Část 1.

11 3 0
                                    

Vzbudili mě až poplašené hlasy ostatních žen.

„Holka vstávej! No tak honem!" Třásla se mnou Marie. „Velevážení páni z ostatních zemích, přijeli. Musíme už začít, tak už pospěš!" Pokračovala dál.

„Už jdu, už jdu." Řekla jsem polohlasem, spíše pro sebe.

Popadla jsem kupičku oblečení a začal každodenní ruch. Když jsem docupitala do kuchyně, vládl tam větší zmatek než obvykle. Kuchtíci, kuchaři, služebné, poslové, služky, všichni pobíhali po kuchyni. V obrovském chaosu. Chvíli jsem stála jen u dveří a koukala na to vyjevení.

„Tak šup, chytni se nějaké práce! Nejsi tu živená, za nic nedělání!"

***

„Vládci přijíždějí!" Ozval se odněkud z venčí hluk a jásot.

„Co se to dnes děje?" Zeptala jsem se polohlasem Hanky vedle mě.

„Dávní vládci, kterým kdysi tato země patřila, ale po dlouholeté válce, která zničla a zpustošila tuhle půdu, se stáhli a odešli za hory do lesů."

„Válka?!" Vypískla jsem.

„Víš kdysi v Astiliwenu žili všichni v harmonii a míru, potom co nastoupil Roger II. na trůn, se to ale vše změnilo..." Ztišila svůj hlas.

„Říká se, že nechával magické bytosti zavírat a týrat, a pokud se odmítly vzdát své moci, nechal je usmrtit." Nastala tichá odmlka.

„Prý si přijeli pro pomstu za smrt jejich dcery." Dodala ještě rychle.

„Vraťe se do práce!" Okřikl nás kuchař.

***
Celá strhaná, unavená a špinavá jsem ještě umývala v kuchyni nádobí, které místo aby se tenčilo, spíše přibylo. Zámek utichal jak se služebnictvo odebíralo do svých postelí.

Z hodovní síně se ozývaly zvuky rozhovoru šlechty posílené alkoholem. Snažila jsem se rozpoznat jednotlivá slova, ale bylo to příliš vzdálené.

„Ukaž, pomůžu ti s tím. Tímhle tempem nebudeš hotová ani do rána." Vyrušil mě hlas z mých myšlenek.

Marie, jako vždy má spása. Snaží se mě vždy uchránit a pomoci mi, jak nejvíce může. Drží nademnou ochranou hůl, jinak bych v tomhle pekle dlouho nezůstala.

Její jediný syn jí opustil hned jakmile mohl. Mariin obličej je plný vrásek a její modré unavené oči spolu s hnědými vlasy protkanými šedivými prameny krásně ladí a dodávají jí úctyhodnost. Drobné a štíhlé tělo mírně shrbené od práce.

Pozdě v noci, nebo spíše brzy ráno jsme se vracely do svých postelí. Čekalo nás málo málo odpočinku a další náročný dlouhý den.

---
Jsem zpět?! :-D Vrátila se mi menší inspirace a chuť do psaní. Doufám, že se vám sice krátká a informativní část líbila a zanecháte nějaký ten názor na začínající povídku :)

Dostali jste se na konec publikovaných kapitol.

⏰ Poslední aktualizace: Aug 01, 2017 ⏰

Přidej si tento příběh do své knihovny, abys byl/a informován/a o nových kapitolách!

BezejmennáKde žijí příběhy. Začni objevovat