Erna p.o.v
Pffff wat een wedstrijd, ik ben doodmoe. Ook hadden we nog eens verlengingen, het was echt een slopende wedstrijd. Ahh nee, ik moet zo naar de trouwerij van mijn moeder en haar vriend. Ik moet een jurk aan, dat is echt vervelend. Het liefste ga ik nu thuis lekker chillen en trek ik wat aan wat lekker los zit. Ik ga snel naar de kleedkamer en ga douchen. Ik heb nog maar een kwartier en dan moet ik vertrekken.
Ik pak snel de jurk uit mijn tas, hij heeft geen mouwen en is rood. Ik trek de jurk met veel moeite aan, hij is zo irritant om aan te doen. Wanneer ik de jurk aan heb doe ik snel een blauwe ketting om en oorbellen in. Ik zie dat ik al moet vertrekken, mijn haar droogt maar lekker onderweg op de fiets. Ik trek snel mijn rode All stars aan en doe mijn rugzak om. Rennend door de gang op weg naar mijn fiets, bots ik een paar mensen om. Ik zeg snel sorry terwijl ik door ren. Eenmaal bij het fietsenrek, zie ik dat mijn fiets is gejat. Dit kan er ook nog eens bij, nu weet ik zeker dat vandaag een rot dag is. Ik had mijn toekomstige stiefvader, hij heeft me gewoon geprobeerd te versieren toen mijn moeder aan het werk was. Maar mijn moeder luistert niet naar me, ik hoor mijn mobiel afgaan. 'Hallo?' zeg ik als ik opneem. 'ERNA JE BENT AL TE LAAT' zegt mijn moeder boos. 'mam' zeg ik, ik kan niet verder praten want mijn moeder schreeuwt 'JE DOET DIT EXPRESS, NA MIJN HUWELIJKSREIS GA JIJ NAAR EEN KLINIEK. DAAR LEER JE NORMAAL MET MENSEN OM TE GAAN'. Tranen stromen over mijn wangen, mijn benen trillen en ik krijg geen woorden uit mijn mond. 'JE HOEFT NIET TE KOMEN, JE BENT GEWOON EEN KLEIN KRENG' schreeuwt mijn moeder en ze hangt op. Ik had nog een half uur om bij haar te komen, maar natuurlijk overdrijft ze weer. Ik begin langzaam richting huis te lopen. 'Deze dag kan niet erger' zeg ik zachtjes. Ik krijg vogelpoep op mijn favoriete All Stars, had ik het maar niet gezegd. Waarom kon die vogel niet op deze stomme jurk poepen, dan heb ik een excuus dat ik de jurk niet meer aan wil. Ik besluit een andere route te gaan lopen, naar mijn plek. De enige plek waar ik tot rust kan komen en waar mijn moeder nooit meer zal komen.
===
welke plek zal dat zijn?