BAB 4

27 1 0
                                    

"Cepat sikit Hani!nanti apa kata Mak Embun kalau kita lambat sampai" laung Puan Zarah dari luar.

"Baik mak.Hani nak siap dah ni!" Hani membelek belek dirinya di hadapan cermin.Baju kurung moden berwarna merah dan corak bunga di bawah baju berwarna putih dengan tudung shawl berwarna putih sama seperti warna corak bajunya.Simple but pretty.Ceh! puji diri sendiri..

Lalu Hani keluar daripada bilik dan terus meluru ke arah Puan Zarah.Tidak kelihatan Encik Faizul di situ.

"Mak mana abah? tanya Hani.

"Abah kamu dah pergi dulu.Boleh dia tolong apa yang patut kt sana katanya" jawab Puan Zarah.

"Hah,dah jom kita pergi" kemudian mereka berdua pergi ke rumah Pak Hamid dan Mak Embun.Setibanya di rumah Pak Hamid dan Mak Embun,Hani melihat 3 buah khemah terdapat di halaman rumah itu.'Mak aii,Ni majlis makan makan ke majlis perkahwinan?' desis Hani dalam hati.

"Hah,dah sampai pun" sapa satu suara ke arah Hani dan Puan Zarah.

"Eh Embun.Maaflah kami lambat sampai.Kenalkan ni Hani" Puan Zarah memperkenalkan Hani kepada MAK Embun.Maklumlah dah bertahun tak jumpa.Lantas Hani menyalami kedua belah tangan  Mak Embun.

"Eh,laa ni ke dia Hani Safiya?Dah makin cantik.Ya allah lama betul tak jumpa!" Mak Embun terus memelukku erat.

Malu Hani Safiya apabila dipuji sebegitu.

"Mak Embun ingat Hani dh tak sudi nak datang rumah Mak Embun.Yelah sejak kejadian Hani dengan Safuan bergaduh hari tu terus Hani tak datang dah rumah Mak Embun" kata Mak Embun sambil tangannya memegang erat tangan Hani.

Ya,sejak kejadian dia dan Safuan bergaduh Hani membuat keputusan untuk tidak datang lagi ke rumah itu.Dia merajuk tahap Dewa dengan Safuan.Namun Safuan tidak pun pergi memujuknya,setelah sekian lama Hani mendapat tawaran kerja di Kuala Lumpur.Sayu hatinya apabila Safuan tidak datang menjenguknya.Akhirnya Hani pergi ke Kuala Lumpur dengan perasaan kecewa,marah dan banyak lagi kalau ingin disenaraikan.Kini dia akui,Hani sangat rindu ingin mendengar suara Safuan.Sangat rindu di hatinya.

Ok tak bab ni?kalau rasa ada yg kurang silalah komen.Komen anda amat diperlukan dan sya nak ucapkan tq yg sudi membaca ni.Vote lah kalau rasa best...
😝😝😝😝

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 09, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Datang Tanpa DiundangWhere stories live. Discover now