BAB 3

427 4 0
                                    

**Pertemua demi pertemuan**

Sesampai sahaja,Aliana terus memakir kereta BMWnya.Aliana mematikan enjin keretanya lalu mencapai bag Bonia kesayangannya.Seketika Aliana menatap jam di tangan kirinya.Aduh!Nasib sempat kalau tak...Aliana terus mengorak langkah menuju ke ofis

Baru sahaja ingin mengeluarkan IPhone 6s dari bag bonia tiba-tiba terdengar namanya diseru oleh seorang jejaka
     "ALIANA SURYAN!"
Aku terus menoleh ke arah pemanggil itu.Mahu pengsan dia masa itu apabila mengetahui pemanggil namanya itu adalah...AFRAN SULAIKI!'Apa mamat longkang ni nak?Takkan nak kata aku akan dibuang kerja?Habis lah!'jerit Aliana di dalam hati.

     "Bos kenapa ni?"tanya Aliana
     "Kau tengok jam sekarang ni pukul berapa?"ujar Afran dengan tegas.
      "Alah baru pukul 9:15p.m. kan?Tak lambat kan?"balas Aliana kembali.
       "Kau ni memang tak menepati masa kan?"
        "Bawa bertenang lah bos!"ujar Aliana lalu membuat muka comel
       "This is last warning,tak kira lambat berapa minit pun.Kau akan dibuang!!"ujar Afran yang agak tegas
       "Ok bos.Saya janji saya tak akan lambat lagi"Aliana hanya menundukkan kepala memandang lantai
       "If you don't remember this warning.I will make sure you get out from Syarikat Kuasa Berhad"ujar Afran dengan nada yang separuh mengugut.
     "Ok bos,I will remember your warning.Saya minta maaf lambat sangat."ujar Aliana dengan perlahan.Mata kembali menatap IPhone 6s kesayangan.
     
 
 Afran mendekatkan wajahnya ke arah Aliana.Haha,aku nak tengok kau ni berani ke tidak nak pandang aku?
Aliana yang tersedar wajahnya dengan wajah Afran hanya beza tiga inci terus menjuahkan diri.

      "Encik Afran dah gila ke?Kang saya buka silat saya kang tak sia-sia tercabut kepala encik nanti."ujar Aliana dengan gelisah
     "Silat?Kalau aku buka kung fu aku kang tak sia-sia kau koma 4 minggu"ujar Afran lalu melangkah meninggalkan Aliana.

Aliana mengetap bibirnya.
Apalah nasib kalau dapat bos mulut longkang a.k.a UFO.Si longkang ni betul-betul menyeramkan aku.Hish,baik masuk ofis cepat sebelum suara Afran bergema di ofis nanti.

Tanpa melengah masa,Aliana melangkah menuju ke ofis nya.Fikirannya hanya memikirkan apa yang berlalu sebentar tadi.Si longkang tu betul-betul nak kena penyepak dari aku.Geram sangat

Afran memasuki pejabatnya.Afran terus duduk di kerusi empuknya itu.Afran menghalakan pandangannya kearah kertas yang bertimbul di atas mejanya itu.Ah!Penatnya!Tiba-tiba sahaja lagu One Call Away bergema.Afran terus mencapai IPhone 5 di dalam poket baju Kot nya.Nama Ahnaf tertera di skrin iPhone 5 nya.
     "Hello bro?"
     "Hello Ahnaf,ada apa?"
     "Wei jom lepak kat Le Meridien?
     "Oh,malam ke?"
     "Habis?Tengah malam?"
     "Err,mummy aku masuk hospital lah."
     "Jomlah bro,mummy kau nanti pun boleh tengok kan?"
    "Ok Ahnaf!Nanti kita jumpa."jawab Afran sebelum memutuskan panggilan.
    TUK!TUK!TUK!
"MASUK!"pintu dibuka oleh Mawar Syira,PAnya
"Bos,ada apa panggil saya?"
"Hari ni ada meeting?"
"Oh,tak ada bos."
"Ok,you can go now.Tolong panggil Aliana Suryan sekali"Mawar Syira terus berlalu pergi.

Fikirannya hanya memikirkan mummy nya yang sedang terlantar di hospital.'Mummy,kenapa tak pernah bagi tahu yang mummy menghidap barah otak?Kenapa?'

Aliana memasuki ofis,langkah diatur menuju ke mejanya.Tiba-tiba sahaja Irna muncul dan menghalang laluan Aliana.
      "Oi mak kau hantu!"ujar Aliana sambil melompat seperti beruk.
      "Haha!Baru muncul sikit dah melatah,lawak betul kawan aku yang satu ni."balas Irna
      "Kau nak apa?Tiba-tiba je muncul nanti aku tersilat kau kang tak sia-sia koma 1 minggu."
      "Alah,silat la sangat.Ni jom lunch dengan aku nanti."
      "Oh,rasanya tak boleh lah.Aku ada hal nanti.So aku rasa tak jadilah."
      "Ok,tapi malam nanti teman aku?Kita pergi Le Meridien.Ada kawan ajak lepak.So apa lagi?Jomlah."
      "Hmm,okey sebab malam ni aku free sangat-sangat!"balas Aliana
Belum sempat Irna membalas kata-kata Aliana,Mawar Syira tiba-tiba sahaja muncul.
     "Aliana,bos panggil kau.Ada something ke?"ujar Mawar kepada Aliana
     "Ok.Thanks Mawar."ujar Aliana berlalu pergi mempedulikan soalan Si Bff nya,Mawar Syira.
Apa yang Si longkang ni nak cakap pula?Menyampah!

SUAMIKU HATI BATU?!Where stories live. Discover now