Satu |pjm|

31 2 0
                                    

"Taknak ! serious aku taknak ! Kaorang ni gila ke apa ? Dengan perempuan macam tu ? Hell no ! Cari perempuan elok mata memandang sikit boleh tak ? Haish " Bangkang ParkJiMin apabila dirinya dipaksa untuk memilih 'dare' semasa main permainan 'truth or dare' dan dipaksa untuk mengurat Amanda , perempuan yang seksi tetapi tidak pernah didekati lelaki lain .

"Lol Jimin . Amanda je kot . Takkan kau takboleh nak buat ." Balas Jungkook apabila melihat Jimin membangkang habisan habisan 'dare' itu . Taehyung yang memerhati hanya tersenyum senget .

Jimin masih dengan keputusannya membangkang 'dare' kawan kawannya itu . Mana kan tidaknya , Amanda yanh terkenal dengan badannya yang seksi itu tidak pernah sesekali didekati oleh lelaki . Ada yang mengatakannya seorang 'lesbian' kerana tidak berminat dengan lelaki . Ada yang mengatakannya seorang yang sombong .

"Kau kan handsome , aku yakin takda siapa boleh tolak kau . Amanda juga takkan tolak kau . Percayalah . Kalau kau menang , kitaorang belanja kau makan seminggu tanpa henti . Amacam ?" Namjoon yang sedari tadi diam , menyampuk .

Jimin memandang kawan kawannya sambil memikirkan semula 'dare' tersebut . " Aku ..."

***

" Manda jom join kitaorang main game " Ajak Zane dan 3 rakannya yang lain . Mereka sedang meluangkan masa bersama di dalam bilik Zane . " Game apa ? " jawab Amanda dengan teruja sambil merangkak pergi ke arah rakan rakannya yg duduk sambil membuat bulatan meninggalkan ruang ditengah tengah bulatan itu . lalu zane mengambil botol minuman dan diletakkan di tengah tengah . Manakan tidaknya sejak sejam yang lalu mereka hanya baring dan membelek telefon bimbit tanpa berbuat apa apa yang menyeronokkan . Lebih lebih lagi mereka baru sahaja habis minggu peperiksaan .

" Truth or dare . okey cepat siapa nak pusing ? " Joiy dengan pantas mengambil botol tersebut dan memusingkannya . Botol tersebut berhenti betul betul dihadapan Amanda . Joiy , Zane , Wadiy dan hyera memandang Amanda dengan pandangan yang penuh makna .

" Asal kauorang ni . Jangan macam macam eh " Amanda seperti memahami apa yang ada dalam fikiran kawan kawannya . " truth or dare Amanda ? . Kalau kau pilih truth kau pengecut ." Cabar Wadiy yang sejak tadi diam .

" apa kes truth . Hahaha . Okey aku pilih dare . " jawab Amanda dengan beraninya . Amanda tidak tahu apa yang akan berlaku kepada dirinya .

***

"Dare kau boleh start esok . Kau gunalah apa apa senjata yang kau rasa boleh buat dia jatuh hati kat kau . Ingat jangan sampai kau jatuh hati kat dia . Kalau kau jatuh hati , maknanya game tamat . Dan kitaorang akan bagitau perkara yang sebenar ke budak tu . Deal ? "

"Okey deal" jawab Jimin dan Amanda di waktu yang sama tetapi di tempat dan suasana yang berbeza .


°°°

Hahahaahaa . Cerita mengarut . Maaf . 😂😂😅😅

Vote √
Comment √

Loveu 💕 ©ChimChim__

D A R E | ParkJiMin |Where stories live. Discover now