" Kaia, i baru first time sampai KL, bangunan tinggi semua. Cantik nya KL. Best kan you tinggal disini. Ni tempat apa Kaia? "
" Ni Chillis la, kita di Mid Valley. Makan la tadi you lapar sangat."
" I tak tahu apa ni tapi nampak sedap gila i trust your order"
" Best ke kl? I rasa semak perut you tau orang ramai. Nasib baik kedai I kerja tu di shah Alam puncak Alam. Tempat tu tak sesak ."
" So, sambil makan, tell me what happened? 2 bulan you hilang, wedding i you tak datang. Apa jadi?"
" Sorry Karen, I tak tahu nk cakap macam mana. I rasa ditipu hidup hidup. You tahu I nampak Farid tak lumpuh, cacat. You tahu perasaan i masa nampak dia didalam toilet, i rasa pitam. Berketar badan i. Nak menjerit pun ada. I nampak cleary K, he can walk, can drive. Apa motif dia buat i macam tu. You tahukan i jaga dia iklas i really ingat dia sakit. Dia berak tangan ni la yang basuh. Suap makan. I did stupid thing, i kiss him, i talk everything mati mati I ingat dia tak dengar. I even hisap batang dia i tertelan sperm dia, ni your idea. You tahu macam mana i rasa ditipu i hate all of them. I tidur beside him, i hug him. I like him K. I really do. Tapi sekarang sakit di hati I memang i tak boleh terima i rasa nak jerit lama i pendam"
" Dia orang tak call you?"
" Malam tu I keluar dari that house i tak tahu hala tuju. I stay 2 malam di Concord Shah Alam, i change my number, i tak nak dengar apa apa pun. Bagi i semua penipu. You tahukan malu i rasa malu. "
" Kenapa dia buat macam tu ya? Sejak tu you memang tak pernah jumpa or dia orang cari you?"
" I stay d Shah Alam. I pernah nampak babi cacat tu last week disini, di CiMB bank dia keluar dengan perempaun mana tah siap pegang tangan you know how I feel. Macam I nak baling batu bagi pecah kepala dia. Tapi K bila I tengok dia I miss him"
" Parah ni dengan you. Cuba you check sim kad lama you maybe dia orang ada call. Or maybe he looking for you"
" You kenal kan aunty Dahlia lady yang cantik tu dulu dia kan asked you me and you so kind cerita pasal I kat dia ingat tak di coffee house before?"
" Ingat. Kenapa dengan dia?"
" Dia tak ada datang cari you?"
" Ada masa you bilang diri, I pun tak tahu you dimana, so I cakap i pun tak tahu la. Dua kali okay dia datang cari, bila I tanya dia cakap tak ada apa2 tambah panik I bila you pun lost contact dia datang cari you. Stress I juga dengan Maksu pikir pasal you. Jangan buat lagi ya Kaia"
" Tak ada benda nak buat apa pun. I nak balik Langkawi. I dah bagi surat resign kat majikan I, my last day 3hb depan kita balik Langkawi sama ya. Malam nanti i buy flight ticket. "
" Kenapa you tak kerja di Bakery tu."
" Puan Salwa tu baik sangat, masa I sampai Shah Alam kan i tinggal di hotel dua malam, next day tu I cari bilik sewa and kerja. So dlm iklan nak guna perkerja di kedai kek. I pun apply, Puan pun baru buka kedai, I dapat kerja and she let me stay in her apartment free tak payah bayar rental. Bilik yg kecik ok for me alone. Tak jauh apartment jalan kaki. Gaji dia bagi okay la 1200 perm month, banyak order cupcake, i ada share juga few recipes daddy dengan Puan Salwa. I selalu busy creates new design i belajar buat macam macam. 2bulan i kerja puan baik. I always busy myself i nak lupakan sicacat tu tapi tak bole."
"Kalau puan dah baik, teruskan kerja why you nak berhenti. Nak balik Langkawi for what? Kalau jumpa syaitan tu macam mana?"
" I dapat kerja d Four Season, pasty kitchen. Gaji pun okay.__"
" Seroius bila you pergi Interview. Kenapa I tak tahu pun?"
" Ni dah bagitau la. I pergi last two weeks. I dah buat keputusan tak nak stay d KL. KL is not place for me. Sesak perut. I redha ja di langkawi, lagipun i tak peduli la dengan makcik celaka tu. Disini I pun tak tahu nak pergi mana. Tiap kali cuti sini la i lepak, lepas tu balik. Passed two months rutin harian I."
YOU ARE READING
Farid Si Cacat 😌
RomanceZubaidah- " Terima kasih ambik la dia, saya kira harga borong 5,000 cukup Kerja rumah semua dia tahu buat" Kaia- " Makcik jangan buat saya macam ni." Sulaiman- ",Esok saya datang ambik dia. Suruh kemaskan semua baju baju." Berry- " Kelas lakona...