" macam ni , kau simbah air kat baju dia "
" haaa ?! Kau gila apa ? Takda angin takde ribut tetiba simbah air kat dia . Kau ingat aku ni tak waras ke ? " Amanda sangat terkejut dengan cadangan yang diberikan oleh Wadiy itu .
" Bukan kau datang datang tempat dia terus simbah . Alahai aku cakap bangang kau marah tapi tu laa takreti fikir dulu . Macam ni laa wei , Konon macam kau tengah jalan , tapi taknampak dia then kau terlanggar dia simbah lah kat baju dia . Ada faham cik kak ? " panjang lebar Wadiy punya penerangan sebab nak bagi terang kat Amanda . Yang lain hanya gelak memerhati tingkah laku sahabat mereka berdua ini .
" oh konon macam tak sengajaa tapi sebenarnya sengaja . Kk faham . Tapi apa kena mengena dengan nak pikat dia ? Aku rasa tu da macam nak cari pasal dengan dia ada lah wei . "
" lepas kau tertumpahkan air tu kau minta maaf la then kau cakap kau boleh basuhkan dia punya baju tu then lepas dia bagi baju dia kat kau , kau minta nombor phone dia sekali dengan alasan senang kau nak inform dia kalau baju dia da siap basuh " Wadiy mengerdip ngerdipkan matanya lepas memberikan ideanya yang boleh dikira cliche . Tapi apa nak buat kalau diri sendiri da takda idea ? Terpaksa lah terima .
" okey . Tapi kalau ni takjadi , aku paksa kau belanja aku makan McDonald . " Amanda memberi amaran kepada Wadiy . " asal bet je mesti makanan . Cuba kau suruh urut kaki ke apa ke . Kan okey . Haihh ye la ye la . Setakat McD tu apa la sangat . Celah gigi je tu . "
***
-kat kantin-
" cepat cepat dia da otw tu . Buat buat jalan macam kau taknampak dia . " Wadiy melambai lambaikan tangannya ke amanda tetapi dia tidak melihat ke arah Amanda sambil berbisik ke Amanda setelah dia melihat kelibat Jimin di kantin sedang membawa pinggannya untung dibawa ke tempat letak pinggan setelah digunakan .
" sabar wei . Aku tengahh ... urghhhhhhhhhhhhhhhhhh ! Wadiy apaa kau da buat ni . Habis baju aku . Aku takbawa baju sekolah spare wei . Haihhh kau ni " amanda terlepas air yang dibawanya kerana semasa Wadiy melambai lambai , tangannya itu terlanggar tangan Amanda lalu airnya tertumpah ke baju Amanda . Hampir satu kantin terdiam gara gara Amanda menjerit .
***
" Jimin , tu Amanda ada kat kantin tu . " Terus sahaja Jimin mencari kelibat Amanda . ' yeshh ! Dia kat sini . Erm aku nak buat apa ek ? Buat buat macho depan dia ? erm kang dia cakap aku pervert pulak . Buat buat letak pinggan ah . ' monolog jimin dalam hati .
" Jom , aku da siap makan . Aku nak letak pinggan ni " kata Jimin , sengaja untuk meletakkan pinggannya yang masih berbaki separuh nasi .
" kau letak lah . Aku nak makan lagi ni " jawab Taehyung . Tanpa menunggu lebih lama lagi , Jimin terus bangun dan pergi ke tempat letak pinggan yang hanya beberapa meter sahaja dari Amanda .
Belum sempat Jimin meletakkan pinggan , dia terdengar jeritan yang sangat kuat dari tempat Amanda . ' eh kenapa pulak Amanda ? Dia jatuh ke ? ' Jimin terus menoleh ke arah Amanda . Jimin melihat Amanda yang sudah hampir lencun bajunya kerana air yang dipegangnya jatuh .
Jimin berjalan ke arah Amanda dengan laju dan memberikan vest yang sedang dipakainya . Lalu dia berbisik ke Amanda ' Tutup baju kau . Nampak bra kau dari luar . Takmalu ke ?'
Amanda yang terkejut dengan tindakan Jimin yang tiba tiba datang ke arahnya bertambah terkejut apabila diberitahu branya nampak dari luar . Tanpa mengambil vest Jimin , dia terus berlari ke bilik persalinan . Amanda hanya memakai baju P.E nya sahaja kerana dia tidak membawa baju sekolah lebih ke sekolah . Dia masih berasa malu dengan kejadian tadi . Sudahlah tidak dapat memikat Jimin , malah Jimin pula sudah memalukannya walaupun bukan dikhalayak ramai tetapi dia tetap malu
•••
HAHAHAHHAHAHAHAH . Maaf kalau ada typo . Amacam cerita ? idea kering wei ㅠㅠ . Apa apahal
Vote √
Comment √Loveyou💕 ©ChimChim__
YOU ARE READING
D A R E | ParkJiMin |
RomanceSebuah percintaan yang bermula sejak pakjimin dicabar oleh rakan rakannya untuk mengurat 'dia' tetapi lain yang berlaku apabila parkjimin juga menjadi bahan oleh 'dia' apabila dia juga dicabar oleh rakan rakannya untuk mengurat parkjimin . Penghalan...