002

603 6 4
                                    

Erna p.o.v

Ik zak door mijn benen, ik haal mijn handen van mijn ogen. Nu zijn mijn tranen zichtbaar en mijn mascara. Ik ben volgens mij een wasbeer nu, maar dat maakt me niks uit. 'Wat moet ik toch doen papa?' vraag ik zachtjes. Ik kijk naar de mooie bloemen om de steen, alle bloemen zijn van mij. Ik kom hier elke week, ik voel me hier veilig. Mijn moeder is twee jaar geleden veranderd toen mijn vader stierf, het was het ergste moment uit mijn leven. Mijn vader stond altijd voor me klaar en nu heb ik niemand meer om op te leunen. Mijn vrienden gaan niet meer met me om. Mijn beste vriendin is door mijn moeder bedreigt met een mes, dat was een jaar geleden. Het was mijn verjaardag en ik hield een feestje. Nou een feestje was het niet echt, ik bedoel meer een paar vrienden en ik die een film kijken en mijn moeder had gedronken. Die combinatie was niet zo goed, mijn vrienden zijn bang voor mijn moeder. En de ouders van mijn vrienden vinden dat ik een slechte invloed op hun kinderen zou hebben. Dus ja, geen persoon om op te steunen. 

Mijn teamgenoten zijn wel aardig, maar ze weten niks over mijn thuissituatie. Dat hou ik ook liever zo, ik wil niet dat ik straks moet stoppen met voetbal door mijn moeder. 

'gaat het?' vraagt iemand aan me. 'ja, ga maar. Ik wil even alleen zijn' zeg ik. 'ERNA' hoor ik mijn stiefvader schreeuwen. Ik sta snel op, ik zie nu de jongen die net me een vraag stelde. 'ERNA HIER' zegt mijn stiefvader hard. 'meneer wilt u zachtjes zijn, het is hier wel een begraafplaats' zegt de jongen. 'IK BEPAAL ZELF WAT IK DOE' zegt Teun schreeuwend. Hij loopt op de jongen af met een mes. 'Teun wat wil je?' vraag ik. 'JIJ GAAT NU MEE' zegt hij hard. 'Dat wil ik niet' zeg ik zachtjes. Teun maakt een vuist. 'meneer, u hoorde haar. Ze wilt niet met u mee en dat moet u respecteren' zegt de jongen. 'zorg dat je vanavond maar thuis bent, anders weet je wat er gaat gebeuren' zegt Teun geïrriteerd. Hij draait zich om en loopt snel weg. 'dank je' zeg ik tegen de jongen. 'wat moest die man van je?' vraagt de jongen. 'hij is mijn stiefvader' zeg ik. 

Niall en ik zitten te praten op een bankje in het park. Ik heb hem in het kort uitgelegd hoe mijn leven in elkaar zit. Hij vindt vreselijk voor me. 'weet je, ik logeer toch in een hotel. Je kan altijd langs komen, ik boek wel een kamer voor je' zegt hij. Ik weet dat hij in One Direction zit, een super leuke band. Maar ik kan het niet van hem aan nemen. 'gaat niet, dan verwoest Teun al mijn herinneringen aan mijn vader' zeg ik zachtjes. 'toch bedankt' zeg ik. Ik sta op en loop het park uit. 

===

wat vinden jullie tot nu toe?

One direction and SexWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu