start dah alam sekolah

8 1 0
                                    

As asual, asal nak start je sekolah mesti rasa gementar walaupun dah bertahun-tahun sekolah kat sna. Yelah mana tak gementar, nervous apa semua, lebih-lebih lagi dah takde kawan-kawan yang may rapat masa sekolah dulu" rasa sedih la juga bila dipikir-pikirkan balik. Sebab apa? Ingatkan dulu, we always together tak kira apa juga pun. "Biasalah pemikiran masa tu tak matang, masih tak tahu lagi, nak enjoy je" bila dah nak masuk 18 tahun ni, banyak benda baru yang kita akan tahu semua nnt. Hmm. Tapi takpe, persahabatan kami tak akan dapat menandingi persahabatan siapa siapa. "Cehh" Walaupun dah dapat kawan baru, kenangan dengan sahabat alam persekolahan lagi best tau. Gelak tawa, tangisan, bertengkar. Yang itu memang tak boleh nak elakan. Hahahah. Sedangkan lidah lagi tergigit. Tapi takpe, memang tak lengkap la tanpa semua tu, yelah la manade friendship yang kekal berbaik-baik je kan? Tapi dengan semua itulah yang membuatkan kami semua bertambah erat. Cengg. Hehheehhe. Memang tak boleh nak lupakan. Insyaallah semoga moga ingatan ini akan mekar walaupun dah berusia, berkeluarga dan lain2.

Hari pertama sekolah bergelar sebagai pelajar stpm/pra U. Dah sampai sekolah, kalau dulu selalu direct je pi kat pondok2 sana, sbb ada kawan duduk kt sna. Sekarang? Tak tahu nak stay mana sementara tunggu berbaris " ye nampak sangat ikut form 1-5, sibok je nak juga berbaris, semua nak ikut mcm junior junior ni" so terpaksa je la tegur dengan kawan kelas lain even tak rapat. now may paham perasan akak akak stp ni. Sebab yelah nak juga ikut sgt peraturan sekolah. Rasa sungguh awkward tau! Rata2 semua yang kat sekolah tu may tak kenal sebab dari sekolah lain. Dari sekolah dlu, sejumput je yang ada. So may pun senyum2 kambing je la kt dorang. Janji tak lah nampak sombong sangat. Sebab may ni susah sangat nak berinteraksi dengan orang lain, lain la kalau "satu kepala " dengan may. Then tak lama kemudian, kawan may pun dah sampai. Dia tu memang jenis yang suka datang lewat, sampai may pun terbawa2 dengan sikap dia. Hahahaha. Apa tak nye kalau rumah depan sekolah je. " dia je la yg rumah dpn sekolah"

Tapi memang betul la, rasa macam form 1 tau. Tak tahu hala tuju ke mana, huh! Nampak sangat noob2..hahahahah noob noob. Dah la rasa tak selesa apa semua sebab dah takde kawan2 may dulu. Hmm. Part yang buat ketidakhadiran mereka terasa, bila may duduk, then nak berdiri " may ni memang agak malas sedikit nak berdiri sendiri, nak juga kena tarik oleh kawan2 may. Berat pantat kot? And now terpaksa la may bangun berdiri sendiri, sampai kadang2 terpijak skirt sendiri. Risau je may, takut2 nnt terbuka kain may. Hahahahha gile kau. Itu akan jadi kenangan paling buruk and memalukan dalam sekolah.

MY LIFEWhere stories live. Discover now