" Apa ?! " - jerit Harraz dan Trishya serentak ." Trishya salah dengar kan ? Kan papa ? " - tanya Trishya tidak percaya.
" Takkanlah, papa. Harraz pun salah dengar kan ? " - tanya Harraz pula.
" Papa , mama , Auntie Melinda and Uncle Arash dah bincang. Kami dah kenal sangat perangai kamu berdua. This is for your sake " - kata Dato' Syakir.
" But pa ... " - kata Harraz namun dipangkah oleh papanya.
" No but , but " - tegas Dato' Syakir
" Abang , dengar dulu apa yang diaorang nak cakap. Masa depan diaorang juga ni " - kata Datin Darwishya.
Harraz menarik nafas , cuba mengumpul semangat.
" Kitaorang tak habis SPM lagi dah nak engaged dah ? " - kata Harraz.
Mereka tidak berniat untuk membantah. Cuma perkara ini terlalu awal untuk mereka. Bak kata orang muda-muda , life tak habis enjoy lagi. Tidak pernah terlintas dalam fikir mereka yang mereka BERDUA akan bertunang seawal macam ni dan dengan orang yang sentiasa menyakitkan hati mereka.
" Papa tak cakap yang kamu berdua akan bertunang sebelum SPM , tapi selepas SPM " - kata Dato' Arash. Sesaat selepas itu, kedua-dua 'mangsa keadaan' terlopong mendengar ayat yang baru keluar dari mulut Dato' Arash.
" SPM pun tak lama mana dah. One month more, right ? So we have a lot of time to prepare all the things. Don't worry. Kamu berdua fokus sahaja kepada SPM. Preparation mama and Auntie Darwishya akan uruskan. Kalau kamu berdua tak cemerlang, kahwin terus " - kata Datin Melinda sambil tersenyum.
" Ma ! " - jerit Trishya
" Auntie ~ " - kata Harraz perlahan
Kedua-duanya masih dalam keadaan tidak percaya. Dalam masa tak sampai 2 bulan mereka akan menjadi fience orang atau lebih tepat MUSUH SENDIRI.
' Kenapa perlu dia ? Kenapa ?!!! Bencilah macam niii ' - jerit Trishya dalam hati
' Hancur harapan aku weh ! Airish T_T. Hancur ~ Hancur aku ~ ' - sempat lagi Harraz menyanyi dalam hati .
Kebetulan Trishya terpandang ke arah Harraz dan Harraz juga begitu. Lama mereka dalam keadaan begitu , cuba mentafsir perasaan masing-masing.
" Ehem ... Ehem ... Sudah-sudah lah tu " - tegur Datin Darwishya sambil tersenyum.
Harraz dan Trishya yang baru tersedar terus pandang ke arah lain .
Janggal , malu dan kekok mula hadir dalam diri masing-masing.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Cinta Sebelah Rumah
RomanceHarraz Izzul dan Trishya Natashya merupakan jiran a.k.a musuh daripada kecil. Manakala kedua dua ibu bapa mereka adalah bestie atau dikenali kawan baik . WATAK ✨ Trishya Natashya Harraz Izzul Dato' Arash - Ayah Trishya Datin Melinda - Mama Trish...