1

572 29 13
                                    

Luihuisen oleskeluhuoneessa oli hiljaista. Suurin osa oppilaista oli nimittäin katsomassa huispausta. Vain yksi oppilas, jota ei huispaus niinkään kiinnostanut, Draco Malfoy, istui suuressa koristeellisessa nojatuolissa ja luki Päivän profeettaa. Lehdessä kerrottiin kuolonsyöjien lisääntyvistä hyökkäyksistä, minkä takia se ylipäätään kiinnosti poikaa. Voldemortin palattua moni asia oli muuttunut. Ei voinut luottaa oikeastaan kehenkään, ihmisiä katoili lähes päivittäin... Jopa sää oli muuttunut kylmäksi ja sateiseksi. Draco sulki lehden, laski sen pöydälle ja päätti lähteä katsomaan, olisiko päivällinen jo katettu.
***
Kun Draco astui sisään saliin, hän huomasi sen etuosassa seisovan rehtorin, Albus Dumbledoren puhumassa vieraan näköiselle tytölle. Pian paikalle saapui myös professori McGarmiwa, joka piteli käsissään resuista noidanhattua, Lajitteluhattua. Tyttö painoi hatun päähänsä ja hetken päästä se kajautti "Rohkelikko". Dumbledore jutteli vielä hetken tytön kanssa, kunnes lähti kävelemään kohti ovea ja huomasi vasta nyt myös Dracon. "Et näköjään ole katsomassa huispausta muun koulun tavoin", Dumbledore sanoi rauhallisesti. "Tuo tyttö, Hermione Granger, on uusi kuudesluokkalainen ja kuten ehkä näitkin, hän sijoittui Rohkelikkoon. Voisit näyttää hänelle nyt hieman paikkoja..."
Draco nyökkäsi ja lähti kävelemään kohti tyttöä. "Malfoy. Draco Malfoy", Draco sanoi ojentaessaan kättään tytölle. Tyttö kätteli ja kertoi vastineeksi oman nimensä Dracolle. "Tuota... Minut määrättiin näyttämään sinulle paikkoja", Draco kertoi. Hermione nyökkäsi ja he lähtivät kiertämään linnaa.
"Miksi vaihdoit koulua?" Draco kysyi näytettyään vessat ja joitakin luokkia. "Noh, asuin ennen pohjoisemmassa ja kävin Durmstrangia, kunnes tiedät-kai-kuka teki siellä päin suuren joukkomurhan... Vanhempani lähettivät minut tänne ja tässä sitä ollaan, omin päin", Hermione selitti. "Mihin tupaan muuten kuulut?" "Luihuiseen", Draco sanoi.
"Sääli. Luulin sinua myös Rohkelikoksi, sillä vaikutat mukavalta", Hermione tunnusti. "Sinäkin tunnut mukavalta..." Draco myönsi ja hymyili. Samassa käytävästä alkoi kuulua oppilaiden ääniä. Ottelu oli päättynyt Rohkelikon voittoon ja silmälasipäinen poika käveli parin muun kanssa Dracon ja Hermionen ohi. "Kuka tuo silmälasipäinen on?" Hermione kysyi Dracolta.
"Harry Potter. Ja tuo punatukkainen on hänen paras kaverinsa Ron Weasley", Draco vastasi. "Hei, odotas tässä hetki", hän sanoi ja otti nopeasti Harryn kiinni. "Kas, Malfoy... Oliko sinulla jotain asiaakin?" Harry kysyi yllättyneenä. "Noh, Potter, on harvinaista että pyydän sinulta jotain, mutta ajattelin kun tuo uusi tyttö, Hermione Granger lajiteltiin Rohkelikkoon, niin mietin että te ehkä voisitte näyttää hänelle oleskeluhuoneenne. Minä näytin jo muun koulun", Draco sanoi Harrylle. "Okei, tuo hänet tähän, niin me jatkamme tästä", Harry sanoi ja naurahti. Draco palasi takaisin Hermionen luo ja selitti tälle tilanteen. Hetken päästä hän hyvästeli tämän ja palasi takaisin Luihuisen oleskeluhuoneeseen ajatellen... Hermionea. Tyttö oli varmasti jostakin hyvästä velhosuvusta ja varmasti puhdas-, tai ainakin puoliverinen. ^hetkonen Draco, et voi noin vain ihastua johonkuhun!^ Draco selvitteli tunteita päässään samalla kaivaessaan läksykirjoja laukustaan. Hän yritti siirtää ajatuksensa läksyihin, muttei kertakaikkiaan kyennyt siihen. Lopulta monen tunnin yrittämisen jälkeen hän luovutti ja päätti mennä nukkumaan.

Hermione oli kuluneen illan aikana tutustunut Harryyn, Roniin, sekä muihin rohkelikkoihin ja jutteli nyt heidän kanssaan. "Oletko löytänyt vielä ystäviä muista tuvista?" Ron kysyi Hermionelta.
"No, tiedättehän luihuisesta Draco Malfoyn?" Hermione sanoi ja punastui lievästi. Äkkiä koko oleskeluhuoneessa oli hiiren hiljaista, kaikki vain tuijottivat Hermionea, kunnes lopulta Harry avasi suunsa: "Hermione, uskoin sinulta parempaan. Et kertakaikkiaan voi kaveerata Malfoyn kanssa!"
"Ai, miksen?" Hermione kysyi ihmeissään. "Hän on luihuinen!" Ron sanoi. "Eikä rohkelikot kaveeraa luihuisten kanssa!" puuttui puheeseen Seamus Finnigan.
"Miksei?" Hermione ei ymmärtänyt ollenkaan.
"Luihuiset on inhottavia, ymmärrätkö Hermione inhottavia!" Ron täsmensi. "Eivät kaikki luihuisetkaan voi olla inhottavia!" Hermione alkoi menettää malttiaan.
"Mutta Malfoy ainakin", Harry sanoi. "Ääh, te olette kauhean epäluuloisia!" Hermione huudahti ja lähti tyttöjen makuusaliin.
"Tai sitten sinä olet vain hölmö", Ron lisäsi hiljaa.
***
Seuraava aamu valkeni kylmänä ja sateisena. Suurin osa oppilaista oli vielä nukkumassa, rohkelikkojen oleskeluhuoneessa istui vain Ron ja Hermione, joka tutki lukujärjestystään. "Torstait on huonoja päiviä, heti ekalla tunnilla joudutaan sietämään luihuisia!" Ron marisi. "Tai no sinulle se on varmaan juuri hyvä, kun Malfoy on siellä."
Hermione tuhahti ja lähti aamupalle.

Suuri sali oli lähes tyhjä. Hermione tähyili luihuisen pöytään... Draco oli siellä.

Tässä olis nyt tän kirjan eka luku ja päätin heti jättää tämmötteeseen ärsyttävään kohtaan... xD
Mut tää luku ei nyt ollu vielä
kauheen pitkä, jatkossa olis tarkotuksena kirjottaa pitempiä. Mut toivottavasti tykkäsitte, seuraava luku tulee ensi viikon tiistaina. ;)

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 25, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Valo pimeydessä|| DramioneWhere stories live. Discover now