Love You Mong Ji Noona❤

3.4K 202 4
                                    

1jam kemudian..exo sampai tempat running man shooting..

Suho:jom guys..
PdMyuk:ok2..exo pergi tukar baju yer..sekejap agi nk mula game kita..
Exo:ok..
Sehun:berdebar nyer..pasti running man sunbaenim hebat2 kan kai?
Kai:hm..

Selepas exo bersiap..game dimulakan..exo yg akan mencabut tanda nama running man kerana running man kalah dalam meneka *alah macam dalam running man ep 171 dan 172.*

Sehun:alah..macam mana ni.. kumpulan kita tinggal kita je kai..
Kai:habistu macam mana?
Sehun:hah!!macam ni.kita pecah..kau pergi sana aku menyorok kat sini..
Kai:ok..
Sehun:jap kai.
Kai:apa?
Sehun:aku harap sgt nametag aku dicabut oleh jihyo noona..hehe
Kai:ish..kau ni xabis2 dgn gatal kau tu
Sehun: relaksla..fan dia je kot..
Kai:ikut kau lah..

Dalam pada itu..kai menyorok di dalam stor pakaian manakala sehun tempat persalinan..akhirnya sehun out kerana haha telah mencabut nametag nya..kini tinggal kai dlm kumpulan exo..

Kai:ish..si sehun ni..dia yg beria ria ni dia yg out..hmph!!ok tenang kai tenang..sekarang dalam kumpulan running man tinggal jihyo noona dan jaesuk hyung..yg penting aku kena cabut nametag jihyo noona..malu aku kalau kena cabut nametag ngan perempuan..

Tiba2 kai terdengar pintu di kuak..ohhh.org itu berkata..kai terkejut..

??:oppa sini oppa...dia ada dalm ni..
Kai:ohh..jihyo noona.*tersenyum*
Jihyo: ottokhae..nk buat macam mana ni?
Jaesuk:mana jihyo yah..?
Jihyo:sini!.
Jaesuk:oh..haha..kai sshi..

Kai dan jaesuk berkejaran..jihyo hanya melihat mereka..tiba2 jihyo memegang tangan kai bila kai lalu depannya..Kai mengalah..Jihyo ragu2 untuk mancabut nametag kai dan berkata..

Jihyo:mianhae kai..

Jihyo pun mencabut tanda nama kai..tapi semasa jihyo mencabut nametag kai. Jarak antara kai dan jihyo tersangat rapat..dalam masa itu hati kai berdegup laju..

Kai P.O.V
Kenapa hati aku ni??berdegup laju??xkanlah aku dah..xkanlah..

Dalam masa itu juga jihyo berkata dalam hati..

Jihyo P.O.V
kenapa dgn aku ni..sambil memegang dada nya..kenapa hati aku berdegup laju bila aku tgk kai ni?..xkanlah..xpernah pulak aku macam ni kalau idol lain yg datang..ahh.biarlah..
End P.O.V

Dgn itu running man menang...yeay..haha.
Sebelum exo pulang..exo bersalam salaman dgn sunbaenimnya.. sehun yg bersungguh sungguh utk bersalaman dgn jihyo..dan berkata..

Sehun:jihyo noona i'm your fan..hehe..jom ambik gambar dan nk mitak autograf boleh?

Baru sahaja jihyo nk jawab..suho pun memotong..

Suho:ehh..maknae ni..xda adab lah..
Jihyo:ehh..xpe suhosshi..*tersenyum pada suho*
Suho:*balas senyuman*

Suho P.O.V
wah senyuman dia..cantiknya..*melting*
End P.O.V

Sehun:hah..meltinglah tu..hmph*pout*
Jihyo:haha..korang ni cutelah..dahlah..nih autograf haha..sehunsshi..nk ambik gambar ke?jom..
Sehun:ohh.gomawo noona ..jom..*sambil buat peace*

Semua yg ada kat situ gelak..hanya seorang saja yg diam..iaitu kai..kai hanya memandang jihyo dan sehun berselfie sambil memegang dadanya.

Kai P.O.V
perasaan apakah xdi..kenapa hati aku ni??ishh.letihlah macam ni..
End.P.O.V

Xiumin yg dari tadi memerhati kai pelik terus menegur kai..

Xiumin:kai..kenapa ni?..hyung nampak kai gelisah je?
Kai:eh..xda apa2 lah hyung..
Xiumin:kalau macam tu jom lah pergi kat diorang..kita ambik gambar dgn running man sunbaenim jom..
Kai:nae...

Exo dan running man mengambil gambar bersama..cara kedudukan mereka..ahli2 exo duduk di belakang manakala ahli running man duduk di depan..
Suho-xiumin-sehun-d.o-tao-baekhyun-kai-kris-chen-lay-luhan
Di depan.. sukjin-gary-haha-jihyo-jong kook-kwangsoo-jaesuk..kai terkejut keran didepan nya ialah jihyo..

Kai P.O.V
eh.kenapalah jihyo noona duduk depan aku..hati aku ni pun kenapa berdegup laju??..huhu

Ok semua buat peace...

Semua kecuali kai:peace...

Exo pun pulang ke rumah mereka.Gambar kenangan mereka disimpan dan diambil oleh sehun kerana sehun ingin melihat gambarnya dan jihyo noona..tapi sehun pelik dgn gambar kai dan bertanya ngan kai..

Sehun:kai..kenapa kau tak pandang depan masa ambik gambar ni? Kenapa kau pandang bawah..??kau tgk jihyo noona pulak tu..*marah*
Kai:*terkejut*ohh..aku tak sedia lagi masa tu..aku pandanglah bawah..rupa2nya..dah ambik gambar...
Sehun:ohh.aku ingat kau suka jihyo noona..mana lah tahukan..kau tu playboy..hehe *perli*
Kai:ish kau ni maknae.. Sedap je mulut kata aku playboy..kalu aku playboy aku dah lama break ngan krystal tu..tapi kau tgk... dia yg tinggalkan aku..hmph!!.
Sehun:hah??kau dah break ngan krystal lah ni?bila??
Kai:semalam..
Sehun:sorry..aku xtahu..*bersalah*
Kai:xpa
Sehun:alah..xpa..nanti kau akan jumpa org yg lebih baik dari dia lah....macam jihyo noona ke..haha*mengangkat kening*
Kai:haha..kau ni..dia lebih tua dari akulah..ish2..
Sehun:alah tua pun kalu baik.??.daripada yg muda kalu jaht buat apa??
Kai:*tersenyum*yelah tu..kau jelah ngorat jihyo noona..
Sehun:aku just fan dia jer..tapi xnak lah sampai couple..haha
Sekai:hahaaha
Sehun:jomlah tidur hyung..penatlah..
Kai:jom

To be continued..

🌟LOVE YOU MONG JI NOONA🌟 ✔Where stories live. Discover now