Bab1

8 0 0
                                    

Jude bukak mata.Tetiba dia hembus nafas macam lembu kena sembelih time raya korban.Tah kenapa susah sangat dia nak bernafas.Lagi pelik dia tak tau kat mana dia sekarang,kenapa dia ada kat situ dan macam mana dia boleh ada kat situ.Lepas sepuluh saat,baru dia boleh bernafas macam biasa.Jude toleh ke depan.

Tiga figura berpakaian kimono merah bertubuh keding sememeh berdiri lepak depan Jude.Tiga-tiga bersongkok.Kulit hitam.Legam.

Jude keliru,penyangak ke pesakit mental tiga orang kat depan dia ni?

"Ape semua ni paria?"Jude mendengus.

Antara tiga tu,yang tengah tersengih sedang yang lain muka cam takde perasaan.

"Bro,lek ahh kitorang tengah buat kerja ni"

"Pe kene mengena dengan aku sial" ye,Jude suka cakap sial.

Kali ni yang paling rendah dalam tiga orang tu bersuara."Kerja kitorang simple je weh" yang ni tegas sikit bunyinya.

"Mampus ah simple ke pimple ke,asal aku ade dalam bilik ni?" jelas Jude memang berang tapi masih ada gurauan dalam pertanyaan dia ni.Kuat bergurau budak ni."Weh hitam-hitam sekalian,jawab la sial!" saja dia menambah.

"Keje kitorang just bunuh kau,pastu duit masuk.Simple kan" sempat ahli ketiga dalam 'grup kimono' tu tempelkan senyuman separa sinis kat Jude sambil mengacu sepucuk pistol keluaran Edgar ke arah Jude.Pistol sape tah dicopetnya.

"Weh sial!" Jude memekik.

Pengg!!

Sedas.

Jude ditembak tepat di kepala.Headshot.

Tapi dia tak mati lagi.Cuak kalau dia bangun kena shoot lagi,Jude decide untuk terus baring.

Jude tertidur.

JUDE Where stories live. Discover now