Dua |pjm|

10 1 0
                                    

" Kau da siap ke yang kau rancang semalam tu ? " Jung Hoseok yang masih mengantuk bertanyakan ke ParkJiMin . ParkJiMin sanggup mengejutnya pada pukul 6:30 pagi semata mata untuk bergerak ke sekolah dengan lebih awal untuk menyiapkan persiapan 'dare' dia tu . Haritu beria kata tak setuju aleh-aleh dia pula yang lebih-lebih . " Erm dah . Hahahh . Aku harap menjadi la rancangan aku ni " parkJimin memang bersungguh sungguh . Matanya sahaja sudah menunjukkan semangatnya dia dengan dare nya tu .

***

Amanda bersiap siap untuk ke sekolah . Hari ini dia agak terlewat sedikit . Setibanya dia di sekolah , dia mendapati ramai yang sedang berdiri dihadapan lokernya . ' Apa yang diaorang buat depan loker aku ?' Amanda berjalan dengan lebih cepat untuk sampai ke loker tersebut .

Setibanya dia disana , dia mendapati banyak coklat dari pelbagai jenama ada dairy milk , ada nips , ada mars , ada banyak lagi bersama dengan sehelai sticky note . Dia mengambil sticky note tersebut dan membacanya .

' Dear Amanda , i dont know what u like , but i hope you like this choc . Semua perempuan suka chocolate kan ? Haha *sounds awkward* . Eat it keyhh ^^ '

-jm-

' Jm ? Siapa jm ? Aduh datang bala . Aku nak ngurat orang lain , orang lain pulak nak main mainkan aku '. Tetapi apa yang Amanda tidak tahu , dia dengan tidak sengaja tersenyum dengan keletah 'pemberi coklat'nya . Jimin yang sedari tadi skodeng Amanda disebalik loker loker juga tersenyum apabila rancangannya berjaya . Apa yang ada didalam minda Jimin adalah untuk berjaya melaksanakan misi darenya .

*KRINGGGGGGGGGGG🔔🔔*

Semua pelajar berlari ke kelas masing masing kerana waktu belajar sudah bermula . Amanda dan Jimin juga berlari ke kelas masing masing . Kelas Amanda terletak betul betul dihadapan kelas Jimin . Jimin hanya perasankannya semasa dia hendak masuk ke kelas , dia ternampak Amanda sedang bercakap dengan rakan sekelasnya .

***

Semasa rehat , Amanda dan rakannya yang lain hanya duduk didalam kelas . Mereka malas untuk pergi ke kantin yang ramai orang tu . Amanda ingin menyatakan hasrat hatinya yang bingung itu kepada rakannya .

" Aku taktau nak mulakan macam mana . Heol . Aku perempuan kan , takkan aku nak mulakan dulu . Dengan ada pulak budak yang saje nak main mainkan aku siap bagi coklat .. "

" Haa ?! Coklat ? Coklat apa dia bagi ? Sedap ? Kau taknak kongsi dengan kitaorang ke ? Sampai hati kau . Huhu " Zane yang 'hantu coklat' tu menyampuk tanpa sempat Amanda menghabiskan apa yang ingin dicakapkan .

" Ada coklatnya dalam loker aku . Kalau kau nak , amek la . Aku takmakan coklat banyak banyak . Tapi serious ni wei , aku taktau nak buat macam mana . Takkan aku nak goda dia kot ? Dengan orang mengata aku ni lesbian la mende la . Kauorang takda idea ke ? " tanya Amanda kepada kawan kawannya yang lain .

Mereka hanya memandang antara satu sama lain . Mereka sendiri tidak tahu apa yang perlu dilakukan oleh Amanda untuk memenangi hati Jimin .

" Aku ada idea , tapi kalau jadi idea aku , kau kena belanja aku makan kat kantin 3 hari berturut turut . " Wadiy yang sedari tadi diam tetiba bersuara sambil mengangkat angkat kening .

" Kalau tolong ikhlas sikit memang takboleh ke ? Haihh . Ye la ye la . Apa idea kau ? "

" Macam ni ... "



°°°

Hai 🙌 cerita mengarut sikit harini . Author takde idea 😭

Vote √
Comment √

loveu💕 ©ChimChim__

D A R E | ParkJiMin |Where stories live. Discover now