Puolueettomuus

148 11 0
                                    

"Mitä haluat?" kysyn hiljaa. "Haluan kertoa suunnitelmastamme", Salma sanoo ja jatkaa. "Minä ja ryhmäni aiomme pian hyökätä sitä toista ryhmää vastaan." "Mitä toista ryhmää vastaan?" kysyn oudoksuen. "Mistä oikein puhut? Mikä hyökkäys? Ja mitkä ryhmät?" alan jo kiivastua. "Rauhoitu", Salma kuiskaa terävästi ja vilkaisee ympärillemme, "Et voi huutaa sitä kaikille. Muuten pilaat kaiken", hän kuiskaa katsoen terävästi silmiini. Salma vetää minut huomaamattomasti ulos, minkä jälkeen seuraan häntä lähemmäs pensasaitaa ja sen varjoja.

"No niin, täällä saamme olla rauhassa ja voin vihdoin kertoa sinulle kaiken", Salma sanoo jokseenkin innostuneena. Hän selostaa minulle kaiken tapahtuneen syntymästämme lähtien. Hän kertoo, kuinka meidän tulisi keskenämme luoda uusi, ylivertainen ihmisrotu hiljalleen lisääntymällä tavallisten ihmisten kanssa, mikä on alkuperäinen käyttötarkoituksemme.

"Tämä on kuitenkin aivan liian hidasta. Tulosta on saatava nopeammin", toteaa Salma halveksuen suunnitelman vanhanaikaisuutta. Salma selittää myöskin, miksi kaksi eri ryhmää ovat syntyneet. Toinen, konservatiivisempi ryhmä haluaa pysyä alkuperäisessä YK:n päättämässä suunnitelmassa. Tähän ryhmään kuuluvat Kiinaan, Ranskaan, Iso-Britanniaan ja Brasiliaan lähetetyt. "Minä ja ryhmäni, haluamme muutoksia heti ja aiomme aloittaa puhtaalta pöydältä. Suunnitelmanamme on tuhota suurin osa ihmisistä ja muuttaa valitsemamme huippuyksilöt kaltaisiksimme. Ryhmässämme on Eduard Venäjältä, Paolo Filippiineiltä ja Alex USA:sta. Alex on ryhmämme ehdoton johtaja, ja minä olen hänen läheisin apurinsa. Katso! Tuolta hän tuleekin." Seuraan hänen katsettaan, ja järkytyn pahasti, kun huomaan kehen se pysähtyy. Ei voi olla totta. Alex, johon olen ollut ihastunut ensimmäisestä luokasta lähtien, onkin yksi meistä. En kyllä olisi ikinä arvannut, ajattelen hieman yllättyneenä.

"Tietääkö hän jo suunnitelmastamme?" kysyy Alex Salmalta vakavana ja kärsimättömänä. Salma pudistaa päätään. Vilkaisen nopeasti Alexia, joka näyttää ärtyneeltä. Hän vetää Salman sivummalle ja kuiskuttaa tälle jotakin, mikä saa aikaan mustasukkaisuuden pistoksen sydämessäni. Haluan repiä Salman palasiksi. Kauhistun omista ajatuksistani. Mistä lähtien olen ollut näin impulsiivinen? Viimein Alex ja Salma lähestyvät minua. Alexin ilme näyttää hieman pehmentyneen keskustelun jälkeen.

"Aiomme hyökätä konservatiivien kimppuun heti tänä yönä", Alex tiedottaa minulle. Huomaan hänen olevan taas täysin ilmeetön. En kykene lukemaan hänen silmistään minkäänlaista tunnetta. "Sinun täytyy valita puolesi. Joko hyökkäät kanssamme tänä iltana tai taistelet meitä vastaan ja koet katkeran tappion", jatkaa Salma varmana voitostaan.

"En halua tappaa ystäviäni", vinkaisen. Alex katsoo minua terävästi.

"Jos et kestä sitä, et voi kuulua meihin", hän sanoo tunteettomasti. Pyydän lisäaikaa miettiäkseni päätöstäni, vaikka todellisuudessa olen alusta asti tiennyt valintani. 

Suunnitelmiin on tullut muutosWhere stories live. Discover now