Hoofdstuk ~ 2

21 3 3
                                    

Goedd people, dit is hoe Lina eruit ziet. (:
Lina
Zodra de laatste bel gaat spring ik overeind. "Adiossss!" Roep ik en ren het lokaal uit. Ik heb zin in een ijsje. "SOPHIE IJSJE HALEN?" Schreeuw ik door de gang zodra ik haar zie lopen. "SURE." We lopen naar onze kluisjes en even later loop ik naar Sophie die bij de uitgang staat te wachten. "Ijsss!" Roept Sophie. Ik schud lachend mijn hoofd. Opeens zie ik Sophie's blik veranderen en voel ik een warme adem in mijn nek. "Walters." Sis ik terwijl ik me omdraai. Hij grijnst. "Hoe herkende je me?" Ik glimlach even. "Door je stinkende adem." Ik zwaai mijn haar over mijn schouder en loop met Sophie naar de ijssalon.
**
"Kut!" Ik kijk Sophie vragend aan. We zitten aan een tafeltje bij de ijssalon. "Mijn moeder! Ik zou vanmiddag met hoor shoppen! Ik moet gaan!" Lachend sta ik op en we geven elkaar snel 3 kussen op de wang. "Zie je maandag!" Roep ik haar nog na voordat ze in de menigte verdwijnt. Ik eet rustig mijn ijsje op en scroll een beetje door mijn Instagram. Ik zie dat ik een berichtje van Jake heb.
Dikke Llama: Heyy! Ik vroeg me wat af.
Ik: Wa?
Dikke Llama: Waarom eet je alleen een ijsje? Zou je niet met Sophie gaan?
Ik: Wtf hoe weet je dat ik alleen zit?
Dikke Llama: Ik zit aan de tafel achter je.
Ik draai me langzaam om en zie Jake, Ace en Max aan het tafeltje achter me zitten met een big smile op hun rot kop. Ik schud mijn hoofd en sta geïrriteerd op. "Awh blijf nog even, prinses!" Lacht Jake. Ik steek mijn middelvinger op en loop met het laatste restje van mijn ijsje weg. Ik eet niet zo snel mensen. Eenmaal thuis gooi ik de deur open. "MAM?!" Schreeuw ik. Ik krijg geen reactie terug. Ik haal mijn schouders op en loop naar de keuken waar ik een briefje zie liggen.
Heyy lieverd,
Ik ben even weg.
Ik ben vanavond laat thuis.
Vraag maar of Sophie ofzo wil
Blijven eten.
Er ligt geld voor pizza's op het
Aanrecht.
XX mama.
Ik glimlach. Mijn vader is overleden toen ik geboren werd. Vandaar dat ik eigenlijk niks van hem weet. Natuurlijk zou ik wel heel graag een vader willen hebben, maar mijn moeder doet het prima alleen. Ik pak een glas ice tea en loop naar mijn kamer. Ik heb nog bergen huiswerk. Ik heb een toets voor Aardrijkskunde, Engels, Frans en voor Geschiedenis heb ik een werkstuk. Ik sluit mijn ogen even en ga aan mijn bureau zitten. Ik pak en pen en mijn boeken en begin aan mijn huiswerk.
**
Eenmaal klaar met mijn huiswerk is het half 6. Sophie is waarschijnlijk nog steeds shoppen met haar moeder, want als zij shoppen dan duurt dat wel even. Ik sta op en zie dat Jake bezig is met een meisje in zijn kamer. Zijn gordijnen staan wagenwijd open net als zijn raam. Ik open mijn raam. "EY DIKKA LLAMA BETER DOE JE DAT RAAM EN GORDIJN DICHT. IK HOEF DIE SLET MORGEN OCHTEND NIET TE HOREN JANKEN OMDAT JE HAAR HEBT GEBRUIKT!" Het meisje rukt zich los zodra ik grijnzend klaar ben met praten. Ze geef Jake een klap in zijn gezicht en trekt haar shirtje weer aan. Jake staat nog steeds versteend te kijken terwijl het meisje zijn kamer uit beent. Ik grinnik. Langzaam draait hij zich om naar het raam. "Was dat nodig?" Ik knik enthousiast. "Ik heb niet zo'n zin in die herrie en die beelden." Hij rolt met zijn ogen. "Ben je alleen thuis?" Ik knik. "Ik kom eraan dan gaan we samen eten, want ik ben ook alleen thuis." "Nee dat hoe-." Maar hij onderbreekt me door zijn raam te sluiten en zijn kamer uit te lopen. Ik zucht. "Mooi niet dat ik de deur voor hem open ga doen." Mompel ik terwijl ik de pizzeria bel. Ik bestel een pizza Hawaii en nadat ik heb opgehangen gaat de bel. Ik rol met mijn ogen en negeer het. Na een tijdje is het stil en hoor ik getikt tegen mijn balkondeuren. Ik open ze en zie Jake op mijn balkon staan. "What the hell, Jake!" Sis ik. Hij grijnst. "Je deed de deur niet open dus dan neem ik de moeilijke route maar." Ik rol met mijn ogen. "Doei Jake." Met een klap gooi en mijn balkondeuren dicht en doe de deur op slot terwijl Jake nog steeds op mijn balkon staat.

Hotter Than Hell.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu