Trishya Natashya sedang duduk diatas kerusi sambil melihat ikan-ikan berenang di dalam kolam di halaman rumahnya. Terasa tenang apabila dapat merehatkan minda sambil menikmati angin sempoi-sempoi bahasa. Trishya menutup matanya sambil mendepakan tangannya.' Apasal tiba-tiba aku rasa basah ni. Tak hujan pun '
Perlahan-lahan Trishya membuka matanya tetapi dia tidak dapat melihat siapa yang menyembur air ke arahnya. Lama kelamaan semakin jelas makhluk di hadapannya. Sakit hatinya melihat makhluk di hadapannya itu sedang menggelakkannya sambil tergolek-golek di atas rumput.
" Harraz Izzul ! Kau kenapa haa ?! Sehari tak kacau aku tak boleh ke ? Aku dah lah serabut dengan kerja sekolah bertimbun. Add Math lah , Biologi lah " - marah Trishya kepada Harraz .
" Kau nak buat Titanic pun tak payah lah kat sini " - kata Harraz
Trishya terus merampas batang paip yang dipegang oleh Harraz lalu menyembur kembali.
" Woi ! Basahlah baju aku. Dah lah lepas ni aku ada kelas " - marah Harraz
" Serve you right ! Aku kesah apa . Macam lah kau ada satu baju je. Almari baju pun mengalahkan perempuan besarnya" - balas Trishya
" Aku nak pakai baju ni . Penat-penat aku pilih baju paling lawa. Baru nampak macho sikit , baru Airish pandang " - kata Harraz perlahan namun dapat didengari oleh Trishya.
" Hah ? Apa ? Aku tak dengarlah. Cuba kuat sikit. Takkan malu kot. Kenapa ? Takut Airish reject ? " - kata Trishya sambil mengetawakan Harraz sepuas puasnya.
" Eeeeeeeee , kau kan ! "
Belum sempat Harraz menghabiskan ayatnya , Dato' Arash menegur mereka.
" Trishya Natashya ! Harraz Izzul ! Apa bising-bising ni. Kalau sehari tak bergaduh tak boleh ke ? Dengar sampai dalam rumah suara kamu berdua "
" Trishya tak salah , pa . Harraz ni ha , sehari tak kacau Trishya tak sah agaknya "
Bermula sesi mengadu domba Trishya kepada papanya.
" Harraz , ni kenapa basah kuyup ni ? Hah , Trishya ni kenapa pulak ? Kamu berdua berperang air pulak ke ? " - tegur Dato' Syakir pula.
Bergitulah kehidupan mereka berdua setiap hari. Bergaduh , bergaduh dan bergaduh. Kalau sehari tidak mendengar jeritan mereka , pastinya pelik. Walaupun umur masing masing sudah 17 tahun , namun perangai masih sama.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Cinta Sebelah Rumah
RomanceHarraz Izzul dan Trishya Natashya merupakan jiran a.k.a musuh daripada kecil. Manakala kedua dua ibu bapa mereka adalah bestie atau dikenali kawan baik . WATAK ✨ Trishya Natashya Harraz Izzul Dato' Arash - Ayah Trishya Datin Melinda - Mama Trish...