mix story

13 1 0
                                    

Bermula la orientasi stpm berlanjutan selama 3 hari. Masa orientasi tu kat ict je. Setiap subjek yang ada, semua guru or lebih sesuai " pensyarah" bentangkan satu persatu. May memang tak suka nak dengar and duduk lama2 ni.

Tapi yang may suka sebab dapat tag nama tu or " kad matrik" yang gantung2 dkt leher tu ah. So tak perlu la nak ikut junior2 lain yang pakai name tag and lencana. Rimaslah kadang klu mcm tu.

But serious talk, may rasa tak tahan sebab terlalu lama duduk. " rasa macam tulang pantat aku nak terkeluar dah, bila la nak habis ni wei? Aku dah la mengantuk aishhh tak habis2 lagi ke" macam2 may cakap dalam hati.

Tak lama kemudian, orientasi dah habis. So pelajar dihendaki untuk masuk kelas. But malangnya, 1 kelas may tak dapat masuk dalam kelas time tu. Sebab full, tak mampu untuk menampung bilangan pelajar. Apa tak nya kalau nak 50 lebih dalam 1 kelas. Huh! May memang tak suka sebenarnya kalau ada ramai org dlm kelas. Sebab susah fokus..lebih2 lagi bila nak membentang. Itu kelemahan may, memang tak suka betul bab2 membentang ni. Suara may kuat mmg la kuat, tapi asal membentang mesti perlahan and etc.

Tapi best la juga sebab stay kat ict. Aircon2 la katakan. May and kawan may duduk paling depan sekali. Time tula juga dapat kawan baru. Dia ni ada kereta so senang la ini klu nak hangout "hehehehehehe bolehlah ni ajak hangout apa semua, itu duluan yang may pikirkan" but tak tahu la, may tak seberapa berkenan sgt dgn perangai dia ni. Seumpama " cakap tak serupa bikin" ceh ada ke umpama mcm tu. Hhahahaha, lantak ah. Aku yg taip, kau pahal? Jgn marah heheheh apa tak nye, byk benda yang dia cakap, tak suka mcm ni lah, ini lah..last2 dia yang tergedik2 sna.

MY LIFEWhere stories live. Discover now