Allison
"Mevrouw Lindemann, let u even op?" Ik til mijn hoofd op van de tafel en kijk mijn Frans docent geïrriteerd aan. "Maar mevrouw, waarom hebben we Frans? Die Fransen gaan maar lekker Engels praten. Want dit is onzin." Zucht ik. Mevrouw Leham loopt naar me toe. "Wat zei je?" Ik rol met mijn ogen. "Ik zei dat het onzin was." Ze trekt een wenkbrauw op. "Dus je vindt mijn lessen onzin, mevrouw Lindemann?" Ik knik. "Oké, ga dan maar uit mijn les." Ik glimlach. "Met plezier." Ik stop mijn spullen in mijn tas en loop fluitend het lokaal uit. Oh wat haat die vrouw me, het is zo leuk. Ik loop naar de congiërge. "Ik kom een blauwe halen." Hij schud lachend zijn hoofd en drukt het briefje in mijn hand. "Mevrouw Leham zeker?" Ik knik en vul het briefje in. "Jullie zijn duidelijk beste maatjes." Ik knik enthousiast. "Jazeker! We kijken elke avond Franse series, echt geweldig!" Ik leg de pen weer op de balie. "Goed ik ga maar alvast naar mijn volgende les." Jos knikt. Ja onze congiërge heet Jos, geweldig toch? Nee oké. Ik loop op mijn gemak naar het volgende lokaal. De bel gaat toch pas over 10 minuten. De mensen van de gym komen naar binnen. Door het mooie weer gymen we altijd buiten. Het is op zich wel leuk alleen je doet een beetje hetzelfde. Vandaag hebben we als het goed is de parkloop, echt verschrikkelijk. Maar daar denk ik liever nog niet aan. Na een tijdje een spelletje te spelen op mijn telefoon begin ik me te vervelen. "Hoe lang kunnen 10 minuten wel niet duren." Mompel ik. "Ah jij ook hier?" Ik draai me om naar Daniël en rol met mijn ogen. "Ben je niet blij me te zien?" Ik begin te lachen. "Wat denk je zelf, eikel." "Oh je hebt zelfs al een bijnaam voor me, nou ik kan er ook zo een bedenken hoor." Ik rol met mijn ogen en pak mijn telefoon. Nog 2 minuten. Ik stuur een berichtje naar mijn broertje.
Ik: Heyy Ethan, ik ben vandaag eerder uit dan jou en Emma, zal ik jullie ophalen? Dan kunnen we ijs halen.
"Zozo je bent aardig tegen je broertje en zusje, en niet tegen mij?" Ik haal mijn schouders op en loop het lokaal in die net is geopend. Ik haat hem zo erg. Ik laat me achterin op een stoel ploffen en pak mijn telefoon, de rest van de klas is er toch nog niet. "Mevrouw Lindemann telefoon weg alsjeblieft." Ik trek een wenkbrauw op. "Er is niemand in het lokaal behalve ik." Ze wijs naar Daniël, Jack en West. Ik zucht. Eindelijk komt Luna de klas in lopen. "Daniël, Jack en West kijken naar je." Fluistert ze zodra ze zit. Ik haal mijn schouders op. "Ik haat ze dus dat is dan hun probleem." Luna knikt en staart naar haar handen waar ze een beetje mee kloot. "Luna wat is er?" Ze haalt haar schouders op. "Niks." Ze gooit snel haar boeken op tafel. "Luna, zeg nu wa-." "MEVROUW LINDEMANN!" Ik stop met praten en kijk mevrouw Primovera aan. Ze heeft echt zo'n rot naam. "Ja mevrouw?" "Wees stil en luister naar me." Ik rol met mijn ogen en knik. Ik haat school.
**
Ik sta bij mijn broertje Ethan en zusje Emma op school te wachten. Mijn broertje is 12 en zit in groep 8 net als mijn zusje. Ik ga op een bankje op het schoolplein zitten en kijk naar de mensen die kun kinderen komen ophalen. Nog 5 minuten tot de bel gaat. Ik pak mijn telefoon en zie dat ik een appje van Daniël heb.
Eikel: Heyy Prinses, ik geef vanmiddag een zwembad feestje van 14.00 tot 19.00 en je bent van harte welkom. Trek vooral een leuke bikini aan. 😏
Ik: Ik kom wel. Maar niet voor jou. Alleen omdat Luna waarschijnlijk ook komt.
Eikel: Hmm oke.
Ik stop mijn telefoon in mijn zak zodra ik de bel hoor. Na een paar minuten rennen Ethan en Emma naar buiten. "Klaar?" Ze knikken. "Let's go!" Roep ik en we lopen naar de ijssalon.
JE LEEST
No Love For Me
TeenfikceJe bent 18 jaar. Single. Woont bij je ouders. Bent te lui voor een baan. En doet niet aan liefde. Wat dat?