Tytuł: Wspaniałe Stulecie - Urodzona jako przeznaczenie
Autor: Kayansel
Opis: Co by się stało, gdyby po latach pewna dziewczyna o kręconych włosach, zadartym nosku i oczach tak ciemnych jak u jej ojca powróciła?
W Turcji osmańskiej nadal panuje sułtan Sulejman Han, a jego synowie czyhają na tron. Gdy stary przyjaciel Nasuh efendi odnajduje zaginioną córkę Ibrahima Paszy Esmanur wkracza do świata władzy, zemsty, intryg, ale i namiętności, przyjaźni i lojalności wobec innych.Chyba każdy z czytelników opowiadań o tematyce Wspaniałego Stulecia (a przynajmniej większość), kojarzy Kayansel. Autorka "Urodzona jako przeznaczenie" czy też opublikowanego niedawno opowiadania o postaci ze WSK, księciu Mustafie - "Szalony". Jednak to pierwsze z tych historii jest bardziej znane i nikt nie może temu zaprzeczyć, choć sądzę, że i to drugie (które dopiero wstęp, prolog i pierwszy rozdział) odniesie sukces.
Miłość Mustafy oraz Esmanur, córki Ibrahima Paszy i Nigar Kalfy, to piękna historia, która mnie osobiście przekonała do osoby syna Mahidevran. Barwne opisy, piękny styl i ciekawe postacie przekonują każdego, bo to opowiadanie nie ma przeciwników (ja osobiście takich nie znam), a zwolenników.
Wraz z Lilian010 i Weriix przyjrzymy się bliżej temu opowiadaniu. Jeśli jeszcze go nie przeczytałeś/przeczytałaś - koniecznie to nadrób!/IceQueen111
Ortografia:
Bardzo dobrze radzisz sobie z ortografią. Wiesz jak się pisze trudne wyrazy. W którymś z rozdziałów na pewno masz jakiś malutki błąd, ale to w ogóle nie szkodzi, gdyż jest jeden, a nie pięćdziesiąt. Gdybym była polonistką dała bym Ci 10/10 punktów za ortografię.
Interpunkcja:
Interpunkcja wcale nie gorsza od ortografii. Błędów nie zauważyłam, lecz mogły się gdzieś pojawić. 10/10 punktów z tej części sprawdzania powieści.
Podsumowanie błędów:
Jest ich bardzo mało. Minimum błędów. Bardzo wielki plus to daje Twojemu opowiadaniu. Cieszy mnie to, że są jeszcze na tym świecie osoby, które nie popełniają błędów pisemnych. Jedną z niewielu tych osób jesteś Ty.
/Weriix
Opisy:
Ja zawsze największą uwagę zwracam na opisy, a czytając Twoje jestem po prostu zachwycona. Umiesz zbudować odpowiedni klimat, masz bogate słownictwo i świetnie dobierasz je do konkretnych sytuacji. Opisywanie emocji i uczuć wychodzi Ci równie dobrze, co otoczenia i postaci. Nie mam się do czego przyczepić, przyznaję 10/10 punktów.
Oryginalność:
Na Wattpadzie można znaleźć wiele opowiadań pisanych na podstawie serialu Wspaniałe Stulecie, jednak Twoje jest wyjątkowe. Nie jest to typowa historia, że dziewczyna zostaje porwana do haremu sułtana czy księcia. Jako jedyna zdecydowałaś się pisać o postaci, która została przedstawiona jedynie jako małe dziecko. Sama ją wykreowałaś, a wyszło Ci to genialnie. Esmanur posiada cechy zarówno swojego ojca jak i matki, co jest cudowne. A pomysł, żeby połączyć ją z Mustafą - muszę przyznać, że nigdy bym na to nie wpadła. Przyznaję 10/10 punktów.
/Lilian010
____________________________________________
No to pierwsza recenzja gotowa! :D
Niebawem pojawi się kolejna - czekajcie cierpliwie ;D
/HistorioManiaczki ;*
CZYTASZ
↓ Recenzje Powieści Historycznych ↓
No FicciónRecenzje Wattpadowych Powieści Historycznych. Zgłaszajcie lepsze i gorsze w wiadomości prywatnej na Wattpad lub na e-mail: historiomaniaczki@onet.pl Zapraszamy! ↑-otwarte ↓-zamknięte