(Bu çalışmam kısa bir çalışma olacaktır.)
Konu Belirleme
Öncelikle şunu diyeyim ki Wattpad üyeleri olarak sıkıntıdayız konu bulma açısından. Belki sizde fark etmişsinizdir, bazı kıtaplar konu bakımından birbirinin aynısı ve de bu çevre kirliğiği ya da ışık kirliliği gibi yeni bir tehdittir burada. Popiler olan kitaplar bile birbirinin aynısı..
*Çoğu özel okula gider, çünkü biz devlet okulunda motor yağı değiştiriyoruz, kutu kutu pense oynuyoruz ya da hepimiz asosyalız....
*"Aaaa tesadufe bakın çocukluk aşkım, hadi ona aşık olayım." Ciddiyim ard arda beş kitap okudum hepsinde de çocukluk aşkı var ve bunlar aşık oluyor.
*Yeni Türk dizileri ile yeşilcam karışımı.. Bu ilk diğer maddeye göre daha iyi ama bence özgün olmalıyız aynı bize 4 yıl boyunca dil anlatım dersinde işletildiği gibi..
1)Ya Böyle Olsaydı?
Bu benim yöntemim.. Örnek vererek açıklayayım, bir gün "Neden benim telefon sapığım yok?" diye düşündüm sonrada "Telefon sapığım olsaydı acaba n'olurdu?" ve alın size olay örgüsü...
Örnek olması açısından mesela
"Annem çok serbest birisi olsa n'olurdu?"
"Amerikada erkek olarak doğsam ne olurdu?"
"Gündüz öğretmen gece çılgın bir insan olsam ne oluru?"
2) İşi Zorlaştır, Her Şey Yazacağına Bağlı
Diğer ismiyle istediğini yap kısmı... Bu bölümde yapmak isteyipde yapamadığınızdan tutun, karakterleri öldürmekten ya da işi epey bir zorlaştırmak... Bunlar sizin ve hayal gücünüzün elinde, ben genellikle işi zorlaştırım, hatta kımsenın aklına gelmesin diye öyle bir zorlaştırırım ki konuyu gerekırse havalı bır kızın başına öyle bir iş açarım kı davulcuyla evlendırırım :))
3) Sonuna Kadar Planla Kitabı
4) Akılda Kalması
Kitap sonunu öyle olmalı ki akılda kalsın. Ben bunu kötü sonla bitirerek yaparım.. Kimin aklında bir Aşk-ı Memlu ya da Yaprak dökümü kalmadı ki? Benim kaldı. Sizin?
(Eğer sizinde bu konu hakkında düşüncelerınız varsa, yorum atın :)))
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yazar Olmak
Non-FictionEvet, bende iyi bir yazar değilim. Benim bu konudaki tecrübem sahildeki bir kum taneciği kadar olamaz. Yinede gözlem yapmayı seven biri olarak, "Yazar Olmak" adlı bir çalışma yapmak istedim. Ben bildiğimi paylaşırsam, sen bildiğini paylaşırsan hepi...