Del 1- Klare?

362 4 1
                                    

"God sommerferie" sier læreren og alle elevene stormer ut av klasserommet. Endelig.

"Daniel!" roper jeg. Daniel er kjæresten min. Han løper bort til meg.

"God sommerferie" sier jeg og gir han et kyss på munnen før jeg snur meg og går bort til parkeringsplassen. Pappa står allerede klar med bilen. Jeg slenger sekken inn og setter meg i setet.

"Hei" sier jeg og skrur opp lyden på radioen. Jeg fester setebeltet rundt meg og pappa kjører. Huset mitt er bare noen få minutter unna. Når vi er framme, hopper jeg ut av den hvite varebilen. Det er pappa sin jobb bil. På taket er det festet et par planker og på siden står det fullt av sponsorer og firmanavn. Jeg løper inn i huset.

"Kos deg i USA da, jenta mi!" roper pappa etter meg. Utenfor hører jeg at bilen til pappa svinger ut av gårdsplassen. Han jobber hele tiden. Mamma også. Jeg er nesten alltid hjemme alene. Jeg pakker det siste jeg skal ha med til USA oppi kofferten min. Så setter jeg den foran døra og går å tar meg noe å spise. Melissa henter meg om et kvarter. Faren hennes kjører oss til flyplassen hvor vi skal møte de andre. Jeg slapper av litt i sofaen før jeg går og kler på meg. Så fort jeg hører bilen utenfor forter jeg meg ut. Melissa kommer ut av bilen.

"Jeg kan hjelpe deg, jeg" sier hun og tar kofferten min. Hun legger den inn i bagasjeluken og setter seg i forsetet. Jeg hopper inn i baksetet og tar på meg setebeltet. Bilturen tar rundt en halv time. Jeg sitter på mobilen eller sover gjennom hele. Når vi er fremme, forter vi oss inn på flyplassen. Det regner ute.

"Fy søren, det blir deilig å komme seg vekk fra det her ass" sier Melissa og ser ut. Jeg nikker. Vi går inn enda en dør før vi kommer inn i hovedrommet. Marie, Elise og Marte står allerede og venter på oss. Vi går bort til dem.

"Klare?" sier jeg og smiler. De nikker.

Dette var et veldig kjedelig kapittel, men jeg LOVER, det blir mer spennende!

SummerWhere stories live. Discover now