Bismillahira7men ira7iem.
Beste moslimzuster,
De reden voor dit schrijven zijn sommige problemen waar een groep moslimmeisjes in Nederland mee te maken heeft.
Wij hebben namelijk dingen gezien en gehoord, waardoor de harten verscheuren en de ogen gaan tranen.
Om deze reden en omdat wij al het goede voor onze zuster wensen, zowel in het wereldse leven als ik het
Hiernamaals, hebben wij besloten om een waar gebeurd en pijnlijk verhaal -waarin een moslimmeisje het slachtoffer is aan de moslimzuster voor te leggen.
Amal zegt:
Als ik heel eerlijk ben, wil ik mijn verhaal eigelijk niet vertellen, Het herinnert mij teveel aan mijn pijnlijke verleden aan alle nachtmerries die datzelfde verleden met zich meebrengen.
Ik heb het echter toch opgeschreven, zodat een van mijn moslimzusters, die mijn verhaal zal lezen of horen, er iets van zal opsteken.
En door mijn woorden, die doordrongen zijn van spijt en afkeer, niet dezelfde fouten zullen maken, En eerder hun ogen zullen openen.
Ik weet niet goed waar ik mijn verhaal moet beginnen. Ik heet in ieder geval Amal, en ben pas 22 jaar oud.
Dit had een mooie leeftijd kunnen zijn, een leeftijd met een gouden toekomst en vele dromen om na te streven.
Maar nee, mijn gehele leven bestaat uit pijn, verdriet, spijt en ontelbaar veel tranen, Ik voel me het meest ongelukkige meisje van deze wereld.
Mijn beste moslimzuster; mijn leven was zo mooi toen ik nog jong was.
Voordat ik de pubertijd bereikte. Met vreugde denk ik terug aan die mooie periode, het geeft me een glimlach door de vele tranen heen. Maar mijn hart lacht niet meer mee.
Zodra ik de pubertijd bereikte, begon mijn leven drastisch en pijnlijk te veranderen.
Dit kwam doordat ik een aantal (slechte) vriendinnen leerde kennen op school. Tenminste ik beschouwde hun als mijn vriendinnen.
Er was in die tijd ook een meisje bij ons op school, zij was anders dan 'ons'. Ze was zo goed bezig om haar geloof te praktiseren.
Ze heet Aisha. Ook mij adviseerde ze om ons geloof te gaan praktiseren. Ze vertelde me dat de weg van de Islam de enige is die de vrouw kan beschermen tegen buitensporigheid en onzedelijkheid, Op dat moment luisterde ik eigelijk helemaal niet naar haar(adviezen)
Ook luisterde ik naar de media, waarin ik hoorde dat de vrouw onrecht aangedaan werd, En dat de Islam de rechten van de vrouw afnam, en de oorzaak zal zijn van haar achterstand.
Hoewel ik niet ge챦nteresseerd was in haar woorden, leefde ik ook nooit gelukkig. En dit terwijl ik het geluk in vele dingen heb gezocht.
Maar ik heb het niet gevonden, Ik dacht werkelijk dat je gelukkig zou worden wanneer je aanzien had, macht, schoonheid en veel geld. Enkele leugens.
Op een normale schooldag, kwam ik mijn vriendin tegen ze vroeg me, om de dag daarna, samen met haar, onze vriendinnen op te zoeken.
Natuurlijk stemde ik toe, niet wetend wat haar werkelijke bedoelingen waren. Ze haalde me die dag daarna op, en vol goed vertrouwen stapte ik in de auto, ze was immers mijn vriendin.
Al snel kwamen we aan bij het huis waar we onze andere vriendinnen zouden ontmoeten.
Dit zou de plek worden waar al mijn problemen zouden beginnen, de plek waar ik als mijn onschuld en na챦viteit als in een fractie van een seconde zal verliezen.
JE LEEST
Islam Stories (Dutch)
Short StoryDeze verhalen heb ik zelf niet geschreven maar van een site het leek me leuk om ze ook met jullie te delen.