Muthia..
"boleh jer!boleh lah kita berseronok sikit kemas barang keperluan kita"balas Nady.
--------------------
"Ibu!ada tak beli sabun dan baldi untuk Nady?soal Nady kepada Mak ciknya.
"Ada sayang ibu letak kat bilik Sayang jer"balas Ibu.
"Ibu!Abah kat mana?"soal Nady lagi.
"Abah kat pejabatlah,asa meeting penting"jawab Ibu sekali lagi.
"okeylah ibu!Nady nak mandi lepas tu tunggu muthia and then kemas barang pergi camping esok!"ucap Nady sambil mengucup lembut pipi ibunya.
"pergilah..tulah ibu suruh pergi camping selalu tak nak,sekarang ibu nampak dah macam orang sakai!"kata ibu sambil ketawa..
"Nady tak berapa suka nak pergi camping ibu,sebab itulah nady nak rasa kenikmatan camping kar sekolah sebelum habis sekolah"terang Nady sambil mengunyah nugget.
"Dah!dah!pergi mandi sana nanti takde lelaki yang nak meminang anak ibu yang cantik nie!"kata Ibu.
"Makasih ibu!nady tahu nady memang cantik!meminang?takyah pikir lu nady nak belajar dulu baru khawin!dahlah ibu bye!"
"ada!ada saja nady nie"
-----------------------
"Sayang!Muthia dah sampai!"Laung Ibu.
"Abah!Muthia dau sampai nanti kita sambung main playstation ya?"kata Nady.
"okey!lady boss!"balas Abah sambil menyambung permainannya yang tergendala itu.
"Muthia!kau nie tak pergi camping ker nak ikut laki balik rumah mertua?"kaget Nady melihat barang yang dibawa Muthia.
"kenapa pula?bak kata pepatah sediakan payung sebelum hujan!"terang Muthia.
"mengader!!dah meh sini barang kau,kasian pula aku tengok kau angkat sorang barang banyak kedabak nie!"kata Nady yang ingin membantu Muthia.
"thanks babe!nie lah buat aku makin sayang dan cinta kat kau!Awww!"jerit Muthia.
"Awwww!so sweet!sampai nak terkeluar muntah aku!"balas Nady sambil tersenyum.
"Ceh!nah kau angkat beg aku nie!"Kata Muthia sambil menghulur salah satu barangnya.
--------------
"kamu dah sediakan barang kamu nak pergi camping sayang?"tanya Abah.
"Dah Abah!"kata Nady
"esok kamu bertolak jam berapa?"tanya Ibu pula.
"cikgu suruh bertolak pegi sekolah sebelum jam 8 pagi bu!sebab jam 8 bas dah sampai."terang Nady.
"owhhh yaa!aunty,uncle!Mak dan Ayah kirim salam"kata Muthia yang baru ingat salam ibubapanya.
"walaikumsalam!"jawab Abah dan iBu serentak,namapak tak jodoh kat sana?hehe.
"Dah pergilah kamu tidur!nanti ada yang menangis tak berlagu sebab lambat bangun!"arag ibu.
"selamat malam ibu!Abah!"
"selamat malam!"
#Nanti sis akan update lagi yer...jgn lupa vote and kalau boleh comment mana lah tahu boleh membantu sis
YOU ARE READING
TAKDIR PERIT HIDUPKU
RomanceNady Aleesyah Seorang gadis manis yang mempunyi kacukan Thailand dan Germany..Ibubapa Nady telah meninggal ketika Nady berumur 6 tahun Begitu perit hidup gadis ini,dia telah menumpang kasih sayang dengan mak ciknya iaitu kakak Ibunya. Kisah ini berm...